Meelopen met trouwfotograaf

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
svdwijst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014 19:51
CONTACTCOLON

Beste mede-fotografen

Ik zou graag eens mee willen lopen met een trouwfotograaf. Ik ben nu al een aantal keer benaderd om een bruiloft te fotograferen, maar ik heb tot nu toe telkens de boot afgehouden.
Ik vind namelijk dat ik nog niet genoeg zelfvertrouwen en ervaring heb om zo'n bijzondere dag alleen vast te leggen.

Dus het zou erg fijn zijn als iemand mij de kneepjes van het vak zou willen leren en ik ervaring op kan doen :)
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik denk niet dat je dat even leert door mee te lopen . die lui hebben zeer waarschijnlijk de fotovakschool gedaan , en weten wat ze moeten en kunnen doen in bepaalde omstandigheden .
het zou natuurlijk een ramp zijn voor het bruidspaar als jij als niet professioneel fotograaf een groot deel van de foto's zo kan verwijderen omdat ze mislukt zijn om welke reden dan ook.
persoonlijk begin ik er niet aan omdat ik daar niet de opleiding voor heb gedaan.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
svdwijst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014 19:51
CONTACTCOLON

Ik beweer ook zeker niet dat je het zomaar even leert. maar het helpt heel veel om met een ervaren persoon mee te lopen, vandaar mijn vraag
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

svdwijst
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2014 19:51
CONTACTCOLON

Zeker, ik heb mij al ingeschreven voor een workshop maar zou ook graag is een echte bruiloft meemaken.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Misschien kan je iets meer overjezelf vertellen zodat de drempel iets lager ligt om te reageren voor fotografen. Wie ben je wat doe je, hoe oud ben je en welke gear heb je inmiddels verzameld. Een trouwfotograaf commits zich aan de dag om een mooie reportage te maken. En second shooter (als leerling) moet vertrouwd zijn. Het is dus eigenlijk verstandig iemand (een maatje) te zoeken waar je wat van kan leren. Wanneer dat vertrouwd is kan je met diegene mee op een (trouw)shoot.
Heel veel fotografen hebben geen fotovakopleiding genoten, maar zijn in het vak gerold door een uit de hand gelopen hobby. Dit zijn overwegend heel goede fotografen. Kennis vergaren vanuit een passie werkt heel goed. Deze fotografen zijn ook in het diepe gestapt en hebben geleerd door te falen. Natuurlijk kan je het niet verkopen enkel slechte foto's te leveren na een bruiloft. Echter denk ik dat je zelf heel goed aanvoelt of je de kunde inmiddels hebt om verder te gaan.
Mooi zou zijn om niet het fotograferen van een bruiloft als (eind)doel te nemen. Je kan beter doelen stellen om alle technieken te leren die nodig zijn. Uiteindelijk zie je dat het tijd wordt om de volgende stap te maken.
Bedenk dat er voor elke bruiloft een budget is en dat er voor elk budget een fotograaf is met een bijpassende verwachting. Maak je doorlopend mooie en scherpe foto's, dan is het wellicht tijd eens onder in de markt te kijken.

Succes!
Bas Bruijnincx
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Wat je ook kunt doen is zelf een fotoshoot organiseren. Ga op zoek naar een bruidspaar dat nog een keer in de trouwkleren wil stappen en oefen daarop door het maken van een fotoreportage. Of nodig een vriend en vriendin uit en doe daar een fotoreportage mee. Dan heb je dat gedeelte al een beetje kunnen oefenen. Verder kun je natuurlijk oefenen op feestjes of recepties waar je zelf gast bent, ga daar op zoek naar mooie fotomomenten. Dat is vergelijkbaar met een bruiloft. Leuk dat mijn workshop hier ook is genoemd, daar komen denk ik veel van de vragen die je hebt aan bod.

Zomaar een willekeurige second shooter mee nemen doe ik nooit. Vaak zijn het mensen die ik ken en waar ik vertrouwd mee ben. Als een bruidspaar een tweede fotograaf boekt neem ik altijd een ervaren collega mee.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar