Film: De rode Loper [Fotografen gezocht!]

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

edelfiguranten
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 16:22

Fotografen gezocht voor eindexamenfilm!

Geachte heer/mevrouw,

De vierde jaar leerlingen van de Nederlandse Film en Televisie Academie zijn begonnen aan het maken van hun eindexamenfilms. De films zullen worden uitgezonden op televisie en zijn een mooi visite kaartje naar de buitenwereld. Wij, Bart Karpe en Yannick Bosch zijn op dit bezig met de voorbereidingen van de eindexamenfilm De Rode Loper in samenwerking met de VARA.

De film vertelt het verhaal dat zich op de rode loper afspeelt. Het is een romantische komedie met Hanna Verboom in de hoofdrol.

Wij zijn op zoek naar een grote groep fotografen die in de film wil figureren als pers.

Er zal gefilmd worden bij een kasteel in Amerongen (in de buurt van Utrecht). De dagen waarvoor wij fotografen zoeken zullen 2a3 dagen zijn tussen 25 t/m 29 oktober. De tijden zullen ongeveer van 16:00 tot 01:00 zijn.

Aangezien het budget van de film het niet toestaat een vergoeding te bieden, zullen jullie een leuk presentje ontvangen…

Heb jij interesse geef je dan snel op via edelfiguranten@gmail.com.

En vul de onderstaande gegevens in.

Met vriendelijke groet,

Bart Karpe en Yannick Bosch
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Lijkt me best grappig. Is in de buurt dus heb me opgegeven.
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Klinkt wel goed, ik hou het even in mijn achterhoofd nadat ik de agenda doorgebladerd heb.
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ik mag dinsdag avond mijn kunsten gaan vertonen! hahaha!
Ik heb verder geen idee wat me te wachten staat maar ik zie het wel!
Natuurlijk zal ik hier een update geven hoe het gegaan is!
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik ga donderdag met nog een paar mede leden van de fotoclub.
Ook ik ben erg benieuwd hoe het gaat allemaal.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
kastelein
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 407
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2004 08:13
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Wie gaat er woensdag erheen. Was daar op kasteel Amerongen en werd aangesproken. Voor woensdag maar opgegeven. Ben benieuwd.

Groeten

Albert
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Nou, ik ben geweest hoor!

De eerste en ook meteen de beste tip: ZORG DAT JE WARME KLEDING AAN HEBT!
Voor de figuranten is er een aparte tent aan de andere kant van het complex (door het hek, meteen rechts, achterin) waar een heater in zit... die het niet tot amper deed! Hahaha! Dus ja, die warme kleding heb je meteen nodig.
In de tent staan tafels met banken en is een kleedruimte. Er staat en tafel met fris, koekjes en snoepjes en er is (als je geluk hebt) koffie en thee.
Je wordt goed ontvangen en je hebt even het idee dat je los gelaten wordt en niet weet wat je moet doen. Geloo me, dat komt helemaal goed! Ze houden je echt met korte tussenpozen steeds op de hoogte wat er gaat gebeuren.
Als je daar ben als persfotograaf wil niet zeggen dat je dat ook gaat/wil worden hoor. Er werden bij ons in de groep ook twee bediendes gevraagd en ook een stuk of 10 mensen die als vips over de rode loper samen met de hoodrolspelers mochten lopen. Die gala kleding krijg je dan van hun.
Ik had mij nette blouse en pak ook bij me maar als je echt als persfotograaf je kunsten gaat vertonen mag je lekker je eigen kleding aanhouden die je aan hebt! Dus ik had lekker mijn warme jas aan! Houd er dus rekening mee dat je eigen kleding ook niet voorzien is van fele kleuren en opvallende logo's (Je Canon strap mag je trouwens ook gewoon omdraaien zodat deze niet in beeld is) Damn! hahaha!
Een paraplu is ook geen overbodige luxe om mee te nemen. Aan het einde van onze sessie regende het toch behoorlijk door en werden we (en de spullen) aardig nat. Als er geschoten gaat worden gooi je je paraplu gewoon ff aan de kant.

Daarnaast vinden ze grote lenzen erg leuk! Ik vroeg hoe ver we van de vips af zouden staan ivm welke lens ik moest gebruiken. "De grootste" kreeg ik terug. Of het nu te dicht bij is of niet maakt voor hun niks uit. Het gaat immers niet om de foto's die ik schiet maar hoe de lens op de camera komt te staan. Moet natuurlijk een beetje imposant overkomen. Scherpstellen met een 70-200 is dan vaak een uitdaging maar er ff naast focussen (of AI Servo) zorgt er iig voor dat je kan afdrukken en da's voor hun genoeg. Je hebt kans genoeg om goede foto's te maken.

Zorg voor volle batterijen in je flitser! Je gaat hem nodig hebben! Hehehe!
Op de meeste momenten mag er lekker geflitst worden (tenminste, in de scenes die wij moesten spelen). Je schiet zo honderden platen. Waar je overigens de meeste weer net zo hard van weg kunt gooien omdat er iemand voor staat. Alles staat vaak best compact.

Het eten... ja.... ahum.....Ik (we) hadden verwacht gewoon rond etenstijd eten te krijgen. Dat pakte iets anders uit.... Al snel werd vermeld dat dat pas om 23:00 uur zou zijn.... Dusssssssssss! hahah! We vlogen meteen maar op de koekjes af! hahaha! Uiteindelijk werd het 0:00 uur voordat we eten hadden. Een broodje kroket/frikandel/kaassouffle (streep door wat niet van toepassing is) en frietjes. Om die tijd smaakt het heerlijk kan ik je zeggen! hahaha!
Tussendoor komen ze met een bak koeken ofzo aan of weer met een kan koffie.

Wij zijn tussentijds niet meer bij de tent terug geweest omdat daar de kachel problemen had. We mochten in een bijgebouw van het kasteel vertoeven wat lekker dicht bij de set was. (hoefde we ook niet door de blubber terug naar de tent)
Meteen werden banken gehaald, drinken enzo om ons daar ook te kunnen voorzien van een natje en droogje. Het is vaak niet veel maar er werd wel gerend voor je.

Er zijn een aantal bekende celebs die mee spelen. Nu ben ik niet zo'n serie kijker enzo dus die namen zeggen mij helemaal niks! hahaha! Hanna Verboom was er uiteraard met nog een bekende (weet de naam niet). Dat zijn de twee hoofdrolspelers in de film waar zogenaamd de premiere van draait (vandaar die rode loper).
De regie van die film werd gedaan door die Belg van Goede Tijden Slechte Tijden. Christiaan ofzo?
Tussen de pers (wij) stond Peter van der Vorst om de hoofdrolspelers te interviewen. Als je de film ooit ziet en mij zoekt, ik sta over zijn schouder te schieten. :wink:

Al met al vond ik het een leuke ervaring om een keer meegemaakt te hebben!
Ook, het en en ander mankeerde er wel aan (eten, kachel en zet die TV ook maar uit je hoofd) maar ze mensen die er voor jou horen te zijn die zijn er ook. Er is altijd iemand van hun bij je waar je vragen aan kunt stellen. Je wordt goed begeleid van plek naar plek en alles wordt goed uitgelegd.
Tussentijds kan je wel veel moeten wachten maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij.
Hoe laat je klaar bent is helemaal afhankelijk hoe het gaat. Verwacht niet dat je optijd klaar bent! hehehe!
Ik liep om 3:15 van het terrein af om naar huis te rijden......
En ja, ik moest er om half 7 weer uit! hahaha!

Voor de rest veel ervaringen opgedaan die nu even niet in mij op komen maar dat komt dan nog wel. Zal nog even proberen snel wat foto's er tussenuit te pikken en hier te posten!
Jan59

Leuk verhaal ! Koud en moe na die uurtjes maar toch een beetje gelukkig met die ervaring ?
Laat de foto's maar komen !
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Dank je wel Marco voor dit uitgebreide verslag ...................... Ik ga morgen, maar als ik dit zo lees moet de film eigenlijk "de hel van Amerongen" gaan heten.
Ik ben wel benieuwd of ze (na twee draai avonden) de boel beter in order hebben dan dat het bij jou was. (ik ga ook Hanna Verboom???? maar eens Googelen :lol: )
Ik heb wel vrijdag maar vrij genomen :mrgreen:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Na twee draaidagen? Ze zijn daar al even bezig hoor! hahaha!
Maandag waren de scenes aan de beurt waar ze met de limo aan kwamen rijden.

De "hel" wil ik het niet noemen hoor. Het is goed te doen maar je moet wel voor alles open staan en zeker niet letterlijk af gaan wat er allemaal in het mailtje staat wat je als het goed is gekregen hebt. :P

Hieronder een paar foto's. Let niet op de kleuren want ik heb er helemaal niks aan gedaan en de witbalans is een ramp daar. Er staan wat van die gloeilampen op hun gemikt en dat wordt lekker gemixt met je flitslicht. Geen goede combo dus. :wink:

1. De banners over "de film"

9095

2. Een figurant die eigenlijk ook een camera vast zou houden. Op de rode loper deed ze het mijns inziens veel beter! :wink:

9096

3. Hanna en die Belg

9097

4. De andere hoofdrolspeler waar ik de naam ook niet van weet.. (coole gast trouwens in het echt!)

9098

5. Dit was de "pers sessie". Hier kreeg de pers de tijd de hoofdrolspelster te fotograferen. Zoals in het echt moesten we dus ook haar nam roepen om aandacht te krijgen om ze in de camera te laten kijken.

9099

Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Sushi schreefCOLON 4. De andere hoofdrolspeler waar ik de naam ook niet van weet.. (coole gast trouwens in het echt!)
9098
Als ik naar de filmposter kijk, dan zou dit dus Alex de Ruyter mogen wezen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dimitri
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4483
GeregistreerdCOLON 07 Okt 2008 11:28
CONTACTCOLON

Nauw Marco, op foto 5 krijg je een gewillege blik!
Of stond er iemand achter je :P
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLON...dan zou dit dus Alex de Ruyter mogen wezen
Ja uitgeslapen Jeroen. 8) Ik denk dat het personage wat hij speelt zo heet :wink:
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Dimitri schreefCOLONNauw Marco, op foto 5 krijg je een gewillege blik!
Of stond er iemand achter je :P
Nou, de laatste paar take's van die opname vond ze dit een goede startpoze blijkbaar..... héél vervelend! :twisted:

JvdH schreefCOLON
fotojeroen schreefCOLON...dan zou dit dus Alex de Ruyter mogen wezen
Ja uitgeslapen Jeroen. 8) Ik denk dat het personage wat hij speelt zo heet :wink:
Af en toe is Jeroen best wakker he! :wink:
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

En af en toe dus niet zo :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Hier trouwens nog even een (niet zo'n hele goede) foto van Peter van der Vorst.

9101

Wie is trouwens die man op de achtergrond? :twisted: (Iets zegt me dat ie nu meeleest en dat het eens tijd word dat ie zich aanmeld hier op EOS Digitaal!)


Wil je weten hoe ze Celebs warm houden? Soms wil ik best een kruikje zijn! :twisted:

9102

kastelein
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 407
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2004 08:13
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Bedankt voor de tips. Ga mij in elk geval voor deze avond warm kleden. En op tijd weg van mijn werk. En donderdag maar uitslapen. Voortijdig wel een goede maaltijd eten.

Zal de hele boel maar meenemen. Batterijen zijn al geladen ;-).
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Het is trouwens ook wel erg leuk om met andere figuranten in gesprek te komen (heb je tijd zat voor). Sommigen figureren al jaren en hebben best leuke verhalen.
kastelein
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 407
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2004 08:13
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Was gisteravond leuk. Geen camera aangeraakd. Mocht achter de bar en als ober spelen.
De kachel in de tent deed het gelukkig. In het begin veel regen gehad, maar toen had ik nog geen opname´s. Wel 5 uur wachten voordat wij mochten beginnen. Lag pas om half vier in bed. Toch wel een voordeel als je in de buurt woont.
Het was gewoon gezellig, bijna een grote familie.

Succes voor de fotografen vanavond.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Dank je wel Kastelein. Ik ga er zo heen ben heel benieuwd
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar