Jeugd Korfbal

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag werden de eerste wedstrijden gepeeld van het veldseizoen. De E1 van KCC moest tegen de buurgemeente Nieuwerkerk spelen. Een echter derby dus. Had Nieuwerkerk bij het binnenseizoen 2 x gewonnen, nu trok KCC aan het langste eind.
Het was erg grijs weer, waardoor ik met de iso flink omhoog moesten om nog aanvaardbare sluitertijden te halen. Desondanks ben ik best tevreden met het resultaat.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

Tips en verbeterpunten zijn zoals altijd welkom

Bedankt voor het kijken.
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

258 keer bekeken en geen reply. Als ex Nieuwerkerker moet ik dat wel even veranderen. Probleem is waarschijnlijk dat deze foto's alleen interessant zijn voor de familie leden en die zitten denk niet op het forum :D Gekheid op een stokje.

Ik denk dat het grootste probleem is dat de foto's in het algemeen te druk ik zie alleen maar mensen op de achtergrond, maar ook in het veld. Ik kan geen EXIF lezen uit je foto's dus geen idee wat voor instellingen je hebt gebruikt of apparatuur. Foto 3 had een toppertje kunnen zijn als je bijv met een 2,8 de achtergond behoorlijk uit focus had gehouden, dan had dit spelertje mooi geisoleerd van de achtergrond gekomen. Verder zou ik meer proberen 1 of 2 spelers op de foto te krijgen in actie dan wel. Het is moeilijk, maar wel te doen

Hoop dat je er wat aan hebt

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
Gebruikers-avatar
Charlie.P
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 451
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2008 17:42
WoonplaatsCOLON Hasselt (NL)
CONTACTCOLON

Ik zie in de exif dat je met sluitertijd voorkeuze hebt geschoten. Zelf schiet ik sport buiten eigenlijk altijd met diafragma voorkeuze.
In de zaal op manueel, wand daar verandert het licht normaal toch niet zo erg.
Je hebt nu wel een sluitertijd van 1/500, maar je diafragma is soms op f10. Hierdoor krijg je zeker met 55 mm nog een zeer groot stuk scherp.

Foto 3 bijvoorbeeld is met een diafragma van 7 geschoten, met een sluitertijd van 1/500 en een ISO van 640.

Had je je diafragma-getal nu kleiner gemaakt (grotere diafragma opening, kleinere scherptediepte), dan had je ISO ook naar beneden gekund om een zelfde sluitertijd te behouden....

De vraag is natuurlijk welke lens je gebruikt en wat je minimale diafragma is, en of je er dan nog een scherpe foto uitkrijgt??
Groeten, Karel
_________________

Website : www.KPOfotografie.nl
Facebook : www.facebook.com/KarelPops
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

De foto's zijn gemaakt met een EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS
Een diafragma lager dan 4 zit er dus voor mij niet in.

Ik heb inderdaad met een vaste sluitertijd gewerkt.
Dit omdat ik er zeker van wilde zijn dat ik geen bewegingsonscherpte zou hebben.

Bij aanvang van de wedstrijd was het wat donker dan later.
Achteraf had ik ook aan iso 400 wel voldoende gehad. Dan waren de diafragmawaarden ook wat lager uitgevallen.

Bedankt voor jullie reacties.

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Drie april, kun je nagaan hoe snel foto's op de 2de pagina staan voordat je ze uberhaupt gezien hebt.

De technische punten zijn nu wel genoemd, voor de rest ben ik niet zo bekend met het spel Korfbal om op die punten iets serieus commentaar te kunnen geven.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Mag ik vragen wat die rare rand rond de bal is? Bij foto 6 heel goed zichtbaar.

Cris.
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Dat is de omtrek.

Geintje, ik zie geen rare rand.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Cris,
wellicht is deze rand veroorzaakt door het verscherpen. Al moet ook ik toegeven dat ik hem zelf niet zie.

Bedankt voor jullie reacties

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Tja, op deze samsung led-scherm zijn ze duidelijk te zien. Waarschijnlijk te veel verscherpt.
Is niet echt een rand te noemen, maar een soort sprietjes. Weet niet hoe ik dit kan beschrijven...

Edit, heb ze vergroot in de hoop dat jullie het nu wel zien : :)

Afbeelding
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Ja, nu zie ik ze wel. Zal inderdaad in het verscherpen hebben gezeten.
Bedankt

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar