Oude glazendag

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

Met een ;) naar Wibo...

Dit topic, klik wekte bij mij het idee om een uitje te organiseren voor liefhebbers van oud glas.
Ik reserveer daarvoor zaterdag 5 september.
Daarvoor krijg je van mij een rondleiding inclusief "Bossche Opkikker" door 's-Hertogenbosch, met wat verborgen hoekjes en weetjes en wie weet nog een vaartochtje over de Binnendieze, maar dan wel voor eigen rekening ;)

De enige voorwaarde voor deelname is dat er gefotografeerd wordt door oud glas, wat niet zonder adapter op je camera past.
Dus een oud Canon-objectief uit de jaren negentig, zoals ik er ook wel heb, telt niet mee, tenzij het voorzien is van een oude vatting...
Een verloopring is dus een vereiste.

Het lijkt me leuk om met een aantal lotgenoten aan de slag te gaan met handmatige instellingen (van de camera dan :oops: ) en daar ervaringen over uit te wisselen.
De een heeft Minolta-, een ander Nikon- en weer een ander Pentax- of Vivitar-objectieven met een verloopring.
O ja, de maximale groepsgrootte is 10 personen, anders kan ik het niet 'bepraten'.
Vind je het wat?

Knip en plak het namenlijstje hieronder en vul dat eventueel aan.
Ik weet het, het duurt nog even, maar de agenda's zijn voor die tijd waarschijnlijk nog niet gevuld...

1. Gabriël (telescoop)
Gebruikers-avatar
leike
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 12 Jul 2008 12:01
WoonplaatsCOLON Zaltbommel

Hoi Gabriël.... Heel erg jammer dat ik niet mee kan, ik heb dan middagdienst......
Ik heb nog wel enkele oude lenzen... jammer, maar in ieder geval veel plezier....

Leo
camera en lenzen...statief en flitser...vrouw en 2 katten...
Lid van de Orde van de Gulden Snede.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Nou Gabriel. wij hadden deze "date" al staan, dus ik meld me direct aan. Klein voorbehoud, omdat ik niet weet hoe het tegen die tijd thuis gaat nadat er dan net een kleine spruit bij is gekomen :) Leuk, kan ik mijn nieuwe oude aanwinsten (vier Nikkors) eens goed aan de tand voelen!

1. Gabriël (telescoop)
2. Marco (Marcoeos550D)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Gereserveerd... Nog ver weg...
Maar kijk er naar uit... Nu nog wat oud glas zien te verzamelen...
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 3

MarcoEOS550D schreefCOLONNou Gabriel. wij hadden deze "date" al staan, dus ik meld me direct aan. Klein voorbehoud, omdat ik niet weet hoe het tegen die tijd thuis gaat nadat er dan net een kleine spruit bij is gekomen :) Leuk, kan ik mijn nieuwe oude aanwinsten (vier Nikkors) eens goed aan de tand voelen!

1. Gabriël (telescoop)
2. Marco (Marcoeos550D)

aiai..
Een maandje eerder dan? 8 augustus?
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Nee, die spruit komt medio juni ;) de vraag is meer of, en zo ja, in welke mate, zij mijn gezinsleven overhoop gaat gooien :D Maar dat geldt voor iedere datum de komende tijd, dus laat maar lekker staan ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Welkom terug
Ik zit te ver weg om te kunnen plannen.
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar