Turnwedstrijden bij de heren

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Hoi allemaal,

zojuist heb ik me al voorgesteld en hier dan mijn eerste 2 foto's die ik post.

Vorig weekeinde was de regionale wedstrijd bij het herenturnen in de 3e divisie en daar heb ik mijn 70-200 lens eens uitgeprobeerd. Helaas was er erg weinig ligt, dus moest ik een hoge ISO nemen. Ik ben er nog een beetje mee aan het experimenteren. Het probleem is dat ik voor de meeste foto's toch snel naar 1/500e sluitertijd moet om ze scherp te houden. Deze konden met wat minder omdat het houdingselementen zijn die 2 seconden vastgehouden moeten worden. Dus dan gaat het aardig (+ een beetje bijlichten met nabewerken doet wonderen!)

Ik hoop dat jullie nog tips en (opbouwnde) kritiek hebben om betere foto's te maken!

#1: Hoeksteun in de ringen
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=157283[/img]

#2: spreidhoeksteun in de ringen
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=157284[/img]
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Ik vind ze alsnog een beetje donker. Maar dat zal inderdaad ook vanwege de omstandigheden in de sportzaal zijn :-)
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

MarieCanon schreefCOLONIk vind ze alsnog een beetje donker. Maar dat zal inderdaad ook vanwege de omstandigheden in de sportzaal zijn :-)
Inderdaad, ik ben het met je eens, maar je zou de originele eens moeten zien :cry: . Dit zijn geloof ik ook wel de slechtste lichtomstandigheden die ik ooit ben tegengekomen
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Yes begrijp ik. Misschien inderdaad overbodig commentaar :-)
Met nabewerking kun je gelukkig nog een hoop!
Dat blijkt weer :-)
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
ravon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1480
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2007 18:33

Weinig licht van boven, lichte wanden, waarschijnlijk een donkere vloer en een donker onderwerp wat je van onderaf benadert. Je zou kunnen spotmeten op de onderkant van het onderwerp en zet die ISO maar een tandje hoger, dat kan die 50D best (in ieder geval véél beter dan mijn 400D). Composities vind ik mooi, lekker dichtbij.
Er is geen box.
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

@ravon: inderdaad een donkere vloer. Ik ga de spotmeting eens uitproberen (even zoeken waar het zit op mijn camera) en ik zal de ISO1600 ook eens proberen!

Thanx voor de tips
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

En achteraf met (bijv.) photoshop en een ninja pluginn wat ruisreductie uitvoeren en dan kun je een heel eind komen!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Ik krijg eind deze week als het goed is Lightroom en dan ga ik eens kijken wat ik daar nog mee kan.
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Ook van deze kant nog van harte welkom hier!
Toen ik de foto's zag dacht ik van 'die heeft nog niet met levels gewerkt?' :)
Aangezien je om tips vraagt ben ik zo vrij geweest om je eerste foto even te bewerken, als je dat liever niet heb haal ik em direct weer weg.
Heb alleen de levels 'rechtgetrokken', 2 sec. werk.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=157286[/img]
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

@hirzo: ik had zelf idd ook eea geprobeerd om hem nog lichter te krijgen, maar dan werd de ruis wel heel hinderlijk. Ik zal binnenkort nog eens gaan oefenen met een echt nabewerkingsprogramma :D. Kijken of ik dan ook zover kom als jij.

Thanx voor de tip
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Toch nog even verder wat geprobeerd. Is het beter zo? Of is het nu weer te licht?

Het valt me op dat de 2e nu niet scherp is!!!!

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=157287[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=157288[/img]
Laatst gewijzigd door 1 op lennart_ros, in totaal 4 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Netjes Hirzo!
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

:)
Persoonlijk vind ik de eerst nu iets te licht, maar is ook gedeeltelijk smaakgebonden.
Je zegt dat de 2e niet meer scherp is, maar bij de eerste heb je ook een shitload (pardon my french) aan detail ingeleverd.
Wat heb je ermee gedaan?
Vond zelf de ruis opzich wel meevallen, in ieder geval niet erg genoeg voor zo'n radicale ruisreductie, je houdt nix meer over qua detail / scherpte zo...
Wat gebruik je voor ruis reductie software dan?
Qua licht had ik dus de eerste foto wat rechtgetrokken met lvls(mag mschien nog ietsje lichter?), je had veel ongebruikte ruimte rechts in je histogram, proberen dat in de gaten te houden bij het nemen v/d foto, scheelt achteraf werk :)
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

hirzo schreefCOLON Wat gebruik je voor ruis reductie software dan?
Ik gebruik gewoon de standaard software van CANON die bij de camera zat. Wellicht inderdaad teveel ruisreductie. Zie nu pas het verschil, had het nog niet zo door. ik moet mijn oog voor detail nog wat verbeteren zie ik al :S. Ik hoop deze week dus ook lightroom te krijgen.
hirzo schreefCOLON je had veel ongebruikte ruimte rechts in je histogram, proberen dat in de gaten te houden bij het nemen v/d foto, scheelt achteraf werk :)
Is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je een 'stilleven' pakt is het wat makkelijker. Bij sport is het toch 'nu of het is voorbij'. Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden!

Nog even een losse vraag. Is het nog wenselijk om een 'speciaal soort'monitor aan te schaffen voor fotobewerking?
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Heb je ook Photoshop?
Zelf heb ik geen ervaring met Lightroom, werk alleen met Canon's DPP, Photoshop en Noise Ninja.
Als je er belang bij hebt heb ik nog wel een paar goede practische tutorial video's, waaronder bijv. 1 over 5 basic adjustment layers (layers, curves, color balance etc.) Duurt wel een uur, maar als je er nog niet bekend mee bent wil je na het kijken echt niet meer anders.
Stuur me bij belangstelling maar ff een pb.
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

De foto's zijn inderdaad aan de donkere kant. Zelfs nog na je eigen corectie. Ik zat meer te denken aan zoiets als dit: KLIK

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Misschien heeft TS er dan ook nog wat aan als je erbij zegt hoe je dat voor elkaar hebt geboxt john :)
En ben zelf ook wel benieuwd :wink: De complete kleurtemperatuur lijkt anders, hoe doe je dat met enkel een .jpgje?
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

hirzo schreefCOLONDe complete kleurtemperatuur lijkt anders, hoe doe je dat met enkel een .jpgje?
Met een heel goedkoop software programma'tje dat heet ACDSee Pro 3 :lol:

De fotograaf heeft echt geen Adobe CS (1/2/3/4) nodig of Lightroom om foto's te bewerken. Ik heb al zo vaak een pleidooi gehouden voor ACDSee. Ik gebruik het al ruim 6 jaar!

Witbalans veranderen in een JPG? Binnen 4 seconden gebeurt, met één klik. Niveau's optillen? Nee, niet alleen de hooglichten of de schaduwen, maar 13 verschllende delen van het belichtings-spectrum? ACDSee doet het als enige. Kleur selectief aanpassen zonder lagen? En in 13 partities van het kleurenspecrum? ACDSee doet het.

Wel eens van een geluids-equaliser gehoord? Zoals je ze vroeger had, met allemaal van die schuifjes per frequentie? Zo werkt het bij ACDSee ook. Je kunt dus "per band" de belichting aanpassen, of het kleurenspectrum. Je hebt volledige controle over licht en kleur. Bovendien heb je een constant overzicht over je histogram zodat je precies kunt zien wat je doet, en in welk gedeelte van het histogram.

Uiteraard volledige RAW support voor alle bekende camera merken en modellen, RAW processing en BATCH processing voor zowel RAW als JPG.

Oja, en ook nog één van de balangrijkste dingen: de software is "non destructive". Dat wil zeggen dat hij het originele bestand onaangetast laat, OOK JPG bestanden. Als je een bewerking verziekt dan kun je altijd weer terug naar het origineel zoals het uit de camera kwam, ook als je de bewerking al hebt opgeslagen. Het originele file blijft dus ALTIJD behouden.

Klik hier voor meer info: KLIK
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
Gebruikers-avatar
hirzo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2009 06:26
WoonplaatsCOLON Wildervank

Interesting...
Denk dat ik persoonlijk toch liever met layers werk, heb al zo vaak gehad dat ik achteraf (na langer na een foto gekeken te hebben) toch nog iets een klein beetje wil veranderen in een bepaalde laag.
Wat ik begrijp van je post is dat dit met ACDSee niet kan.
Maar zo te horen is het wel een fijn programma met heel wat mogelijkheden, en - i.v.m. Photoshop - ook goedkoop.
Mijn website: http://www.hirzo.com" onclick="window.open(this.href);return false;

30D + BG-E2 + EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM + EF 50mm f/1.8 II + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM + 430EX II + Samsung SyncMaster 215TW
Musicjohn
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5315
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2005 14:57
WoonplaatsCOLON Gouda
CONTACTCOLON

hirzo schreefCOLONDenk dat ik persoonlijk toch liever met layers werk .../... Wat ik begrijp van je post is dat dit met ACDSee niet kan.
Klopt. :)

Maar ik ben fotograaf, geen grafisch artiest. :mrgreen:

:wink:
DISCLAIMER: alles wat ik schrijf is mijn mening en beslist geen voldongen feit
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Everyone can take a picture, but only few can make a photograph
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar