Fotocentrum IJmond - ISOO.nu (incl. Fotocafé IJmond)

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Afgelopen periode hebben Hans van der Mast en Michel Mulder - twee Beverwijkse fotografen - in samenwerking met Stichting Kunst en Cultuur en de Werkgroep Fotografie Beverwijk het Fotocentrum IJmond "ISOO.nu" opgericht. Er is inmiddels een aantal bijeenkomsten geweest, waar besproken is wat de doelen van de organisatie zijn en welke activiteiten we op korte of langere termijn kunnen plannen. Ik schrijf "we", omdat ik in eerste instantie niet betrokken was bij de oprichting van dit Fotocentrum, maar wel bezig was met de oprichting van het Fotocafé IJmond (samen met twee bevriende fotografen, waaronder Fotostudio Manja). Omdat we verwachtten dat het geheel meer oplevert dan de som der delen, hebben we onze krachten gebundeld en maak ik inmiddels onderdeel uit van de werkgroep "Communicatie" en "Fotocafé".

Wellicht zijn er leden van EOSDigitaal.nl die het leuk vinden om eens langs te komen bij het centrum. Meer info is te vinden op de site http://www.isoo.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en op termijn op de bijbehorende Facebookpagina. De Facebookpagina Fotocafé IJmond is wel al actief. Je kunt de pagina liken en op die manier op de hoogte blijven van de geplande bijeenkomsten en eventuele andere activiteiten. De eerstvolgende bijeenkomst is op 5 juni. Doel van het Fotocafé IJmond is "Fotocafé IJmond is een initiatief met als doel fotografen uit de IJmond bij elkaar te brengen om gezamenlijk in een ontspannen sfeer informatie uit te wisselen over fotografie en alle facetten die daarbij horen". Kortom: gewoon gezellig en ongedwongen onder het genot van een hapje en een drankje met medefotografen babbelen over fotografie en aanverwante zaken.
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik kom een keer kijken! Ben wel benieuwd!
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Leuk Erik. Je bent uiteraard van harte welkom!
Teiggie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 19:17

Ik kom ook een keer kijken.

Gr Anita
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Top Anita! Gezellig!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik gooi de nieuwe datum er maar even in: vanaf nu vastgelegd dat we elke eerste donderdag van de maand een bijeenkomst hebben, dus in dit geval donderdag 3 juni a.s.
Teiggie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 8
GeregistreerdCOLON 11 Apr 2014 19:17

Ytos schreefCOLONIk gooi de nieuwe datum er maar even in: vanaf nu vastgelegd dat we elke eerste donderdag van de maand een bijeenkomst hebben, dus in dit geval donderdag 3 juni a.s.
Word het dan niet 3 juli ? Juni is al bijna over.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Indeed. Foutje. Bedankt!

Het is dus 3 juli.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

veuls te ver rijden :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Nog even een verlate reactie Jeroen: jij houdt toch wel van een stukkie sturen ;)

Waarom kom ik hier weer even terug? Om te vertellen dat het Fotocafé IJmond toch wel een groot succes is. Afgelopen donderdag waren er ook weer zo'n 30 gasten, waarvan zeker de helft nieuwe gasten. Er waren zelfs gasten uit Zwanenburg en Heerhugowaard. Dat kun je toch niet echt de IJmond meer noemen.

Mocht je meer willen weten, dan kun je je aanmelden bij de groep op Facebook die we inmiddels hebben. De site is overigens ook in de lucht en ook een bezoekje waard IMHO.

Dinsdag a.s. is de opening van de eerste expositie, behorende bij ons eerste project "De Brugklas". Hierbij hebben brugklassers onder leiding van een fotograaf eerst info gehad over foto's en fotograferen. Daarna zijn ze met de fotograaf en zelfstandig wezen fotograferen. In de tweede les hebben ze met Photoshop de foto's bewerkt. Elke leerling mocht z'n mooiste foto aanleveren, welke op Forex is afgedrukt (minimaal A3-formaat). Deze foto's hangen momenteel bij ISOO.nu.

Andere projecten die we in de planning hebben zijn natuurlijk Help Portrait, maar ook lezingen van fotografen, productleveranciers etc. De agenda staat op de site.

Ik zal niet teveel spammen hier, maar het lijkt me voor leden van EOSDigitaal.nl die in de buurt wonen een leuke gelegenheid om met mede-geïnteresseerden over fotografie te babbelen. Wellicht komen er nog leuke foto-afspraken uit voort.
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Ytos schreefCOLONNog even een verlate reactie Jeroen: jij houdt toch wel van een stukkie sturen ;)..............Ik zal niet teveel spammen hier, maar het lijkt me voor leden van EOSDigitaal.nl die in de buurt wonen een leuke gelegenheid om met mede-geïnteresseerden over fotografie te babbelen. Wellicht komen er nog leuke foto-afspraken uit voort.
Voor mij geen optie, maar het klinkt heel goed. Succes verder!
Groeten, Jaap
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Ik wil zeker nog steeds langskomen, het is er alleen nog niet van gekomen! Komt goed!
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik zie je wel verschijnen Erik ;)
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hoi,

Gisteravond, donderdag 6 november 2014 voor het eerst langs geweest bij het FotoCafe. En ik moet zeggen, het was leuk en gezellig, informeel, informatief! Ik was lang geleden eens naar een plaatselijke fotoclub geweest die een kleine schemerigeruimte hadden in een clubgebouw van een sportvereniging. Het was persoonlijk, maar dat sprak me niet erg aan. Het Fotocentrum IJmond "ISOO.nu" heeft een prima ruimte, mooi ingericht. Tijdens de avond lekker gekletst over fotografie, geluisterd naar meningen over fotos en mijn mening geuit en waarom.....

Ik vond het de moeite waard, volgende keer weer heen!

Bedankt voor de tip, Yljas!
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

You're welcom Erik. Hopelijk ben je er donderdag 4 december weer bij.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar