Vuurwerk festival in scheveningen.

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Zoals jullie lezen verraad de titel al waar het over gaat.

Zijn er mensen van het forum die naar het vuurwerk festival in scheveningen gaan
, die daar bekend zijn met de locatie.
ik ben alleen na afloop van prinsjesdag naar het strand geweest dus ik weet hoe
de route met het OV is .
Voor de zaterdag ga ik dat met het ov redden de laatste trein op den haag cs gaat om Half 1

Wat is een goede plek om te gaan staan zodat je goed zicht op het vuurwerk heb
zodat ik mij daar kan opstellen met mijn camera en statief :D
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik ga er heen :D
Er zijn plekken zat waar je kunt staan. Vanaf dit punt heb je een wat hoger, maar verder weg standpunt.
Afbeelding
Google Maps

Je kan bijvoorbeeld ook bij de haveningang op de 'blokkenpier' gaan staan...dan sta je ook redelijk ver weg en kijk je een beetje van de zijkant richting de pier (ter hoogte van de pier wordt het vuurwerk vanaf een vlot afgeschoten).
Afbeelding
Google Maps

En dit punt geeft je ook wel een lekker overzichtje:
Afbeelding
Google Maps

En verder zou ik gewoon zelf lekker een rondje lopen van te voren. Genoeg plekken daar om een leuke compositie te maken.

Veel plezier!
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Het is meestal recht tegenover het "Kurhaus" Als je op het strand fotografeert goed statief meenemen, meestal is het mooi om een deel
van de strandgangers mee op de plaat te zetten dat geeft een meer totaal plaatje aan je composities. Hoop voor je dat het droog blijft
een paraplu meenemen is een must tenzij het warm wordt. Vorig jaar hadden we wel regen en ging een deel niet door.

hier heb je een aardige indruk waar te gaan staan.
https://www.flickr.com/search/?text=sch ... 20vuurwerk" onclick="window.open(this.href);return false;

tip: kies je lens vooraf, op het strand is het niet fijn in het donker met het zand en de drukte te wisselen. . \\
Gebruikers-avatar
leerling foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 19:29
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

Nog een tip: het lijkt raar maar als je op het strand gaat staan ( het maakt niet uit waar droog of nat ) met je statief en camera neem 3 onderzetters mee ( 15 x 15 cm en van stevig materiaal , hardboard of iets dergelijks ) ) om onder je statiefpoten te zetten. Je statief blijft beter staan en zakt niet verder weg in het zand. De apparatuur staat toch gauw een uur op het strand en gaat toch wegen en daardoor zakt het een aantal millimeters verder weg. Is mij overkomen en daardoor zijn een aantal foto's mislukt door trillingen vanwege het wegzakken. Ik neem nu altijd onderzetters mee.

groet Theo
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Bedankt voor de tips dat van die onderzetter dat is heel slim. Straks ga ik al vuurwerk foto,s
maken bij de kermis in hoorn op het hoornse hop voor de schouwburg dat heb ik al meer gedaan
met goed resultaat. Dat begint om 22:00 uur en duurt een kwartiertje.
ik weet nog niet helemaal zeker of ik morgen ga hangt ook van het weer af. en mijn 70-200 F4 lijkt
mij buiten de Tamron 17-50 die meegaat een goede optie dan kan je ook mooi van afstand foto,s maken.
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ben je nog geweest? Ik ben op de derde plek in mijn voorbeelden hierboven gaan staan.
Helaas is wel mijn statiefkop overleden die avond. Maar gelukkig pas aan het einde, dus toch een leuke foto kunnen maken.
Ben benieuwd of er meer op het forum verschijnen :D
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Hoi hoi

ik ben nu net thuis en het was mooi al heb ik het meeste door mijn camera gezien. maar een hele
leuke avond gehad.
Het ponton lag voor de weg de scheveningse slag en daar heb ik dus ook gestaan. alles gefotografeerd met mijn
tamron 17-50 mm.
Eerst daar boven bij de weg gestaan en bij de 2 de show ben ik naar beneden gelopen op het strand,
en vandaar uit foto,s gemaakt.
Dat was wel heel leuk en apart zo in donker.
Mijn statief zakte niet weg hoor dat ging helemaal prima die stond stabiel in het droge zand.

ik zal morgen foto,s op het forum zetten in de daarvoor geschikte categorie.

Het is nu 02:15 uur in de nacht
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Ik ben benieuwd of ik je heb zien staan dan. Stond je een beetje in de hoek? Ik stond helemaal rechts in het hoekje van de Wassenaarse Slag.
Gisteravond wederom geweest en ben dit keer ook op het strand gaan staan. Mocht iemand nieuwsgierig zijn naar mijn foto's, dan kun je deze hier vinden:

Vuurwerk Scheveningen - 14 augustus 2015
Vuurwerk Scheveningen - 15 augustus 2015
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar