Lensbaby

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Ik heb tijdens m'n vakantie ook met mijn lensbaby gestoeid.

46267

46266

46265

46264

Uit mijn ervaring, Foto's die gemaakt zijn met een lensbaby, of je vind t mooi, of je vind t niks, dat is erg persoonlijk. :-)
Dat heb ik bij mij op de fotoclub wel gemerkt, de ene vind t leuk/mooi, en de ander vind t totaal niks aan.

Zelf vind t wel wat hebben, ff heel creatief bezig zijn met fotografie :-)

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden...
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Foto's met een lensbaby zijn inderdaad heel persoonlijk. Het is grappig om te zien hoe de "sweetspot" scherp te stellen is, door met je vingers de lens te bedienen.
Ik zie in jou foto's nogal wat ruis. Met een vast diafragma van f/5.6 (als je een spark hebt), heb je verder weinig keuze. De sluitertijd van minder of gelijk aan 1/60 is aangeraden. Omdat je uit de hand schiet en tegelijkertijd handmatig de lens bedient. Daardoor kan je alleen nog maar de iso-waarde vergroten om een goed belichte foto te krijgen.
Qua onderwerp vind ik statische dingen zoals landschappen en gebouwen niet geschikt voor de lensbaby. Ik zie liever mensen, dieren of voertuigen gefotografeerd met de lensbaby.

Ik heb zelf een spark, maar ik gebruik hem zelden.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

zeker leuke speelse effecten, alleen wat ik jammer vindt en dat zal wel aan de lens liggen dat het scherpe gedeelte niet echt scherp is, zoals de paal en de deur.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

@Steven 1, Ik maak gebruik van de lensbaby composer pro, wel nagewerkt, maar heb de ruis nog niet weggewerkt, ga ik me eerdaags ff in verdiepen.
@Mark, dat ligt idd aan t gebruik van de lensbaby i.c.m de sweet35 optic, dit geeft een beetje een wazig/dromerig effect.
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar