Time Attack, Circuit Park Zandvoort

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Afgelopen zondag was de eerste ronde van de Time Attack 2010.

Voor mij de eerste keer "langs de baan" met een pers-hesje.
Ben erachter gekomen dat de autofocus moeite had met de snelle auto's, dus ik denk dat een camera met USM/HSM wel wensbaar is
voor deze tak van fotografie.
Ikzelf zit te denken om de Canon EF 28-200 f3.5-5.6 USM ervoor aan te gaan schaffen. Goede keus?

De volgende foto's heb ik gemaakt met een Sigma 70-300 lens.
Het was door wisselende lichtomstandigheden best lastig om goede foto's te maken.
Het wisselde regelmatig van zonnig naar zwaar bewolkt, naar licht bewolkt etc.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
Sushi
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2840
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2009 10:40
WoonplaatsCOLON Rhenen
CONTACTCOLON

Heej da's grappig! Ik heb jaren lang bij de Mazda 323F Club Holland gezeten toen ik nog een Mazda 323F had en daar was/is Jeroentje ook altijd te vinden (foto4). Hij was toen bezig om deze RX-7 om te bouwen. Blijkbaar is het hem gelukt om er mee te gaan racen! Leuk om te zien!

Nu weer even ontopic:
Ik vind de foto's aardig gelukt. Met een niet al te snelle lens kan het zeker lastig zijn. Ik probeer dan alvast op een stuk scherp te stellen waar de auto gaat komen (De berm ofzo). Dan hoeft de AF iig niet het hele bereik af.
Gebruikers-avatar
shoot
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 98
GeregistreerdCOLON 25 Jun 2006 19:44
WoonplaatsCOLON veldhoven
CONTACTCOLON

Niet slecht gedaan Kenji 8)
Miischien de foto's nog iets of wat bewerken dan zijn ze voor mij helemaal goed.
Foto nr 2 is mijn favoriet.

Ik ben er zelf ook nog geweest,het lijkt mij wel spannend om zo langs de baan te staan.
Misschien kun je er een verzameltopic van maken dan kan ik mijn foto's (vanuit de duinen :D )er ook bij zetten.

Groeten shoot :)
EOS 40D/Sigma 10-20/Canon EF-50/ EF-24-105L is usm /EF-70-300L is usm /Canon Speedlight 430EX/
Gebruikers-avatar
mitchel1986
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1361
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2010 10:54
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Een lens met USm/HSM maakt het leven inderdaad een stuk makkelijker :lol:

Een lichtsterke lens zorgt er trouwens voor dat de achtergrond meteen een stuk onscherper wordt, alleen heb je dan een grijsfilter nodig om de sluitertijd kort te houden.

Ik heb geen ervaring met de canon 28-200 usm, maar ik denk dat je er misschien beter eenje met stabilisatie kan kopen, correct me if I'm wrong.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar