Criterium Gouden Pijl 2012

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
captainflintstone
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2011 16:19

Nog eentje uit de categorie wielrennen. Afgelopen week was de Gouden Pijl in Emmen. Met o.a. Olympisch kampioen Vino, LL Sanchez, Pieter Weening, Bauke Mollema en Peter Sagan. Hoewel de uitkomsten van dit soort koersen natuurlijk vaak wel vaststaat, is het vermaak er niet minder om. Jammer genoeg beginnen deze kermiskoersen vaak later op de avond wat het licht een lastige factor maakt. In Emmen begon men om 1930, traditioneel met kanonschot, maar helaas is de regen en een bedekte lucht...

Paar plaatjes, commentaar welkom!

1e bocht na de start van de 35e pijl!

31716


Olympisch kampioen Aleksander Vinokourov

31719


Luis Leon Sanchez

31718


Pieter Weening

31717


Nogmaals Sanchez

31715


Inmiddels was het te donker om nog goede foto's te maken...met een wat langere sluitertijd geprobeerd om nog wat creatiever te zijn her en der...

31714

addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Logisch dat ze het 's avonds doen, het was immers op dinsdag en 's avonds kunnen mensen die werken ook nog komen kijken!
Ik vond het nog knap lastig om te doen die ene keer dat ik wielrennen heb gefotografeerd..... Desondanks een paar opmerkingen:

#1 (Eerste bocht) het is onduidelijk wat het onderwerp van de foto is. Kies een renner in het peleton als onderwerp.
#2 (Vinokourov) zou wat scherper mogen zijn, maar verder niet zoveel mis mee.
#3 (Sanchez 1) achtergrond is niet interessant, deze zou ook scherper mogen zijn.
#4 (Weening) niet veel mis mee.
#5 (Sanchez 2) De banden staan er niet op!
#6 (Creatiever) Let op de achtergrond! Als die interessanter zou zijn geweest, zou dit een hele geslaagde foto kunnen zijn!

Ik hoop dat je hier iets mee kunt!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
GRoel
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 489
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2008 21:48
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Altijd lastig met zo weinig licht, maar ja, je moet er iets van maken he :)

1: Ik mis hier ook een duidelijke focus. De scherpe renner is waarschijnlijk net achter een andere renner geschoven.
2: Alex staat er goed op. Hij is wat flets (flits??). Langere sluitertijd had de achtergrond (dranghek) wellicht beter gemaakt.
3: Ik sluit me aan bij mijn voorganger. Het is wel echt moeilijk om interessante achtergronden te vinden tijdens een dergelijk criterium!
4: Staat er goed op!
5: Ik denk dat ie nog beter was geweest als je 'm 5 meter eerder had genomen.
6: Ik sluit me wederom aan bij addy101, met de zelfde opmerking als bij 3

Algemeen: probeer te varieren met je hoogte. Ga op de grond zitten of klim eens ergens op!

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

GRoel
Mijn beste foto moet ik nog maken, hoop ik....

http://www.roelfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
captainflintstone
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2011 16:19

Dank voor de reacties! Het blijft inderdaad een lastige tak van sport (ook qua fotografie :mrgreen: ).

Ik zoek nog wat tips voor meer scherpte. Met een hogere sluitertijd haal je natuurlijk al snel de beweging uit een foto...voor de 1e foto zou dat niet zoveel uitmaken omdat die toch redelijk van voren is genomen, maar bij de zijaanzichten wordt dat toch snel minder mooi. Weekje eerder in surhuisterveen met 1/200 geprobeerd maar dat levert toch wel vrij veel bewegingsonscherpte op (m.n. benen/pedalen).

Goeie tip trouwens om qua hoogte nog wat meer te varieren, helemaal niet aan gedacht eigenlijk! Alex is trouwens zonder flits genomen maar wellicht valt hier uit de nabewerking nog wat meer uit te halen (nu iets gesharpend en de saturatie opgeschroefd).
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar