Film: De rode Loper [Fotografen gezocht!]

Waar zijn we wanneer te vinden? Hier kunnen ook ideeën voor een dagje uit worden gepost. Of als je zelf ergens heen gaat kun je dat hier opgeven en elkaar eventueel op locatie ontmoeten.

ModeratorCOLON Global Moderators

Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ah! Jij mocht dus voor barman spelen! is weer eens wat anders he. :wink:

Suc6 vanaaf Jurgen!
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Hoe was jou ervaring Jurgen?
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik heb vanaf donderdag niet meer achter een PC gezeten dus hier mijn ervaring (met wat vertraging):

IK DOE DIT NOOIT MEER :x .

We moesten er om 17:00h zijn. Na gehaast en gejaag komen wij om 17:45 aan bij het kasteel en we
kregen de melding dat we pas op 20:00h nodig zijn. Beetje balen, maar we konden (gelukkig) wel even
lekker eten bij een restaurantje in de buurt. Ik zeg gelukkig, want die ransige salmonella-chinees die later
op de avond kwam brrr.

Om 20:00h op de set instructies gekregen en we moesten nog een uurtje wachten, want we waren hard
nodig die avond. Dus wij wachten ......... en wachten .......... en wachten ......... en wachten ...... om 22:00h
de melding dat het nog een uutje duurt. Op dat moment had ik zo iets van "we gaan naar huis", maar het
groepje waarmee ik was wou dat uurtje nog wel even uitzitten. En dus weer wachten ...... en wachten ....
Toen we om 00:15 nog niets gedaan hadden hebben we de productie verteld dat we om 00:30h uiterlijk
naar huis gingen en dat ze dan konden barsten met die film. En dat hielp :D . Om 00:25 stonden we op de
set en om 00:45 waren we klaar en werden we bedankt voor het lange wachten.

Dat je bij de film lang moet wachten dat wist ik al, maar ik vind het een beetje gebrek aan respect dat ze je
steeds een kluifje voor houden (nog 1 uurtje) en dan gewoon doorgaan met andere dingen. Wij zijn geen
figuranten, vinden het niet leuk (in de regel) om voor de camera te staan daar mogen ze best een beetje
rekening mee houden vind ik.

Ik ben weer een ervaring rijker. Het was best gezellig, maar ik doe het nooit meer.
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

Wat grappig dat JvdH en Sushi eigenlijk heel vergelijkbare ervaringen hebben, maar een totaal andere beleving!
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Nou.... ik heb zeker niet zo lang hoeven wachten hoor. Rond een uur of 8 was ik al aan het "acteren".

Om half 1 pas aan de beurt is echt niet normaal nee en ik vind dat je het nóg lang volgehouden hebt.
Je bent dus uiteindelijk maar een kwartiertje bezig geweest? En wat moest je doen? Hadden ze nog figuranten voor andere dingen nodig of alleen als pers?
kastelein
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 407
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2004 08:13
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Als ik dit zo leest, ben ik wel blij dat ik woensdag mocht "acteren". Al was het die avond ook wel lang wachten (tot 11 uur), maar daarna toch toch 02.45 "bezig" geweest. Was eigenlijk nog wel van plan om donderdag.
Bij de film ben je toch overgeleverd aan de regiseur. Die bepaald toch wel de tijden en wat er gaat gebeuren.
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

We mochten even langs de "rode loper" staan en onze schempjes bekijken als of iedereen al langs was
en de "pers" hun foto's aan het bekijken waren en aan het napraten over het gebeuren. :D
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Dan ben ik erg blij dat ik dinsdag ben geweest. Dat is dan toch wel de dag geweest waar de mensen het meest nodig waren.

Ach, we zijn weer een ervaring rijker en heeft maar een paar uurtjes van ons leven gekost. :twisted:
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Om even een oude koe uit de sloot te halen....

Omdat ik benieuwd was wanneer deze korte film nu te zien zou zijn, ben ik even op zoek gegaan.
Het toeval wil dat 28, 29 en 30 juni 2011 zijn de eindexamen dagen van de filmacedemie waar ook "De Rode Loper" gepresenteerd gaat worden. Dat is dus gisteren, vandaag en morgen!

Met mijn zoektocht blijkt ook dat er een shownieuws uitzending geweest is op 9 januari: http://www.vimeo.com/18584186" onclick="window.open(this.href);return false;
En daar zit ik nog in ook: (Zoek de 70-200 :wink:)

19117

Wanneer de film uitgezonden wordt bij de VARA heb ik nog niet kunnen vinden....
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

LOL... dat je dat nog weet joh na een jaar... en ja hoor, nog wel nationaal doorbreken ook... :D
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Leuk om te lezen!!
Sushi, ik vind je foto's best goed gelukt :D
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Als het goed is word de film op de zaterdagnacht van 24 september uitgezonden. Ik ben heel benieuwd of ik ondekt ga worden :mrgreen:
Zie de link -> http://www.nederland2.nl/programmas/338 ... ?gids=true" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Ah Kijk! Daar komt ons filmdebuut Jurgen! Wat zullen wij beroemdheden worden! Hahaha!
Nu nog hopen dat ik onthoud te kijken maar uitzending gemist is gewillig denk ik. :wink:
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Aha, jullie filmdebuut in een film voor de nachtelijke uurtjes zie ik?? :twisted: :P :lol:
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Precies! Voor ons eigenlijk "prime-time" he. :twisted: :wink:
kastelein
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 407
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2004 08:13
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Hé, hé. Ben wel benieuwd. Ga mijn recorder maar eens programmeren. Ben wel benieuwd of de ex-fotograaf annex barman in beeld komt.
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Zit ik zaterdag in de startblokken..... blijkt ie vrijdag al uitgezonden te zijn!
Uiteraard is het op half 1 dan al zaterdag maar dat is bij mijn niet de zaterdag avond...

Maar gelukkig hebben we uitzending gemist nog! Via het linkje van Jurgen is de video van uitzending gemist beschikbaar.
http://www.nederland2.nl/programmas/338 ... ?gids=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn heldhaftige optreden duurt blijkbaar nog geen seconde (bij 7:18).
En? Hebben andere zichzelf ook al gespot?
Gebruikers-avatar
jvdh
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5997
GeregistreerdCOLON 11 Jan 2008 14:22
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik zag ook vrijdagavond plots dat het vrijdag nacht werd uitgezonden. Snel de recorder geprogrameerd.
Als je het beeldje voor beeldje afspeeld en je kent me dan herken je me ook :D (0,02 seconde in beeld :mrgreen: )
Irma (IrmaM) had meer geluk die is wel een seconde of 10 in beeld. (begind bij 14:09)

Mijn filmdebuut: :D :D :D :D :D :

23414

Canon 5DmkII, Canom M, 24-70 F2.8, 70-200 F2.8, 50 F1.8 [+ vele extra's]
-Na een paar jaar minder aanwezig te zijn geweest. Probeer ik weer wat vaker langs te komen-
kastelein
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 407
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2004 08:13
WoonplaatsCOLON Veenendaal
CONTACTCOLON

Het was toch wel makkelijk om als "ober" te spelen. Toch nog lange tijd in beeld geweest (wel onscherp), maar voor mij toch herkenbaar ;-). Ergens halverwege de film.

Toch wel leuk om te zien, wat er allemaal over is gebleven van al het acteerwerk. Grotendeels is het niet uitgezonden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar