Uitstapje Nationaal Militair Museum

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Heb wel een leesbril??
Lenzen mmm
24-70mm f2.8/24-105 f4.0/50-500 f3.5-6.3/50mm f1.4/16-300 f3.5-6.3/70-200 f2.8/100 mm F2.8 macro.
Ik heb ook de keuze uit de FF 5DMIII of de 7DMII...
welk?
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dan zou ik gaan voor de 24-70 op de 5D en de 100mmop de 7D.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Pfff ga echt niet 2 camera's meenemen. ..
Neem wel n slaafje mee of mag ik dat niet meer zeggen?
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
Gebruikers-avatar
jev
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 185
GeregistreerdCOLON 24 Jul 2014 10:04
WoonplaatsCOLON Earth

leike schreefCOLONWelke lenzen kan ik het beste meenemen?
Iets snels (lichtsterk dus!) en/of met goede IS. Op APS-C zat ik veruit het meest tussen de 20 en 40mm, 1600ISO of hoger. Meestal kwam ik daar mee uit op 1/30" of langer.

Buiten staan een stuk of vijf toestellen, de rest staat allemaal binnen. Er zijn wel grote ramen maar doordat alles dicht op elkaar staat kom je al snel licht te kort. Bedenk daarbij dat statieven en flitsers niet toegestaan zijn, dus neem een touwtjesstatief mee!
Laatst gewijzigd door 1 op jev, in totaal 3 keer gewijzigd.
The Artist Formerly Known As Jeveos
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Tsja, jij weet hoe en wat je het liefst fotografeert. Wat wil je van ons horen dan?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

MarcoEOS550D schreefCOLONTsja, jij weet hoe en wat je het liefst fotografeert. Wat wil je van ons horen dan?
nou ik ben er n jaar uit geweest en jullie zijn er al eens geweest.. dus je weet hoe daar de lichtinval is e.d.
meer wil ik niet horen en natuurlijk er een leuke dag van maken, zolang ik het vol hou. .....
Ik kijk er echt naar uit..
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
Anoniem 3

Bedenk daarbij dat statieven en flitsers niet toegestaan zijn
Zie ik in de exif van onze buren dat er wel degelijk behoorlijk geflitst is.... :roll: :oops:

[Edit] Bij de veelgestelde vragen staat idd dat flits verboden is, tenzij er 2 weken van tevoren schriftelijk een verzoek is ingediend. (daar komt LF15333 weer om de hoek kijken :lol: :lol: )
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Als je heel snel bent Gabriel... ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

leike schreefCOLON
MarcoEOS550D schreefCOLONTsja, jij weet hoe en wat je het liefst fotografeert. Wat wil je van ons horen dan?
nou ik ben er n jaar uit geweest en jullie zijn er al eens geweest.. dus je weet hoe daar de lichtinval is e.d.
meer wil ik niet horen en natuurlijk er een leuke dag van maken, zolang ik het vol hou. .....
Ik kijk er echt naar uit..
Ik ben er ook nog nooit geweest ;) behalve virtueel dan via andermans foto's. Die leuke dag komt vast goed hoor, is het niet met rondlopen en fotograferen, dan wel met gezelligheid!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Daar gaan we voor!!!!
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
Anoniem 3

MarcoEOS550D schreefCOLONAls je heel snel bent Gabriel... ;)
Wacht maar totdat je mijn statief ziet... :lol:

Overigens: als er mensen zijn die mij rond willen duwen, mogen ze gratis het museum in! Ikzelf heb een museumjaarkaart en neem in ieder geval een wandelstok = 1 beenstatief mee. (Geleerd van Jan van Ida)
Voor mensen die zich niet zelfstandig door het museum kunnen bewegen, mag één begeleider per persoon gratis mee. Een begeleider-kaartje kan opgehaald worden bij kassa.
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Ik neem aan dat we nog n mailtje krijgen van hoe en waar we elkaar treffen?
Tis voor mij de eerste keer met deze lieve mensen :mrgreen: :P
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Is er een deelnemerslijst? Ik wil me op tijd kunnen afmelden :mrgreen:

De Fuji en de iphone gaan mee in de PSU. Mag ik dan toch mee tussen al het canongeweld?
Anoniem 4

MarcoEOS550D schreefCOLONToevallig zijn de buren van het Nikon-forum ook recent bij het NMM geweest. Voor degenen die inspiratie op willen doen of in de stemming willen komen: zie hier.
Zal weer niet zo zijn. Wij plannen lang tevoren een bijeenkomst en dan maken zij er snel een ordinair uitje van.
Niet alleen die Nikonisten, maar ook de Fujisten weten wat afkijken is.
http://www.fujix.nl/viewtopic.php?f=97& ... 070547299b" onclick="window.open(this.href);return false;
MarcoEOS550D schreefCOLON... Die leuke dag komt vast goed hoor, is het niet met rondlopen en fotograferen, dan wel met gezelligheid!
Als bij de FotoSociëiteitPlus de gezelligheid in het gedrang komt, wordt de fotografie aan banden gelegd.
leike schreefCOLONIk neem aan dat we nog n mailtje krijgen van hoe en waar we elkaar treffen?
Vanzelfsprekend, de Ordeleden worden altijd per mail op de hoogte gesteld over datum, tijd en locatie van de bijeenkomsten.
Ton Canon schreefCOLONIs er een deelnemerslijst? Ik wil me op tijd kunnen afmelden :mrgreen:
Ton, je zou beter moeten weten, de lijst van Ordeleden is geheim. Afmelden van de Orde kan niet, je bent eeuwig lid of je wordt gedeassimileerd. :twisted:
Anoniem 3

Ik stel voor de eerstvolgende ballotagevergadering te houden in de speciale toiletten van het museum. Kunnen we rustig zittend overleggen. :roll: :wink: :?
Anoniem 4

Waarom op de plee. Ze hebben toch wel een kantine met roze koeken en kano's. Als middagmaaltijd verwacht ik blauwe hap.
Anoniem 3

Ik zie op hun site nergens iets van: "meegebrachte etenswaren mogen alleen 's nachts in de voertuigen genuttigd worden"...
En die speciale plee: misschien zit dat wel gemakkelijker dan klapstoeltjes... De clubfauteuils van Zeist zullen we wel nooit meer tegenkomen, vrees ik.
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Zijn er nog bepaalde kledingvoorschriften ?? :lol: :mrgreen: :mrgreen:
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
Anoniem 4

Ja zeker ....... uitgaanstenu :!: :lol:
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

In militaire stijl?
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar