Oostenrijk

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jordysport
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2010 12:41

Hallo,

Ik ben nog nieuw in de categorie natuur en heb afgelopen zomer in Oostenrijk het een en ander geprobeerd.
Nu was ik benieuwd wat jullie er van vinden en wat jullie eventueel zouden verbeteren.
Het zijn er misschien veel (15) maar ik hoop dat ik jullie er mee vermaak en dat jullie mij kunnen helpen om me hierin te verbeteren!
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding

Benieuwd wat jullie er van vinden en wat jullie anders zouden doen!

Groeten Jordy
Anoniem 3

In de beperking toont zich de meester. :lol: :shock:
M.i. te veel foto's in één keer.
Wat ik anders zou doen?
natuur- en dierenfoto's apart posten.

De beesten laat ik buiten beschouwing.
#5 vind ik de beste van de waterval serie. Prachtig gezien.
#1 is ook heel mooi.
#4 vind ik 'niet af'. Er ontbreekt iets.
jordysport
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 93
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2010 12:41

Bedankt voor je reageren!
Zal het de volgende keer apart neerzetten.

Zijn de foto van de marmotten zo slecht dan dat je die buiten beschouwing laat of?
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

De serie is inderdaad veelzijdig, maar dat is al aangegeven.

De watervallen zijn prachtig en goed weergegeven. De kleuren en composities zijn prima, hoewel de lucht op foto 7 wel wat onnatuurlijk blauw is.

Toch kan ik Telescoop ook wel bijvallen met het missen van 'iets' op sommige foto's.
Je ziet een stuk berg, wat lucht en een waterval. Prachtige natuur! Hoewel het onderwerp de waterval is, blijft het moeilijk om deze ook echt met nadruk op de foto te krijgen. Misschien omdat de waterval toch net iets teveel wegvalt in het stuk berg. Lastig, maar ik zou ook niet weten hoe je dit zo even kunt verbeteren.

Wel gaaf die marmotten zeg! Je kon er heel dichtbij komen zo te zien. Prima foto's geworden, nummer 10 en 15 spreken mij het meest aan.
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Sinds wanneer zijn dieren geen natuur? ;)

Helemaal niets mis mee, ik zou ze ook even in twee posts hebben gezet. Maar je hebt daar niet voor gekozen. Die sprinkhaan past er niet zo tussen, maar helemaal niet gek als foto.

Wat betreft de marmotten, ik vind het wel wat veel, maar #11 en #15 zijn gewoon goede foto's.
Van de landschappen spreekt #5 mij het meeste aan. Wat Telescoop denk ik mist bij #4 is een onderwerp, er is teveel te zien zonder dat duidelijk is waar het om gaat.

Kortom, heel geslaagd. Je mag het vaker doen :D
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind t mooie platen! Ga wel mee met de voorgangers: kies je mooiste foto's eruit, keuzes maken leert jezelf ook kritischer naar je eigen foto's kijken. Da's althans mijn ervaring ;)

Ik vind foto 5 en 7 echt topplaten trouwens!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik vind de bergfoto's teveel verzadigd op mijn scherm, maar zeker fraaie foto's. Sommige mogen iets meer ruimte aan de bovenkant van mij.
Van de marmot vind ik nr 11 & 15 super.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Wat een hoop foto's, maar dat was al gezegd. Ik ga toch een poging wagen om iedere foto te voorzien van commentaar:
#1, het watervalletje loopt in mijn ogen net iets te ver door. Als je halfweg de cascade kijkt, zie je een kort plateautje, waar het water iets rustiger wordt. Als je daar zou afsnijden, kan het beter zijn. Het staat volgens mij ook niet recht.
#2 zou ik wat meer van het watertje gezien hebben. Misschien een stap naar rechts, zodat je het water grotendeels van de berg ziet gaan.
#3 Combinatie plastic bekertje en sprinkhaan spreekt me niet zo aan. Zou hem liever in een natuurlijke omgeving hebben gezien. Verder wou ik het achterste pootje ook scherp gezien hebben.
#4 is scheef. Volgens mij moet het watervalletje rechts boven recht staan. Het bevroren water door de korte sluitertijd vind ik niet erg, maar met een langere sluitertijd krijg je een mooie waas over het water. Bewegingsonscherpte.
#5 Mooie foto, leuke dieptewerking en weerspiegeling. De koeien maken het af.
#6 Goed gevangen! De achtergrond mocht wat rustiger.
#7 Had ik wat meer van de weg links willen zien. Maar zonder verlies van het linker deel. Meer panorama dus.
#8 Goed gekaderd, de marmot de foto in laten kijken. Probeer met dieren op ooghoogte te fotograferen.
#9 t/m 15 is een schitterende serie. Geen op of aanmerkingen op.
(alle opmerkingen zijn mijn eigen smaak.)

Een vraagje: zijn deze foto's gemaakt op de Grossglocknerpas? Het komt mij bekend voor.

Algemene opmerking betreft landschappen: Het is lastig diepte vast te leggen. We kijken met twee ogen en zien dus diepte. Bij een foto zie je een plat vlak. Om de illusie te creëren van diepte, kan je spelen met gezichtsbedrog. Foto 5 en 7 zijn een goed voorbeeld. Bij 5 zie je in de verte het watertje ontstaan en uiteindelijk uitkomen in het meertje bij de koeien. Bij foto 7 zie je de paaltjes rechts onder kleiner en kleiner worden, naargelang je verder weg kijkt. De auto's en mensen in de verte zorgen dat je kan zien hoe groot de bergen zijn. Als het een beetje mistig zou zijn, zou je meer lagen van bergen krijgen. Hoe verder weg, hoe minder goed zichtbaar. Sferisch perspectief.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar