[VERZAMELTOPIC] storm van vandaag....

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik kom net terug van de pier die het Gooi-meer in loopt (bij de haven van Huizen)... Ik dacht: Ik wil er met deze storm toch even kijken om een foto te maken... Ik ben de pier helemaal afgelopen tot het uiterste puntje, het was nauwelijks mogelijk om met een stille hand te fotograferen, maar er zijn er gelukkig wel een aantal gelukt.
Het was ook wel een beetje spannend met die sterke wind op de pier want je hebt totaal geen beschutting tegen de wind. Misschien zien de golven er niet hoog uit, maar er stond een hele harde wind....


Ik plaats dit keer maar 1 foto, maar dan met 2 verschillende bewerkingen... Foto 2 is nauwelijks bewerkt en foto 1 is met Tone mapping gedaan..

Wat vinden jullie er van? En welke van de twee heeft jullie voorkeur?


Afbeelding
1

Afbeelding
2
Laatst gewijzigd door 2 op Natuurfreak, in totaal 18 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
fearless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2005 10:57
WoonplaatsCOLON Gorinchem
CONTACTCOLON

Voor mij foto 1 ik vind dat je daar de dreiging nog echt door de wolken heen ziet.Prachtig. En bij foto 2 is dat wat minder.

Moedig van je dat je daar ben gaan staan. Ik vind de hond uitlaten al moeilijk vandaag maar goed das off topic.

Groetjes,

Jessica 8)
Neem een kijkje op:
[color=red][url]http://www.js-photography.nl[/url][/color] (is in onderhoud)
Gebruikers-avatar
petervancampen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2006 10:58
WoonplaatsCOLON Scheveningen

moedig dat je naar het uiteinde van de pier bent gelopen. de kleuren ogen wel lekker voor zo'n foto

ik vind de foto's een beetje tegenvallen als ik eerlijk moet zijn. alleen helemaal achteraan zie je het water opstuiven. daaraan kan je zien dat het van de planeten aan het waaien is maar anders zou ik het niet echt zien. tevens is de sluitertijd denk ik net iets te lang gekozen aangezien de golfjes onscherpzijn op de voorgrond.


Ik ga vanmiddag eens kijken of ik op het strand van scheveningen iets kan fotograferen..... denk dat ik een anker meeneem om me vast te zetten
Canon + 2 lenzen
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ Jessica
Thanks.....

@ petervancampen
Thanks...
De golven zijn niet hoog, zodat je misschien niet goed kunt zien dat het hard waait maar dit is ook geen zee, maar een meer, daar zijn de golven wel een stuk minder dan bijv. een Noord zee.
zebra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 10 Apr 2006 20:09
WoonplaatsCOLON B Limburg-Maaskant
CONTACTCOLON

Foto 1 straalt meer vanuit uit. Als ik deze zie heb ik zo iets van amaai daar gaat seffens wat uitvallen, wat een rotweer, kijk die wolken toch eens, wat een dreiging.
Bij foto 2 mis ik dit eigenlijk. Daar is het meer zo van: het zou wel eens kunnen gaan regenen.
Wel goed dat je die stenen op de voorgrond erbij hebt gelaten, dit geeft wat meer diepte.
[url]http://www.dannybeuten.net[/url]
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem zelf wel wat onscherp vind (hoe langer ik er naar kijk......)

Als dit te storend overkomt?? mag hij wat mij betreft naar de testcase verplaatst worden.... No problem...
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Natuurfreak schreefCOLONIk moet eerlijk zeggen dat ik hem zelf wel wat onscherp vind (hoe langer ik er naar kijk......)

Als dit te storend overkomt?? mag hij wat mij betreft naar de testcase verplaatst worden.... No problem...
neu, laat maar staan. Maak er een verzameltopic van, dan kunnen we kijken wat anderen vandaag nog hebben gemaakt... (ik ben net terug van 2 uur lansgs de Rijn... compleet verzopen en windstoten die eigenlijk best eng waren... zo hard)
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
digipics
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2007 03:51
CONTACTCOLON

Absoluut nummer 1 vanwege de dreiging die bijna voelbaar is.
Canon EOS 400D met kitlens (en sinds kort ook de 1.8 50 mm)
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

schoffie schreefCOLON
Natuurfreak schreefCOLONIk moet eerlijk zeggen dat ik hem zelf wel wat onscherp vind (hoe langer ik er naar kijk......)

Als dit te storend overkomt?? mag hij wat mij betreft naar de testcase verplaatst worden.... No problem...
neu, laat maar staan. Maak er een verzameltopic van, dan kunnen we kijken wat anderen vandaag nog hebben gemaakt... (ik ben net terug van 2 uur lansgs de Rijn... compleet verzopen en windstoten die eigenlijk best eng waren... zo hard)
Ik kan mij voorstellen dat je het eng vond, dat vond ik ook... Hoewel het er op de foto niet ernstig uit ziet, heb ik op sommige momenten wel even laag gezeten vanwege de harde rukwinden... Ik had wel een statief bij me maar dat was geen doen om die op te zetten.
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

Foto 1 is het geworden. Pracht plaat!
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Foto 1 geeft meer dreiging van het aankomende, nog, slechtere weer, wat in aankomst is.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Deze boom, is inmiddels door de plaatselijke brandweer, een kopje kleiner gemaakt. Toevallig passeerde ik deze plek en maakte "op mijn manier" een aardig plaatje ervan

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=65312[/img]
Laatst gewijzigd door 1 op C@sp@r, in totaal 18 keer gewijzigd.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
martijnb
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2006 16:52
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch
CONTACTCOLON

Op het station van Amsterdam Amstel was het een drukte van jewelste bij de informatiebalie.

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=65314[/img]
www.martijndebie.nl
Gebruikers-avatar
niels tacoma
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 387
GeregistreerdCOLON 03 Okt 2006 18:30
WoonplaatsCOLON breda
CONTACTCOLON

leker wintje vind je niet ? onze schuting heeft het in ieder geval begeven :cry: hopen dat de pannen blijven zitten :wink:
groet niels
canon 350 D, canon 17-40 L, canon 50mm 1.4, canon 60mm macro, sigma 70-200 2.8...
en een pracht van een bronica !
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Hier mijn snelle en nog niet perfect nabewerkte bijdrage :oops: maar gewoon om ff te laten zien hoe de rij er tussen 15:00 en 17:30 uitzag... enorme golven, knoerdharde wind... heel gaaf maar ook best eng...

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

moedig standhouden
Afbeelding
3.

even blauwe lucht voor de ècht storm
Afbeelding 4.

problemen voor de scheepvaart
Afbeelding
5.

@C@sp@r: geinig shot... paniek + boom... echt een nu.nl foto!

@martijnb: goed en herkenbaar beeld: mooie nieuws-plaat!!
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Helmpie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 566
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2006 20:07
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Hey Schoffie..... mooi zeg die foto met het golfsurfende schaap (foto 1) Verder mooie serie van het gure weer. Groeten, Henno
Gebruikers-avatar
opp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 226
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2006 10:34
WoonplaatsCOLON middelburg (dauwendale)

Wow, dat zijn mooie foto's schoffie

die van mijheb ik snel uit de auto moeten schieten, veel herrie en toen iets roods...
die 2e heb ik eigelijk met veel geluk geschoten, ik moet ook gelijk gaan rijden.


Afbeelding
Afbeelding
[ Canon EOS 40D ][ Canon EOS 400D ][ Sigma 17-70mm F/2.8-4.5 DC Macro ][ Canon EF 70-200mm F/4.0 L USM ][ Canon Speedlight 430 EX ii][ Canon EF 50mm f/1.8ii]
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ C@sp@r
Leuk shot hoor samen met je verhaal...

@ martijnb
Je hebt de storm op een andere manier in beeld gebracht... :-)

@ Schoffie..
Je hebt hele mooie momenten vastgelegd.... en die snelle nabewerking daar kijk ik wel doorheen....
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Zelf pas thuis toen het zo goed als donker was, dus geen bijdrage van mijn kant... ook niet echt iets tegengekomen wat deze storm nou zo zou kenmerken.

@Natuurfreak: mooie dreigende lucht in #1. Jammer dat de boei precies in het midden staat, want verder is er weinig interessants te zien.

@schoffie: #1 is wild! Als je niet beter wist zou je denken dat de schapen direct aan zee stonden ofzo. Mooie foto, waarin de storm duidelijk is. #3 is ook goed, maar niet zo stormig. #4 is ook een alleraardigste foto, mooi tafereel. #2 en #5 laten wel goed zien dat het stormt, maar verder vind ik ze wat rommelig, geen topfoto's wat dat betreft.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Schoffie,
foto 1 zou bijna een schilderij kunnen zijn, maar 5 vind ik echt prachtig.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar