Vindeby havn

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Door de foto van Dward ben ik ook weer helemaal in Funenstemming. Dit is de haven van Vindeby, op het eilandje Tasinge. Aan de overkant ligt Svendborg op Funen.
Felle reflectie van het zonlicht maakte dat de foto in kleur niet goed uitkwam. Maar het werd een prima uitprobeerfoto voor het zwartwit-project van dit jaar. De foto is in LR5 omgezet naar zwartwit, lokaal iets lichter of juist donkerder gemaakt en daarna voorzien van een duotoon kleurtje. Ik heb er avonden op zitten werken, en nog steeds ben ik niet helemaal tevreden. En tot mijn stomme verbazing werd de afdruk zo goed dat die juist weer binnenkort hier aan de muur hangt.

Afbeelding
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Prachtige sfeer.
Bewerking is goed gelukt.
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

mooie bewerking, misschien dat door het selectief oplichten van de witte huizen, deze nog beter uit de verf komen, nu vallen ze wat weg tegen de donkere achtergrond. Ze mogen best wat meer afsteken.
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Ook mooi! Geslaagde bewerking. Muur waardig? Ja!
Zal toch nog eens mijn (beperkte) Funen archief induiken... ;-)

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Ik vind hem ook erg mooi zo.

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Road8 schreefCOLONmooie bewerking, misschien dat door het selectief oplichten van de witte huizen, deze nog beter uit de verf komen, nu vallen ze wat weg tegen de donkere achtergrond. Ze mogen best wat meer afsteken.
+1
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Dank voor jullie reacties. Het oplichten van de witte huizen ga ik nog proberen. Gek genoeg ben ik juist wel bezig geweest met het donkerder maken van het schuine dak bij de jachthaven. Dat lichtte enorm op in de zon.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar