Marathonschaatsen Veluwemeer 14-01-2010

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

Gebruikers-avatar
Macbean
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 491
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2009 11:50
WoonplaatsCOLON Arnhem

Heb gisteren ook mogen genieten van deze wedstrijd, weliswaar op televisie, maar toch.
Mooie winnaar met het achterliggende verhaal van deze Urker.
Daarom springt foto 7 er voor mij meteen uit, prachtig shot, en net voor het moment dat nr.2 op zijn b-k gaat en waarschijnlijk door de scheur die voor zijn rechtervoet ligt.
de gehele serie vind ik lekker gevarieerd maar toch een paar opmerkingen;
foto2 en 3;scherptepunt net niet op de juiste man.
Foto8 ook niet lekker scherp.

Al met al, lekker om naar te kijken.
[size=67]Eos 40D+Grip, Canon 70-200 [color=red]L[/color] F4 USM, Sigma 17-70 2.8/4.5,Manfrotto 681B en alles in een rugzakkie.[/size].
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

Bedankt voor je commentaar.
Heb het ff nagekeken.
Bij foto 2 is het AF punt wel op de juiste man maar erg laag gericht (scheenbeen)
bij Foto 3 en 8 heb ik het AF punt net de schaatser gemikt
Tja, probeer natuurlijk wel goed te mikken, maar die gasten rijden gewoon erg snel.

Ik denk dat ook het vele zwart van de kleding behoorljk moeilijk is vast te leggen voor de camera. Bij sommige andere foto's leek het allemaal door te lopen tot een grote zwarte brij.
Anoniem 3

Buiten dat ik het met bovenstaand commentaar eens ben, Was je sluitersnelheid echt maar 1/250? Dat lees ik in de EXIF.
Welke lens heb je gebruikt? Ik schat de 70-200L (maar de Fwaarde weet ik niet).
Niels B
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 08 Okt 2006 12:00
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Ben gister ook actief geweest op het ijs van Elburg, begon met F/2.8 maar daar haalde ik sluitertijden van 1/5000 op ISO400 dus al snel naar f/5.6 gegaan daar haalde ik sluitertijden van 1/2000 op ISO-400.
40D |350D(backup) | 70-200 F2.8 | 28-70 F2.8-4.0
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

Niels B schreefCOLONBen gister ook actief geweest op het ijs van Elburg, begon met F/2.8 maar daar haalde ik sluitertijden van 1/5000 op ISO400 dus al snel naar f/5.6 gegaan daar haalde ik sluitertijden van 1/2000 op ISO-400.

:?: :?: :?:
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

gvasseldonk schreefCOLONBuiten dat ik het met bovenstaand commentaar eens ben, Was je sluitersnelheid echt maar 1/250? Dat lees ik in de EXIF.
Welke lens heb je gebruikt? Ik schat de 70-200L (maar de Fwaarde weet ik niet).
Merendeel van de foto's is gemaakt met de Tv stand met ISO200 en een sluitertijd van 1/200.
Lens is inderdaad de 70-200L 2.8 IS
Voor mij zijn dit de settings die bij het schaatsen (en veldrijden) goed voldoen.
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

HPteA schreefCOLONLens is inderdaad de 70-200L 2.8 IS
Ik wil je toch adviseren bij 'sport' naar een sluitertijd van 1/500 tot 1/1000 sec te gaan.
Ik zie enige onscherpte bij de foto's wat jammer is.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
HPteA
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 246
GeregistreerdCOLON 29 Nov 2008 11:13

C@sp@r schreefCOLON
HPteA schreefCOLONLens is inderdaad de 70-200L 2.8 IS
Ik wil je toch adviseren bij 'sport' naar een sluitertijd van 1/500 tot 1/1000 sec te gaan.
Ik zie enige onscherpte bij de foto's wat jammer is.

Grt Caspar
Ga het morgen meteen proberen bij het veldrijden in Nieuwegein
Gebruikers-avatar
shoot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 19:44
WoonplaatsCOLON veldhoven
CONTACTCOLON

Foto 7,mooie aktie!
De rest van de (onscherpe) foto's niet zo heel bijzonder.

Groeten shoot :)
EOS 40D/Sigma 10-20/Canon EF-50/ EF-24-105L is usm /EF-70-300L is usm /Canon Speedlight 430EX/
Gebruikers-avatar
Emielepiel
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1522
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2007 10:19
WoonplaatsCOLON Knoal
CONTACTCOLON

C@sp@r schreefCOLONIk wil je toch adviseren bij 'sport' naar een sluitertijd van 1/500 tot 1/1000 sec te gaan.
Ik zie enige onscherpte bij de foto's wat jammer is.

Grt Caspar
Daar ga ik met Caspar mee. De foto's die onscherp zijn, zijn bijna allemaal onscherp omdat het bewegingsonscherpte is behalve volgens mij foto 1 en 3. Volgens mij ligt het focuspunt bij foto 2 niet helemaal juist.
foto 4 is een schaatser die bijna rechtop staat (en geniet van het zonnetje), dus weinig beweging door de schaatser.
De voorste schaatser op foto 5 wil net aanzetten om een slag te maken. Hij heeft de slag al ingezet als je goed naar zijn linker been kijkt. De rest is mooi scherp.
foto 6 is het einde van een slag, dus een moment dat alles heel even stil staat.
Foto 7 zit ook wat beweging in, maar niet storend. Mooi moment trouwens!!
Foto 8 is ook weer midden in een beweging dus bewegingsonscherpte.
Foto 9 is een beweging van armen (en rechter been) de rest is stil.

Kies met sport, indien je bevroren beelden wilt, voor een sluitertijd sneller dan 1/500. Waarom niet een iets groter diafragma kiezen (2.8 of 4)? Dan isoleer je de schaatser nog mooier en komt ie bijna los van de achtergrond.

Af en toe wel jammer van de halve schaatser er bij op, maar dat is bijna onmogelijk omdat ze vaak in een lang lint schaatsen.

Verder een leuke serie.

Emiel
[size=75]Ik ben liever eerlijk en zeg de waarheid dan dat ik niet de waarheid spreek en lieg.......[/size]

[url=http://www.frozenimage.nl]FrozenImage[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar