Vleermuis

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Van de week zag ik iets geks in de vitrage hangen.
Na onder zoek bleek het een vleermuis te zijn. Waarschijnlijk binnen gesmokkeld door 1 van mijn 3 katten.

Na veel gepeuter en getrek eindelijk dat kleine beetjes uit de vitrage kunnen krijgen. Dan sta je met een bolletje vleermuis in je handen en wil je van de gelegenheid gebruikmaken om er een foto van te maken.
Met in de ene hand een vleermuis en de andere probeert de lenzen te verwisselen.
Na een hoop gepruts toch gelukt de macro op de camera te zetten.
Paar foto's gemaakt, en het beestje buiten in een doosje uit de zon gelegd.
Eindelijk 2 handen vrij!

Niet de mooiste foto's maar ik wilde ze toch even delen want je krijgt dit lieve schattige diertje niet iedere dag te zien.

47787

Deze is een stuk minder scherp maar met een hand een 100mm lens hanteren gaat mij niet goed af. De foto is vooral bedoeld om een indruk te geven van de ware grote van zo'n bolletje

47786

Batman is gevlogen en heeft het debacle overleefd.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ach... Toch wel lef om hem vast te pakken....
Vroeger zijn we zo bang gemaakt dat ik me afvraag of ik dat zou hebben gedufd...
Over de fotos , leuke registratie... Precies wat je zegt ;-) bijzonder moment dat je toch wil vasthouden.
En stiekum vind ik die laatste toch wel erg leuk...
Apple fan, Canon volger...
Sharky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 11:24

Leuke ontmoeting :D
Neem aan dat het beestje je niet heeft gebeten anders even naar de huisarts (hondsdolheid) :mrgreen:

Gr. Jan
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

@sharky
Volgens mij moet ik banger zijn om de jackpot te winnen dan om hondsdolheid te krijgen.

een qoute van het rivm :
In Nederland komt rabiës (hondsdolheid) voornamelijk bij vleermuizen voor. In Nederland zijn er de afgelopen 40 jaar slechts enkele gevallen onder mensen geconstateerd. Het betrof steeds mensen die in het buitenland waren geinfecteerd. In de meeste (sub) tropische landen komt rabiës (hondsdolheid) vaker voor. Fietsen in deze landen vormt een extra risico door de grotere kans op hondebeten.
Ik ben banger voor teken. :roll:
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar