FotoSociëteitPlus

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY

Wie wil deelnemen aan FotoSociëteit60Plus

Ja, ik wil
8
19%
Nee, ik heb geen belangstelling
6
14%
Misschien, ik denk er nog over na
5
12%
Jammer, ik ben nog geen 60 en/of niet gepensioneerd
24
56%
 
Aantal stemmenCOLON 43
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Illuminatus schreefCOLONOh, dat was ik nog vergeten te melden: deelnemers moeten een medische verklaring omtrent lijf en leden overleggen.
Kunstknieën oké, maar een rollator nee.
De rollator is niet voor de fotograaf maar voor het glaswerk Gerard :mrgreen:

Omdat ik nog volop in het werkende circuit bezig ben hou ik je oproep nog in beraad :lol:
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik denk dat ik maar een snipperdag achter de hand hou om toch aan te kunnen sluiten :-)
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Anoniem 4

Gezelligheid staat voorop en een goed humeur is het enig vereiste.
Anoniem 3

ebvandevechte schreefCOLON
Illuminatus schreefCOLONOh, dat was ik nog vergeten te melden: deelnemers moeten een medische verklaring omtrent lijf en leden overleggen.
Kunstknieën oké, maar een rollator nee.
De rollator is niet voor de fotograaf maar voor het glaswerk Gerard :mrgreen:
De rollator kan gemakkelijk vervangen worden door een kunstknie... eh... winkelkarretje van Blokker. :lol: :wink:
Anoniem 4

Wel, het gaat er van komen. Een niet al te grote groep van gezellige mensen heeft warme belangstelling getoond voor het initiatief om tot het voorgestelde uitje te komen.
Nogmaals iedereen is welkom, geen beperkingen in leeftijd, geslacht, kleur etc.
Ook vreemdgangers (niet Canon-gebruikers) mogen aansluiten.

Het wordt een ongedwongen eerste bijeenkomst waarbij de gezelligheid op de eerste plaats komt.
Om zoveel mogelijk mensen in de gelegenheid te stellen om mee te doen, heb ik gekozen voor een centrale locatie, namelijk Amersfoort, mooi centraal en een groot spoorwegknooppunt zodat ook treinreizigers makkelijk kunnen deelnemen. Het fraaie centrum ligt op loopafstand. In het verleden ben ik er wel geweest, maar nu is het ook voor mij een nog te ontdekken stad. Er is de mogelijkheid voor stadswandelingen door het Gilde Amersfoort en rondvaarten door de grachten. Het zou natuurlijk mooi zijn als één van de deelnemers in Amersfoort woont en ons kan rondleiden.
Ik denk aan een tijd van 10.30 uur tot 15.30 uur, zodat de spits ontweken kan worden.
Om het niet te ver vooruit te schuiven stel ik ter keuze 3 dagen voor namelijk dinsdag 8, woensdag 9 en donderdag 10 juli.
Laat maar horen of jullie dit een goed plan vinden. Suggesties zijn altijd welkom.
Ik open bewust geen nieuw topic omdat ik er vanuit ga dat belangstellenden dit topic wel weten te vinden en het blijven volgen.
Anoniem 3

Voor alle voorgestelde data is mijn agenda beschikbaar.
Mijn battery-grip heb ik al omgebouwd tot ranja-reservoir....
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

De dinsdag kan, woensdag en donderdag wordt lastig voor me
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

fotojeroen schreefCOLONDe dinsdag kan, woensdag en donderdag wordt lastig voor me
Ah, een oudere jongere.. :lol: :idea: vrijwiliger om de rolstoel(en) te duwen :idea:
Geintje, je brengt toch wel je eigen kanon mee?
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Mede ouden van dagen,

Toen het eerste bericht verscheen heb ik gekozen in de poll voor Ja ik wil.

Leek me een goede zaak en heel erg leuk om met „soort genoten“ met dezelfde hobby kennis te maken in een ongedwongen sfeer.
Soortgenoten zijn de leden van dit forum die een zekere gelijke sociale status hebben bereikt. Maar nee dat gaat niet door. Erg jammer!
Dus ik weet niet of mijn poll stem bekend was maar ik haak nu af om voor mij zeer moverende reden.

Vr. gr.

Roel J.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

De gedachte dat enkel het bereiken van een bepaalde leeftijd leidt tot een "zekere gelijke sociale status" vind ik eh... op z'n minst interessant...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Jan en Ida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 16:09
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Het maakt mij niet uit welke dag
Gr.jan
Sharky
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 262
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2009 11:24

Alle drie genoemde dagen zijn prima.

Gr Jan/Sharky
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik kan (nu nog) de dinsdag en de woensdag, met een klein voorbehoud voor onvoorziene werkomstandigheden.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Roel Jansen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 532
GeregistreerdCOLON 10 Mei 2013 12:22
WoonplaatsCOLON Amsterdam

[quote=„MarcoEOS550D"]De gedachte dat enkel het bereiken van een bepaalde leeftijd leidt tot een "zekere gelijke sociale status" vind ik eh... op z'n minst interessant...[/quote]

Wanneer je een bepaalde leeftijd bereikt krijg je een andere sociale status je bent dan gepensioneerd! Dat geeft ook een goede mogelijkheid om leuke dingen met mensen in de zelfde situatie te gaan doen. Zo kan ik dus iedere woensdag in de week meedoen aan de Heren ochtend op de Golfclub. Bijna alle deelnemers zijn gepensioneerd! Wat is hier mis mee? De dames hebben een andere dag en in de weekeinden wordt er veel voor de werkenden georganiseerd en die werken dan meteen vaak weer aan hun netwerk! Iedereen gelukkig toch?

Vr. gr.

Roel Jansen
Anoniem 4

FotoSociëteit60Plus wordt FotoSociëteitPlus

Aangezien ik zelf ook een voorkeur heb voor dinsdag 8 juli, hak ik als organisator de knoop maar door om verdere verwarring te voorkomen.
Het is een open Sociëteit dus wie nu niet kan, krijgt later een nieuwe kans. Dat geldt ook voor de kat uit de boomkijkers.
De enige sociale status die hier geldt, is het zijn van liefhebber van Fotografie, van gezelligheid, van ongedwongen contact, van respectvolle bejegening etc.

Dinsdag 8 juli 2014 – Amersfoort – aanvang 10.30 uur
(programma en nadere aanwijzingen volgen later)
Deelnemers: Illuminatus – Telescoop – fotojeroen - Jan en Ida – Sharky - MarcoEOS550D
Om dit kort en overzichtelijk te houden, hanteer ik voor de aanmelding nu alleen de forumnamen.

Meld je snel aan, want het is redelijk kort dag en er moet nog wel wat georganiseerd worden.
Zijn er nog Amersfoorters onder de geïnteresseerden, dan kan er een hoofdrol voor je zijn weggelegd.
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Jammer..had graag meegewild maar heb 8 Juli een opdracht staan.. :(
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Anoniem 4

Vind ik ook Judith. Mocht er bij de opdracht iets tussen komen dan kun je altijd nog aansluiten.
Voorlopig beschouw ik je nu als aspirant-lid. :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Roel Jansen schreefCOLONMede ouden van dagen, Toen het eerste bericht verscheen heb ik gekozen in de poll voor Ja ik wil. Leek me een goede zaak en heel erg leuk om met „soort genoten“ met dezelfde hobby kennis te maken in een ongedwongen sfeer. Soortgenoten zijn de leden van dit forum die een zekere gelijke sociale status hebben bereikt. Maar nee dat gaat niet door. Erg jammer! Dus ik weet niet of mijn poll stem bekend was maar ik haak nu af om voor mij zeer moverende reden.
Vr. gr. Roel J.
Roel Jansen schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLONDe gedachte dat enkel het bereiken van een bepaalde leeftijd leidt tot een "zekere gelijke sociale status" vind ik eh... op z'n minst interessant...
Wanneer je een bepaalde leeftijd bereikt krijg je een andere sociale status je bent dan gepensioneerd! Dat geeft ook een goede mogelijkheid om leuke dingen met mensen in de zelfde situatie te gaan doen. Zo kan ik dus iedere woensdag in de week meedoen aan de Heren ochtend op de Golfclub. Bijna alle deelnemers zijn gepensioneerd! Wat is hier mis mee? De dames hebben een andere dag en in de weekeinden wordt er veel voor de werkenden georganiseerd en die werken dan meteen vaak weer aan hun netwerk! Iedereen gelukkig toch? Vr. gr. Roel Jansen
Met gepensioneerd zijn is niks mis :D

Wat ik bijzonder vind, is het feit dat je afhaakt zodra er ook niet-gepensioneerden meedoen, sterker nog, dat je dat "erg jammer" vindt. In dat kader verwijs ik maar naar de quote van Gerard hieronder.
Illuminatus schreefCOLONDe enige sociale status die hier geldt, is het zijn van liefhebber van Fotografie, van gezelligheid, van ongedwongen contact, van respectvolle bejegening etc.
Illuminatus schreefCOLONFotoSociëteit60Plus wordt FotoSociëteitPlus
Ik zal gelijk de topictitel even aanpassen ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Jammer... werkwerkwerk.....
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Telescoop schreefCOLONje brengt toch wel je eigen kanon mee?
Weet ik nog niet. De klets vind ik ook altijd wel gezellig.
Misschien neem ik de Nikon wel mee :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar