Zeekano's op Rügen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

In de meivakantie ben ik met de kanovereniging naar het Duitse Rügen gegaan. Ondanks de harde en koude wind die recht onze baai in blies zijn er toch een aantal tochten gevaren. De foto's zijn gemaakt bij het vertrek van een ploeg mensen en weer bij hun terugkomst. Bij het vertrek heb ik gefotografeerd met de 17-85 lens met CPL. Het lukte mij vaak niet om de kleuren goed te krijgen. Tips hiervoor zijn welkom. Toen de ploeg terugkwam heb ik de Tamron 70-300 zonder CPL op de camera gezet en geprobeerd de autofocus op de gezichten te richten.

Vertrek door de branding

30147

30150

30149

Splats!!!! door de golf. Vooral bij deze foto lukt het mij niet om de kleuren goed te krijgen. Het is een uitsnede, waardoor de foto wat korrelig wordt.

30148

En natuurlijk moet je na een mooie tocht ook weer terug naar het strand....

30153

30151

30152

....niks zo leuk als een golfje oppikken en dan met een noodgang het strand op te stuiven..

30154

Achterom kijken, springt er niet nog zo'n golf in m'n nek?

30155

Bedankt voor het kijken!
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Jammer, helemaal geen reacties..... :cry:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Ik vind het een leuke registratie. Overzicht en details. Misschien is het handiger als je de foto's nummert voor commentaar.
de kleuren op mijn scherm ogen goed, wat denk je dat er verkeerd is?
Jammer dat 30152 wat scherpte mist, want dat is een mooi actiemoment.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Kiran, dank je voor je reactie. Ik zal de foto's gaan nummeren, is inderdaad wel handiger.

Ik stond op het strand enorm te worstelen met de CPL, vooral omdat ik soms het idee kreeg dat de lucht te blauw werd. Misschien moet ik daar gewoon niet bang voor zijn. Bij 30148 heb ik met PSE nog van alles geprobeerd om de kleur goed te krijgen, maar ik ben er nog steeds niet tevreden over. Ik vraag mij af hoe anderen dit oplossen met een CPL, zowel "in het veld" als achter de computer.

Inderdaad jammer van de scherpte bij 30152, het is een uitsnede van een grotere foto waarbij het verschil tussen mijn goedkope Tamron en een betere lens zichtbaar wordt. En wellicht had ik ipv 1/320 naar 1/400 of sneller moeten gaan. Omdat je op het moment dat zo'n ploeg binnenkomt niet veel tijd meer hebt voor de instellingen heb ik 1/320 vastgezet. Meestal was het snel genoeg, maar bij deze foto niet snel genoeg. Ik ben toch wel blij met die foto. De kanovaardster ook, die heeft 'm inmiddels aan de muur hangen. :P

Ps: ik wou de foto's gaan nummeren maar ik zie dat ik de post niet maar kan wijzigen.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Het idee van een CPL filter is reflectie verminderen maar ook meer verzadiging (vooaral in het blauw). Mocht je het naderhand teveel vinden kan je het wat afzwakken in je nabewerking.
En blijf posten en advies vragen.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar