Mijn eerste paarden serie met de Ef 70-200

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Hallo

Ik post hier niet zoveel, maar wil mij nu toch echt verbeteren.
dus vraag jullie om uitgebreide tips en tops..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
jornn_-
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 337
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2007 17:59
WoonplaatsCOLON nijmegen

compo's zijn goed

zet de lens liever niet op 3.5 of lager, dat is niet nodig buiten. al helemaal niet als je 1/3200" zit
zet hem lekker op F8.. dan zijn ze zeker goed scherp
licht genoeg zo te zien
[url=http://www.flickr.com/photos/23444496@N05/]dit krijg ik als ik het knopje van mijn camera in druk[/url]
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

jornn_- schreefCOLONcompo's zijn goed

zet de lens liever niet op 3.5 of lager, dat is niet nodig buiten. al helemaal niet als je 1/3200" zit
zet hem lekker op F8.. dan zijn ze zeker goed scherp
licht genoeg zo te zien
Dank je wel
Ik was denk ik te gefocust.. dat de lens op 2.8 kon en zo laag was ik aan het testen
maar zal hem voortaan rond de 8 zetten
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Om een mooie dof te hebben moet je wel laag in je diafragma zitten. De Canon 70-200 f2.8 is zo scherp dat het niet zoveel uitmaakt welk diafragma gebruikt. Maar toen ik de lens nog had zat ik meestal rond de f4 vanwege de mooie dof en net wat meer schepte diepte.

Foto 1 en 2 zitten op 90% scherpte kan dus scherper en foto 3 is een pracht moment top vastgelegd.

Gr. Chris
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

een paar opmerkingen/vragen van een beginner:
Chris hoe zie je dat 1+2 maar op 90% scherpte zijn ?

zou de compositie niet iets verbeteren door de ruimte aan de blikzijde wat te verruimen en meer ruimelijkheid te krijgen? Nu zit de blik van het paard wat 'opgesloten' en bij foto 1 krijgt het paard meer ruimte om te rennen.
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

kiran schreefCOLONeen paar opmerkingen/vragen van een beginner:
Chris hoe zie je dat 1+2 maar op 90% scherpte zijn ?

zou de compositie niet iets verbeteren door de ruimte aan de blikzijde wat te verruimen en meer ruimelijkheid te krijgen? Nu zit de blik van het paard wat 'opgesloten' en bij foto 1 krijgt het paard meer ruimte om te rennen.
Ben ik ook erg benieuwd na

ik kan dat eigenlijk nooit zien
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Bedankt Sunny boy

Ik heb verder nog geen ervaring met deze lens.
dus ga zeker met andere diafragma's schieten
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

De scherpte op 90%.
Het is natuurlijk een verkleining het origineel kan scherper zijn dat voorop. Maar de 70-200 kennende kunnen de eerste twee net wat scherper net als de derde vandaar het voorbeeld getal 90%.

Gr. Chris
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Dank je
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Falcko
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 244
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2006 07:47
CONTACTCOLON

Zie dit topic nu pas, anders had ik wel eerder gereageerd.


Ik vind de composities goed in je foto's, scherpte kan inderdaad iets beter, de laatste foto is wel mooi scherp. Leuk moment ook met die tong uit de mond.

En probeer de horizon recht te houden, of anders in photoshop even rechtzetten.

Gr, Auke
Voor meer foto's : www.falcko.com / [url=http://falckonatuur.hyves.nl]falckonatuur.hyves.nl[/url]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Mooie compo's hoor! Volgens mij kun je qua scherpte etc nog wat winnen in je nabewerking. Heb je veel nabewerkt aan deze foto's trouwens? Ze ogen ook heel iets grauw vind ik.

Hier een bewerking van foto 3. Waarmee ik niet zeg dat die bewerking top is hoor ;)

Wat heb ik gedaan in Photoshop?

1. Verscherpt in labmodus via Smart-sharpen 80%

2. Aanpassingslaag gemaakt 'levels' waarbij ik het rechterschuifje naar links heb geschoven, tot aan het begin van het rechterbergje. Tevens het middenschuifje heel iets naar rechts verplaatst.

3. Aanpassingslaag brightness/contrast gemaakt. Heel iets brightness en contrast toegevoegd (evenveel br. als contr. )

4. Aanpassingslaag saturation gemaakt en heel iets saturatie toegevoegd.


Afbeelding
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

En hier een bewerking op het eerste paardje. Misschien iets extreem bewerkt, maar het gaat om het idee ;)

Zelfde tactiek toegepast als hierboven. Alleen heb ik het paardje geselecteerd voor het verscherpen. Doe je dat niet, dan wordt alles (dus ook het gras) mee verscherpt. En het gras ziet er scherper gewoon lelijk uit. :)

Verschil met de vorige keer is dat ik het verscherpen op 100 heb gezet.

En saturatie heb ik lokaal toegepast op de lucht en op het gras.

Afbeelding
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Elisabethfotografie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 397
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2007 15:27
WoonplaatsCOLON Fryslan boppe.. Winsum (frl)
CONTACTCOLON

Bedankt voor de uitleg en de bewerkingen.

Alleen zijn ze voor mij te heftig.
het veulen is namenlijk grijs en op uw bewerkingen wordt het veulen echter meer bruin.


Het is eigenlijk 1 van mijn eerste keren ook dat ik op raw heb geschoten
vandaar dat het verscherpen nog niet echt in mijn straatje zit
[color=red][size=75]Lowepro Roller 3 anders is het niet te huffen.Canon 5D Mark II BG-E6 Canon 1d mark III
Canon EF 70-200 2.8 IS USM Canon EF-50mm 1.4Flitsers 580 I en II www.elisabethfotografie.nl voor al uw foto's [/size][/color]
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

vind de laatste bewerking erg goed, vond het ook de beste van de drie opnamen.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Elisabethfotografie schreefCOLONBedankt voor de uitleg en de bewerkingen.

Alleen zijn ze voor mij te heftig.
het veulen is namenlijk grijs en op uw bewerkingen wordt het veulen echter meer bruin.


Het is eigenlijk 1 van mijn eerste keren ook dat ik op raw heb geschoten
vandaar dat het verscherpen nog niet echt in mijn straatje zit
Op zich heb ik niets aan de witbalans gedaan, alleen heel iets saturation. ;)
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar