Individuele Workshop Nabewerking

Door de crew van EOSDigitaal goedgekeurde (niet per sé georganiseerde) workshops, cursussen en informatiedagen.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
AnnevanHouwelingen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 56
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2012 19:34
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug
CONTACTCOLON

Deze workshop is geplaatst na overleg en toestemming van eosdigitaal

Individuele Workshop Nabewerking

Afbeelding

Haal meer uit je foto’s
Het digitale bestand dat uit je fototoestel komt, kan een veel sprankelender foto opleveren. Met wat simpele bewerkingen laat je de foto meer spreken en als je meer tijd besteedt aan de nabewerking, kan je er een echte blikvanger van maken.


Lightroom
Adobe Lightroom is van begin af aan ontwikkeld om de donkere kamer te zijn voor de digitale fotograaf. Het is een heel krachtig programma dat ook nog eens simpel is in het gebruik als je de werkwijze eenmaal door hebt. Lightroom wordt gebruikt door zowel beginnende als gevorderde hobbyfotografen en ook door professionals. Het stelt je in staat om foto’s snel te bewerken en alles weer opnieuw te kunnen corrigeren als dat moet. Ik gebruik zelf Lightroom al sinds versie 1 (we zitten nu op versie 4) en gebruik het voor 95% van mijn foto’s.

Photoshop
Photoshop is het oudere en veel zwaardere broertje van Lightroom. Het heeft een groot aantal instrumenten die ook in Lightroom zitten met daarbovenop faciliteiten om ingewikkeldere ingrepen op je foto’s toe te passen. Zo kan je lagen gebruiken, heb je zwaardere reparatiemogelijkheden en nog veel meer. Nadeel is dat het veel meer moeite kost om onder de knie te krijgen en ook flink duurder is. Ik gebruik Photoshop als een verlengstuk van Lightroom in het bewerken van een beperkt aantal foto’s.
Voor wie is deze workshop geschikt ?
• Wil je bijzondere foto’s presenteren aan de buitenwereld?
• Wil je meer dan je foto’s direct uit de camera op een harde schijf zetten?
• Wil je jouw foto’s ook na een tijd nog kunnen terugvinden?
• Wil je jouw creativiteit en visie ook toepassen nadat je de ontspanknop hebt ingedrukt?
• Wil je jouw foto’s (laten) afdrukken met de juiste kleuren?
Dan is deze workshop voor jou. Hij wordt ook helemaal op jouw wensen afgestemd. Of je nu nog moet beginnen met het gebruik van nabewerking of dat je al een tijdje werkt met Lightroom of Photoshop en er meer uit wilt halen, deze workshop is helemaal op jouw maat.

Voorbeelden van wat er aan bod kan komen:

Lightroom
• Wat kan er allemaal met Lightroom
• Hoe om te gaan met Raw bestanden
• Het importeren en catalogiseren van je bestanden
• Een efficiënte workflow hanteren
• Aanpassingen van het hele beeld: snel verbeteringen aanbrengen met een paar muiskliks
• Aanpassingen van gedeelten van het beeld: verwijder stofplekken uit je foto, gebruik het penseel en het verloopfilter om accenten aan te brengen in licht en schaduw.
• Verwijderen van ruis
• Printen vanuit Lightroom

Photoshop
• Werken met je Raw bestanden in Adobe Camera Raw
• Basis aanpassingen maken van belichting en contrast
• Lokale aanpassingen maken met lagen, maskers en overvloei modi
• Werken met smart objects en smart filters
• Retoucheren
• Panorama’s maken
• HDR foto’s bewerken
• Focus stacking gebruiken om een grote scherptediepte te krijgen
• Photoshop en Lightroom samen gebruiken in je workflow
• Juiste instellingen maken voor je printer

Locatie
De workshoplocatie bepalen we samen. Je mag gebruikmaken van mijn laptop en software, maar het is veel effectiever als we jouw software en jouw foto’s gebruiken. Je kunt met jouw laptop naar mij toe komen of ik kom naar jou toe, tegen reiskostenvergoeding.

Prijs
Een workshop duurt 2,5 uur en kost € 150,-. Het is ook mogelijk om je voor deze workshop met twee cursisten aan te melden. Dan zijn de kosten € 100,- per persoon

Inchrijven? Ga naar www.vistography.nl/individuele-workshop-nabewerking
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar