Zomergevoel

De beste en mooiste foto's in de categorie 'Natuur'

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators, Invited users

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

De laatste week was het precies zomer hier.
Deze serie gaf voor mij ook het zomergevoel weer. Hopelijk krijgen we er dit jaar weer zo één.

Grtz,
Kurt


'Summertime'
Afbeelding



'Above pink clouds'
Afbeelding



'Flare Hopper'
Afbeelding



'Hommelles'
Afbeelding



'Colorful flight'
Afbeelding
Anoniem 3

Ik ben niet zo weg van 'oude foto's'.
Mijn gedachte is: 'Had ze toen, in de zomer 2013, geplaatst.

Maar toch: de laatste is voor mij de mooiste, alhoewel ik hem wat nauwer gecropt zou hebben.
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

@Telescoop:

Zoals ik in mijn vorige reeks uitgelegd heb heb ik mijn tijd hard moeten verdelen en heb ik keuzes moeten maken.
Ik ben hier geruime tijd niet actief geweest. Als de waarde van een foto zo zwaar afhangt van de datum dan kan ik er hier beter weer mee stoppen ;)

Ik zie soms foto's verschijnen van uitsluipende libellen of van Blauwtjes vlak voor het nieuwe seizoen begint met de tekst: "Was het maar al weer zover." Dan schijnt niemand zich druk te maken over het feit dat het oudere foto's zijn.

Maar ik kan je reactie ook wel ergens begrijpen. En als ik regelmatig op een forum kan vertoeven zal ik ook alleen recent werk tonen. Maar dat is me hier dus niet gelukt
Dus als er nog zijn die zich hier aan storen: laat maar horen. Dan wacht ik wel tot ik terug meer een constante van het fotograferen kan maken.

Grtz,
Kurt
Anoniem 3

Off topic:
Ik stoor me er niet aan, maar ik geef alleen even mijn gevoel weer.
Als ik zelf tijden geen foto's uit mijn toestel heb kunnen persen, val ik niet terug op oud werk, alleen maar om te posten. Dan post ik maar niet. Maar dat is mijn mening tegen die van misschien wel velen.

Overigens heb ik mijn waardering voor de laatste foto uitgesproken.
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Een mooie frisse, kleurrijke en heldere zomerserie met een paar mooie momenten.... 8)

gr. Bart

PS: Van mij mag je posten wat je wilt laten zien, of deze van nu zijn of van eerder kan mij niet boeien.....je kunt je maar ergens druk om maken. :wink:
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Afgezien van dat t jammer is dat je ze idd niet eerder hebt gepost vind ik het een verrassend fijne, frisse serie om naar te kijken! Mooi gedaan, vooral 1 t/m 3!
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Van mij mag deze zo de expo in! :) 2013 of niet, ik doe het je niet na! Geweldig mooi.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik sluit me aan, prachtige serie, inderdaad lentefris met mooie kleuren en scherpte
(of ie nou van vorig jaar is maakt me niet uit, ik had ze toch niet eerder gezien :lol:).
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
snarie

Leeftijd van de foto doet er volgens mij op een forum niet toe, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van de foto en of wat een ander er eventueel van vind (van de foto dan).
persoonlijk vind ik het heerlijke foto's naar te kijken, petje af hoor ik krijg ze nog steeds niet zo scherp.

van mij mag je er meer laten zien ook al zijn ze oud... :-)
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Prachtserie! :D :D :D
Ik vind het jammer dat er steeds opmerkingen gemaakt worden over foto's die "oud" zijn.
We geven soms kapitalen uit aan dingen die oud zijn....................

Jo :wink:
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Een heerlijke serie en fantastisch om naar naar te kijken, of dit nu 'verse of oudere foto's' zijn maakt mij niet uit.
Mooie foto's zijn voor mij altijd meer als welkom. :)
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Prachtige, dromerige sfeer. Scherp en soft. :) Puur genieten.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Brell

Prachtige serie, voor mij echt foto 3, het geheel met flare geeft een artistieke indruk!
Laatst gewijzigd door 1 op Brell, in totaal 16 keer gewijzigd.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Prachtreeks, Kurt.....

Schoonheid is tijdloos! :wink:


Rob, 8)
Objectief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 687
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2011 17:13

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Liefst zou ik, zoals in de eerste 2 jaren dat ik met fotografie bezig was, wekelijks wat tijd voor deze hobby vrijhouden. Helaas lukt me dat niet zo goed de laatste 2 jaren.
Ik heb ook op andere fora moeten afhaken of slechts druppelsgewijs foto's gepost. Momenteel is dit de enige manier om er toch nog wat actief in te blijven. Dus ik hoop dat de foto's op zich het waard zijn en niet wanneer ze gemaakt werden. (Deze serie is trouwens de oudste die ik opnieuw toon hoor ;) Je kan ze misschien al eens elders opgemerkt hebben, maar dat gebeurt met recent werk ook.)

Ik heb nog een paar series van tijdens mijn verlof begin dit jaar in Sri Lanka. Daarna zal het weer wachten worden tot ik nieuw werk bij elkaar krijg.
Dit jaar zal zeker nog zo'n 'druppel'jaar worden vrees ik.

Grtz,
Kurt
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Objectief schreefCOLONDus ik hoop dat de foto's op zich het waard zijn en niet wanneer ze gemaakt werden. Grtz,
Kurt
Schoonheid is tijdloos en is dus niet afhankelijk van de tijd waarop het getoond wordt, dus schroom zeker niet om ze te tonen!

ps fotograferen staat bij mij momenteel ook op een laag pitje....


groet, Rob, 8)
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

BartjeD schreefCOLONEen mooie frisse, kleurrijke en heldere zomerserie met een paar mooie momenten....
PS: Van mij mag je posten wat je wilt laten zien, of deze van nu zijn of van eerder kan mij niet boeien.....je kunt je maar ergens druk om maken. :wink:
Mee eens!!
Groeten, Jaap
MvdE
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 602
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2013 19:18

Mooie serie!
Expositie-Commissie
EOS Expo Team
EOS Expo Team
BerichtenCOLON 645
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 18:30
WoonplaatsCOLON EOSDigitaal
CONTACTCOLON

De serie zomergevoel was door een ander forumlid positief opgevallen en is binnen de expositie voorgedragen om in het expo deel van het forum te plaatsen. Binnen de expositiecommissie waren we het over eens dat deze serie expo waardig is. We hebben dit topic dan ook verplaatst naar de expo.

De scherpte, frisse kleuren en compositie zijn zeer geslaagd. Ook is er goed op de achtergrond gelet wat de foto's prettig maakt om naar te kijken. Verbeterpunt voor de serie aan zich is ons inziens het weglaten van de sprinkhaan, die nu een beetje een "vreemde" is in de serie.

We hopen in de toekomst nog meer mooie series van je te mogen bewonderen.

Groet,
Namens de expositiecommissie

Richard
De Expositieruimte, je mooiste foto's in een hoekje
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Heb de serie eerder gemist blijkbaar.
Prachtige collectie, heerlijk dromerig en veel om te ontdekken.

Terechte voordracht en dito plaatsing in de expo ruimte wat mij betreft
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar