eekoorn

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
erwinfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2007 12:43

Afbeelding
Afbeelding

zo mijn eerste foto's benieuwd wat jullie er van vinden
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

erwinfoto schreefCOLONzo mijn eerste foto's benieuwd wat jullie er van vinden
Hoi Erwin,

Ik vind de foto's vooral "onbewerkt".

Het is met digitale fotografie vrijwel altijd noodzakelijk om foto's na te bewerken. Zo kun je van de tweede foto dit nog maken:

Afbeelding

Uiteraard kom je tot nóg mooiere resultaten met het originele bestand, omdat daar gewoon veel meer informatie in zit dan deze verkleinde versie.

Afgezien van het nabewerken vind ik de eerste foto een beetje centraal qua compositie. De tweede foto vind ik qua compositie dan weer schitterend.

Volgende keer even in "testcase" posten. :wink:

Gr. John
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
erwinfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2007 12:43

oke dank je voor je (snelle) reactie
helaas ben ik nog niet zo thuis in het bewerken van foto's
maar alles op zijn tijd :oops:
Gebruikers-avatar
hippo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2006 16:22
CONTACTCOLON

Je zult wel gelijk hebben MusicJohn maar ik vind het altijd maar weer knap als iemand een eekhoorn zo weet te fotograferen. Ik heb er nog nooit een voor mijn lens gehad.

Henk
Canon 40D/BG-E2 - Canon 50 mm F1.8 II - Canon EF 24-105 mm F4L IS USM - Canon 430 EX - Panasonic Lumix TZ 10
Niels Bennink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2007 17:38

Ik vind de eerste juist de mooiste.

@musicjohn,

Ik vind de bewerkte versie iets minder gelukt, op de plekken waar het in een keer overgaat naar licht vind ik hem niet top. Je geeft wel mooi aan dat je nog heel wat kunt veranderen met nabewerken.

Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Ze zijn mooi hoor bij Nr 2 voelde dat beestje zich betrapt denk ik :lol:
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

Niels Bennink schreefCOLONIk vind de eerste juist de mooiste.

@musicjohn,

Ik vind de bewerkte versie iets minder gelukt, op de plekken waar het in een keer overgaat naar licht vind ik hem niet top. Je geeft wel mooi aan dat je nog heel wat kunt veranderen met nabewerken.
Niels, het ging er even om wat er mogelijk is. Ik schreef dan ook dat er met het origineel nóg meer mogelijk is. Waarschijnlijk zou ik in het originele file de lichte partijen donkerder kunnen maken. Dat heb ik bij deze verkleinde versie niet geprobeerd.

Maar goed, als je met het origineel al tevreden zou zijn vanwege de "zeldzaamheid" van het moment (zoals Hippo hierboven aangeeft), dan is een fotoforum wellicht niet aan je besteed. En dat bedoel ik helemaal niet verkeerd. Iedereen bepaalt zelf hoe hoog of hoe laag hij/zij de lat legt. Maar het doel van het forum is toch vooral om van- en met elkaar te leren om "mooiere en technisch betere" foto's te maken. :wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
hippo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2006 16:22
CONTACTCOLON

Ik geloof dat Niels het hiermee ook wel met je eens was. Ik geef je gelijk dat wanneer je het origineel hebt er inderdaad wel wat verbetering mogelijk moet zijn, zodat de tevredenheid alleen maar zal toenemen.

Groet,
Henk
Canon 40D/BG-E2 - Canon 50 mm F1.8 II - Canon EF 24-105 mm F4L IS USM - Canon 430 EX - Panasonic Lumix TZ 10
Niels Bennink
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2007 17:38

musicjohn schreefCOLON
Niels Bennink schreefCOLONIk vind de eerste juist de mooiste.

@musicjohn,

Ik vind de bewerkte versie iets minder gelukt, op de plekken waar het in een keer overgaat naar licht vind ik hem niet top. Je geeft wel mooi aan dat je nog heel wat kunt veranderen met nabewerken.
Niels, het ging er even om wat er mogelijk is. Ik schreef dan ook dat er met het origineel nóg meer mogelijk is. Waarschijnlijk zou ik in het originele file de lichte partijen donkerder kunnen maken. Dat heb ik bij deze verkleinde versie niet geprobeerd.

Maar goed, als je met het origineel al tevreden zou zijn vanwege de "zeldzaamheid" van het moment (zoals Hippo hierboven aangeeft), dan is een fotoforum wellicht niet aan je besteed. En dat bedoel ik helemaal niet verkeerd. Iedereen bepaalt zelf hoe hoog of hoe laag hij/zij de lat legt. Maar het doel van het forum is toch vooral om van- en met elkaar te leren om "mooiere en technisch betere" foto's te maken. :wink:
Ik zeg niet dat ik tevreden zou zijn met de orginele. Ik zeg alleen dat ik de bewerking iets minder vind :wink: In mijn vorige post gaf ik ook al aan dat je wel mooi laat zien wat er mogelijk is met nabewerken. Alleen vind ik de bewerking nog niet top, maar je hebt dan ook niet de orginele foto tot je beschikking.

Nu maar weer back on topic.
Gebruikers-avatar
hippo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Mrt 2006 16:22
CONTACTCOLON

Zullen we dan maar wat gaan drinken in de kroeg?

henk
Canon 40D/BG-E2 - Canon 50 mm F1.8 II - Canon EF 24-105 mm F4L IS USM - Canon 430 EX - Panasonic Lumix TZ 10
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Als je bij de eerste er links een stukje af zou snijden word het al gelijk een stukje beter. Je hebt dan je eekhoorn uit het midden. Verder vind ik het 2:3-formaat wel mooi, of anders echt vierkant. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Nu zit je er met de eerste tussenin.

Verder mag je hier foto's posten van 900 pixels aan de langste zijde. Dan word het voor ons wat makkelijker om de foto te beoordelen. Met 2 foto's mis ik zelf de nummering nog niet, maar mocht je een volgende keer meer foto's in een serie hebben is dat wel makkelijk :wink:
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

Nummer 1 ziet er goed uit, zou wat gecropt kunnen worden zodat hij wat minder centraal wordt.
Nummer twee vind ik wat minder.
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
erwinfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2007 12:43

Afbeelding

minder centraal, wordt het volgens mij niet minder van.

van die 900pixels aan de langste zijde hoe bedoel je dat?
ik verklein de foto's niet
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Zo oogt hij al een heel stukje beter.
Je verkleint de foto's niet? Met welk toestel in welke stand maak je je foto's als ik vragen mag?
erwinfoto
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2007 12:43

met een eos 400d wel op hoge kwal.
ik weet denk ik wel waar het mis gaat ik uploud de foto's
naar flickr.com die verkleint ze automatich denk ik
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar