Ransuil

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Akumal

Van de week mijn eerste Ransuil gefotografeerd. Viel nog niet mee, ze slapen/ rusten de hele dag, een hoop takkenwerk :P
Maar ben er blij mee en weet ze nu te zitten :wink: .

Afbeelding

Dank voor het kijken, Rob.
Gebruikers-avatar
eos2500
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 126
GeregistreerdCOLON 07 Dec 2010 19:50

Erg mooi! Foto lijkt een beetje druk, maar ik vind dat niet erg. Het beestje zit nu eenmaal in die omgeving. Vooral de groene kleur van de bladeren vind ik er mooi bij passen. Heel leuk dat je deze hebt kunnen vinden. Het zal inderdaad takkenwerk geweest zijn.
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Inderdaad erg mooi! lekker scherp ook!

Die drukke omgeving vind ik juist mooi op deze foto, weer eens wat anders dan die bokeh op de achtergrond. De houding van die uil spreekt me ook aan op een of andere manier, hij lijkt echt te kijken van "heeeee jij probeert zeker een foto van mij te nemen"
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

prachtig hoe je 'oeroeboeroe :lol: ' heb vastgelegd... en de natuurlijke omgeving vind ik hier zeker meerwaarde hebben...

Rob,
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Snellius85 schreefCOLON Die drukke omgeving vind ik juist mooi op deze foto, weer eens wat anders dan die bokeh op de achtergrond."
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb de platen van roofvogels op paaltjes met een compleet geblurde achtergrond nu wel ff gezien. Deze is echt ontzettend mooi! Veel kleur, scherpte op de juiste plaats, fijne compositie, gewoon top. Zou zó als poster in de verkoop kunnen.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Deze uilen zitten altijd tussen en/of achter de takken Rob.
Je had hier nog mazzel.
Heel fraai zo deze Ransuil.
Akumal

r.muusers schreefCOLON Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb de platen van roofvogels op paaltjes met een compleet geblurde achtergrond nu wel ff gezien.
Dank R.Muusers, ik blur nooit mijn achtergronden. Als je een foto maakt op 500/700mm met een relatief groot diafragma krijg je vanzelf een rustige bokeh :wink: .
Jos Images schreefCOLONDeze uilen zitten altijd tussen en/of achter de takken Rob.
Je had hier nog mazzel.
Heel fraai zo deze Ransuil.
Dat begrijp ik Jos, op deze spot zitten er meerdere, met een beetje geluk zit er eentje vrij maar dan moet je ze nog op de foto krijgen met de ogen open :P . Zitten meestal te pitten. Af en toe bewegen ze een beetje/ poetsen ze zich. Jij ook bedankt Jos :wink: .

Rob.
Gebruikers-avatar
Mr.Therapist
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2012 15:01
WoonplaatsCOLON Omgeving Zutphen
CONTACTCOLON

Snellius85 schreefCOLONInderdaad erg mooi! lekker scherp ook!

Die drukke omgeving vind ik juist mooi op deze foto, weer eens wat anders dan die bokeh op de achtergrond. De houding van die uil spreekt me ook aan op een of andere manier, hij lijkt echt te kijken van "heeeee jij probeert zeker een foto van mij te nemen"
Haha mee eens, ook deels doordat hij zijn poot bijna wijzend optilt! Inderdaad bijna van hey, makker wat ben je aan het doen??

Weet trouwens niet of ik mooier zou vinden zonder de takjes etc ervoor.... het heeft wel wat! Goed gespot hoor!
Canon EOS500D
EFS 18-55
EF 75-300
Gebruikers-avatar
Wimmes
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4073
GeregistreerdCOLON 17 Nov 2007 13:15
WoonplaatsCOLON Tussen de Rivieren
CONTACTCOLON

Prachtig Rob.
Ben het ook wel met mijn voorgangers eens.
En nu maar wachten op een nieuwe kans
Gr. Wimmes :D

_____________________________
http://wimvanooijen.fotoport.nl/
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Een erg mooie plaat Rob :)
De houding van de uil, mooi licht en goed scherp. En ja, voor mij versterken de klimopblaadjes de foto ook nog.
Ik zou ze zo ook wel tegen willen komen :wink:

Gr. Jan
Canon materiaal
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Prachtig gefotografeerd in z'n omgeving. Heel mooi, ook zoals ie je in de gaten houdt. En hele leuke waarneming ook!
Akumal

Allen dank voor de reacties ;-)

Rob.
Gebruikers-avatar
huntelaar
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 10 Mrt 2009 09:28
WoonplaatsCOLON Flevopolder

Erg mooi!! Tja, ransuilen zitten altijd zo heerlijk verstopt, maar jij hebt deze er knap opstaan!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar