Eekhoorntjes

De beste en mooiste foto's in de categorie 'Natuur'

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators, Invited users

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
fotoarts
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 4551
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 12:19

Loon naar werken;
Prima serie en een aanmoediging voor de fotograaf en andere forumleden, volgens mij.
Dat het onderwerp al eerder voorbij is gekomen, is voor de EXCOM geen argument om deze serie anoniem te laten passeren.
'De lat' voor de EXPO ligt hoog, maar is niet onneembaar!
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Dank voor de reacties en de plaatsing in de expositieruimte.
Met de gegeven feed-back kan ik zeker wat mee.
Groet,
Jos
Expositie-Commissie
EOS Expo Team
EOS Expo Team
BerichtenCOLON 645
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2007 18:30
WoonplaatsCOLON EOSDigitaal
CONTACTCOLON

Dan post de EXCOM de feedback ook even in het topic:
De overwegingen van de EXCOM:
-
Het is een gevarieerde serie, met stuk voor stuk fraaie platen; Constant van kwaliteit.
Foto6 is een beetje mazzel hebben, denk ik. Zonder de bokeh zou dit de minste zijn geworden, denk ik..
-
Ja ik vind het ook een mooie constante serie.
Maar ik mis wat, alleen ik weet nog niet wat.
-
Het onderwerp is volgens mij niet heel 'boeiend', ik heb al veel eenhoorntjes de revue zien passeren. :mrgreen:
De uitvoering daarentegen is erg goed. Dit doe je niet met een camera op AV f7 en 'working the scene' alleen.
De serie is volgens mij 'af'. Beter kon niet, denk ik. Loon naar werken zou ik zeggen, maar dat is mijn gedachte.
-
Nee, een lang brandpunt en geduld is voldoende. :mrgreen:
Ik zie wel vaker lange-lenzen-kleine-beestjes-foto's waar de achtergronden beter in zijn. In deze serie heb ik nog met regelmaat dat ik de achtergronden rommelig vind. En dat moet met een lang brandpunt eigenlijk appeltje-eitje kunnen zijn. De derde en vijfde zijn bijvoorbeeld prima, maar op de zesde zitten er teveel lichte vlekken in van stukken open boom. Misschien een iets ander plekje of zo'n foto skippen (keuze genoeg, beter 4 goede dan 4 goede en 3 mindere)
-
ik vind het een goed verzorgde serie met de scherpte daar waar hij hoort (al twijfel ik een tikkie over foto 1? )
-
Ik vind foto 1, 2 en 5 zondermeer goed genoeg.
Foto 2 en 7 afwisselend en origineel, maar ook wat rommelig.
Foto 4 vind ik niet goed genoeg, vanwege het gras. Mooi moment, maar gewoon jammer.
Foto 6 maakt dat ik twijfel. Enerzijds mooi moment, mooie pose, maar drukke achtergrond.
De Expositieruimte, je mooiste foto's in een hoekje
Jos Images
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 14:55

Zoals al eerder geschreven dank voor de plaatsing en ook de plaatsing van de feed-back.
Is voor mij en anderen leerzaam denk ik.

Verder heb ik ook even gekeken naar de andere serie met onderwerp eekhoorntjes.
Die is zeker schitterend zoals verreweg de meeste van Akumal.
Ik ben echter van mening dat er voorzichtig gedaan moet worden met series met hetzelfde onderwerp met elkaar te vergelijken.
Dit omdat de situatie (gebruikte apparatuur, setting al dan niet volledig naar de hand te zetten) wel eens heel anders zou kunnen zijn.
Verder ben ik apetrots dat mijn serie hier in de Expositieruimte mag staan.

Groetjes,
Jos
Akumal

Ook een fraaie reeks hoor ;-) van dit prachtige beestje.
Zien er allen top uit, nr3 is lekker intiem/ dichtbij. Mooi afgewerkt ook!!!
Proficiat!!
Gebruikers-avatar
IngridM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 359
GeregistreerdCOLON 25 Mei 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Delfgauw

Erg mooie serie, nr. 3 springt eruit voor mij :-)
Blij met mijn 60D, 70-200 f/4 L lens en de 24-105 f/4 L :-)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar