Zuidafrika trip + Update 1

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Gebruikers-avatar
Walter Soestbergen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008 09:43
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Mijn eerste foto vlieg reis is achter de rug. Ik kan zeggen dat zowel het vliegen en het hele verblijf in Zuid Afrika een diepe indruk hebben achtergelaten en een smaak van veel meer van dit soort tripjes heeft achtergelaten.

De vliegreis van ruim 11 uur viel erg mee ware het niet dat zo'n lange vliegreis voor het eerst uiteindelijk toch niet echt meevalt ;-). Alles is nieuw en je wilt alles van het begin tot het einde meemaken. De reis begon op schiphol in de avond met als overstap plaats Zurich. Daar aangekomen een tussestop van een groot uur vliegen we naar Johannesburg. Uiteindelijk blijkt dit toch een erg lange zit te zijn waarbij de stoelen uiteindelijk planken worden wat niet echt meer lekker zit. Tja je moet er wat voor over hebben toch :wink: . Aangekomen in Johannesburg worden we opgehaald door bekenden en verblijven we de eerste nacht in Bela Bela.

De volgende dag kregen we het VW busje mee waarmee we met zijn 3en achter elkaar konden zitten en aan alle kanten van de auto konden fotograferen. We zijn vanuit Bela Bela vertrokken naar Kruger park en hebben daar 11 dagen rondgetoerd. Opstaan om 04:30 om het kamp om 05:30 te verlaten en om uiteindelijk om 18:30, in de week van februari en om 18:00u in maart terug te keren in het kamp. Je gaat dan eten en al je foto's veilig stellen op de extra harddisken die je hebt meegenomen. Dan tussen 21:00u en 22:00 uur ga je naar bed. Het zijn erg lange dagen en deze zijn toch erg intensief en vermoeiend (ja zwaar he dat fotograferen :D ).

Welk weer hadden we, 3 dagen alleen maar zon, 1 dag motregen en de rest van de dagen overwegend bewolkt (heerlijk is dat).

Er zullen nog wat meer topics komen dus verwacht niet dat dit de besten van foto reis zijn. Dit zijn foto's die ik heb geselecteerd omdat ik ze mooi vind net zoals ik dat anders doe.

1: Luipaard net voordat die op jacht ging
Afbeelding

2: Vechtarend, deze viel ons op doordat er een groep helmparelhoenders uiteenstoof en deze meneer (ena grootste arend in ZA) op een geschikt foto stokkie kwam zitten.
Afbeelding

3: Secretaisvogel, deze zijn we 1 keer tegengekomen.
Afbeelding

4: Giraffe met roodsnavel ossepikker. Een regelmatig geziene vogel waarbij je het geluk moet hebben dat zijn gastheer niet de benen neemt
Afbeelding

5: Helmklauwier, vogeltje komt voor in groepjes alleen zie je ze niet zoveel. Wij hebben ze 1 maal gezien en 5 foto's kunnen maken.
Afbeelding

6: Zwarte neushoorn, Is de minst voorkomende soort in ZA. De witte neushoorn hebben we erg veel gezien
Afbeelding

7: Groene meerkat,
Afbeelding

8: Europese Bijeneter
Afbeelding

9: zuidelijke Karmijnrode Bijeneter
Afbeelding

10: Geelsnavelwouw
Afbeelding

Zo dat waren ze voorlopig.

mvgr Walter
Laatst gewijzigd door 1 op Walter Soestbergen, in totaal 19 keer gewijzigd.
waltersoestbergen.nl | Canon 7DMKII / 300mm IS USM f4 / 500mm IS II USM f4 / 1.4TC | Sigma 150mm HSM EX f2.8 OS
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Nou, er staat ons nog wat te wachten als dit je beginserie is :)
Hier laat je al prachtig werk zien Walter !

Gr. Jan
Canon materiaal
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Een schitterende impressie Walter. Ik kan er niets anders van maken! :D Verwen ons maar weer lekker!

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
drikj
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 11 Dec 2006 10:29
WoonplaatsCOLON Zwolle

Tja Afrika. Hier ga ik mogelijk later nog wel even een oordeel over vellen (als ik tijd vind en de slaap eens uit heb), maar vooralsnog alleen even het commentaar dat ik dit als serie wat onsamenhangend vind. En dat je de dieren als afwisseling ook wat meer in hun biotoop kunt laten zien. Beetje ook de foto's van de landschappen eromheen om zo een iets completer beeld te kunnen geven.

Groet,
Hendrik
Canon 1D III, wat backup camera's, lensjes, een studiootje en en nog wat mikmak.
Iedereen kan fotograferen, maar niet iedereen ziet een 'plaatje', heeft zijn camera bij zich & heeft het geduld
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Heerlijke serie Walter. Het smaakt inderdaad naar meer. Het lijkt mij ook een super ervaring om zo heerlijk intensief te kunnen fotograferen in dergelijke omgeving met die buitengewone soortenrijkdom. Ben benieuwd of je ook nog sunbirds hebt kunnen fotograferen, voor mij persoonlijk dé juweeltjes van de zuid-afrikaanse avifauna.
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
Emilio Santos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 100
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2009 23:23
WoonplaatsCOLON Oss
CONTACTCOLON

Wow!!! Dit is echt een pracht serie, het zijn stuk voor stuk mooie foto's.
Ik kijk al uit naar de rest van de foto's :D

Groet,
Emiel
Gebruikers-avatar
fotohen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 916
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 21:07
WoonplaatsCOLON Assendelft

he walter
ja ze zijn heel goed mooie serie heb je gemaakt


hennie
Canon 450d /Canon EF-S 18 - 55/Canon EF- 35 - 105/Canon EF 50-1,8/ BG-E5 grip
canon EF 70-300 tamron 18/200
Canon speetl ex 430 flitser
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Genieten zeg Walter van deze foto`s
Maar wat ook scheelt is dat jullie in een park geweest zijn in plaats van een rondje Zuid- Afrika.
Je gaat dan steeds beter weten waar de dieren zich ophouden
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
thijs broekkamp
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1052
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2009 19:51
WoonplaatsCOLON Bergen N-H
CONTACTCOLON

Prachtige serie Walter! Vindt die giraffe erg leuk en al die aparte vogels zijn ook erg mooi :D Deze foto's van de zoogdieren vind ik mooier dan die je op Ns liet zien :D
[size=75]Canon eos 40d en 30d|Canon ef 300mm f4|Canon ef-s 10-22mm f3.5-4.5 USM|Canon ef-s 18-55mm IS|Sigma 150mm f 2.8 macro[/size]
Website: http://www.wildnature.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Walter Soestbergen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008 09:43
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

arsarlat schreefCOLONBen benieuwd of je ook nog sunbirds hebt kunnen fotograferen, voor mij persoonlijk dé juweeltjes van de zuid-afrikaanse avifauna.
Ik heb er 2 gezien in een flits. Het schijnt dat het gebied waar wij hebben rondgereden deze vogeltjes veelvuldig voorkomen in de (hun) winter en wij zaten er in de regentijd (welliswaar einde).

Maar ik heb ook juweeltjes kunnen vastleggen. Veel vogels gezien die daar overwinteren en deze kant opkomen.

@Thijs
het blijft toch veelal persoonlijke smaak. Ook foto's waarvan ik vind dat deze perfect/byzonder zijn (door emotie, zeldzaamheid) worden niet door iedereen zo gezien. Foto's waarvan ik zeg dat ze iets minder zijn worden (door sommigen) als betere gezien.

@Nettie. Dat is het Kruger Nationaal Park heet wil niet zeggen dat het een park is zoals hier de Hogeveluwe of de OVP. Het is een natuur reservaat met alleen aan de zijde van ZA een hek om de wilde beesten weg te houden en of binnen het KNP. KNP is geheel open aan de zijde van Mozambiek waar er wel een grens loopt maar er geen hek staat. Het Kruger Nationaal Park deel in ZA is net zo groot als Nederland. We hebben daar ruim 1500KM gereden dus of dit een park is zoals jij denkt betwijfel ik :-)

mvgr Walter
waltersoestbergen.nl | Canon 7DMKII / 300mm IS USM f4 / 500mm IS II USM f4 / 1.4TC | Sigma 150mm HSM EX f2.8 OS
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Walter Soestbergen schreefCOLON
arsarlat schreefCOLONBen benieuwd of je ook nog sunbirds hebt kunnen fotograferen, voor mij persoonlijk dé juweeltjes van de zuid-afrikaanse avifauna.
Ik heb er 2 gezien in een flits. Het schijnt dat het gebied waar wij hebben rondgereden deze vogeltjes veelvuldig voorkomen in de (hun) winter en wij zaten er in de regentijd (welliswaar einde).

Maar ik heb ook juweeltjes kunnen vastleggen. Veel vogels gezien die daar overwinteren en deze kant opkomen.

@Thijs
het blijft toch veelal persoonlijke smaak. Ook foto's waarvan ik vind dat deze perfect/byzonder zijn (door emotie, zeldzaamheid) worden niet door iedereen zo gezien. Foto's waarvan ik zeg dat ze iets minder zijn worden (door sommigen) als betere gezien.

@Nettie. Dat is het Kruger Nationaal Park heet wil niet zeggen dat het een park is zoals hier de Hogeveluwe of de OVP. Het is een natuur reservaat met alleen aan de zijde van ZA een hek om de wilde beesten weg te houden en of binnen het KNP. KNP is geheel open aan de zijde van Mozambiek waar er wel een grens loopt maar er geen hek staat. Het Kruger Nationaal Park deel in ZA is net zo groot als Nederland. We hebben daar ruim 1500KM gereden dus of dit een park is zoals jij denkt betwijfel ik :-)

mvgr Walter
Walter ik ben 2 maal in het Krugerpark geweest en helaas maar 4 dagen in totaal. Ik ging met een groepsreis mee. Gelukkig wel heel veel dieren kunnen zien!!
Dus ik weet heel goed hoe groot het Kruger is en zou op deze manier heel graag dit willen mee maken!!!
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Gebruikers-avatar
Reptilicious
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 182
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2009 08:58
WoonplaatsCOLON IJsselstein
CONTACTCOLON

Fantastische foto's van een aantal unieke dieren! De Luipaard en de Zwarte neushoorn krijgt toch zeker niet iedereen te zien, ook al is het in een "park". Mooi hoe die kleine Groene meerkat ook naar jou kijkt en bijna iets aan duidelijk lijkt te willen maken :)
Canon EOS60D & PowerShot S3 IS
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Ik ben het gedeeltelijk eens met Drikj, de serie kan iets completer met wat omgevingsfoto's. Alleen moet je dan waarschijnlijk 120 foto's in de openingspost zetten wat dus niet mag. Kortom, deze foto's horen thuis is een mooi fotoboek.

Ik vind alle foto's stuk voor stuk wel erg mooi. Je hebt in mijn ogen bijzondere dieren vastgelegd met mooie kleuren in mooie boeiende platen. Ik krijg zelf ook zin om op safari te gaan.
Helaas moet er ook nog een huis gekocht worden...

Ik kijk uit naar nog meer van dit soort foto's :)
Laatst gewijzigd door 1 op mitchel1986, in totaal 19 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Opperclowntje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1007
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2008 16:50
WoonplaatsCOLON Heemskerk
CONTACTCOLON

Hier een eoser die stinkend jaloers is, laat alsjeblieft nog veel meer zien!
|CANON 40D|CANON EF-S 15-85MM||CANON 430 EXII|REDGED RTT-423|JOBY GORILLAPOD SLR ZOOM|LOWEPRO PRIMUS MINIMUS AW|CRUMPLER JIMMY BO 300|
Gebruikers-avatar
wiepko lubbers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2009 21:25
WoonplaatsCOLON Wieringermeer

Walter,

Een indrukwekkende reis, maar ik ben vooral onder de indruk van de mooie opnames, die je met ons wilt delen.
Ben benieuwd naar meer.
Vr.gr. Wiepko
Kijken is nog niet altijd alles zien. Fotograferen is vastleggen wat je ziet.
Gebruikers-avatar
Jasmijnn
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 13 Mrt 2010 19:04
WoonplaatsCOLON Moordrecht

Ik vind ze prachtig!
Vooral foto 4 heeft mijn voorkeur.
Kijk uit naar meer. :wink:
Ieder mens, ieder wezen bevat schoonheid.
Gebruikers-avatar
arsarlat
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2450
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2005 22:27

Ik ben het gedeeltelijk eens met Arsarlat, de serie kan iets completer met wat omgevingsfoto's.
@Mitchel1986: Je refereert aan een stukje tekst van mijn bovenbuurman Hendrik (drikj) en niet aan hetgeen ik geschreven heb. :wink:

@Walter:
Ik heb er 2 gezien in een flits.
Dat is op zich al leuk natuurlijk; maar geen foto's derhalve veronderstel ik? Maar je hebt gelijk als je zegt dat er genoeg andere juweeltjes in de rondte vliegen... ik vind je bijeneters bijv. ook prachtig hoor. :lol:
We live together in a photograph of time.
----------------
[size=75]Canon: 40D & 50D / MP-E65mm /EF-S 17-55 f2.8 IS USM / 430EX - Sigma: 105mm Macro f2.8 / 70-200 f2.8 / EM-140DG - Tokina AT-X Pro 12-24 f4.0 - Tamron SP AF 200-500 f5.0-6.3[/size]
Gebruikers-avatar
Walter Soestbergen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 673
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2008 09:43
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

inderdaad niet gefotografeerd maar die bijeneters wel. Wordt een apart topic :wink:

gr Walter
waltersoestbergen.nl | Canon 7DMKII / 300mm IS USM f4 / 500mm IS II USM f4 / 1.4TC | Sigma 150mm HSM EX f2.8 OS
Gebruikers-avatar
jeveos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3411
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2006 11:18

#1 en #4, die zou ik in je portfolio zetten. Die zijn wat mij betreft fotografisch het interessantst. De rest zijn mooie foto's van unieke dieren maar missen naar mijn idee toch een beetje het extra van deze twee.
De aarde is rond... zo rond als een pannenkoek!
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

arsarlat schreefCOLON
Ik ben het gedeeltelijk eens met Arsarlat, de serie kan iets completer met wat omgevingsfoto's.
@Mitchel1986: Je refereert aan een stukje tekst van mijn bovenbuurman Hendrik (drikj) en niet aan hetgeen ik geschreven heb. :wink:
oeps, sorry, heb het aangepast... (ouderdom he)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar