Giro door Leiden [updated]

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
dr_la
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 00:13
WoonplaatsCOLON Leiden

Afbeelding

Lastig, ze zijn voorbij voordat je het weet. Gebruikte lens: EF 100/2.5 Macro USM (Canon EOS 450D).

UPDATE: Dit is de kop van het peloton: deze foto ben ik minder tevreden over:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op dr_la, in totaal 10 keer gewijzigd.
Canon EOS 60D + Tamron Di II AF 17-50/2.8 + EF 100/2.8 Macro USM + EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM + EF 24/2.8 + EF 2.0/35mm + EF 50/2.5 Macro + Samyang 1.4/85 Aspherical IF + Samyang 3.5/8mm + Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 + Celestron C6
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Waar een macro lens al niet goed voor is :shock:
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

De macro 100 heeft het goed gedaan. Nooit aan gedacht om die lens hiervoor te gebruiken. Maar een mooi overzichtsplaatje geworden.

:lol:

Als ik het goed zie heb je op de 2e renner scherp gesteld?
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Dit is inderdaad een hele mooie!!

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Tis een mooie foto geworden, ook ik heb er nooit bij stil gestaan om hiervoor mijn macro lens te gebruiken.

Giro door Leiden is voor mijn dochter vandaag anders uitgepakt........

(T)(G)ierend door Leiden, ze moest naar haar cursus maar de hele stad was afgezet. Ik nog thuis op de pc met de plattegrond van Leiden aanwijzigingen gegeven maar alles stond vast of liep vast. :shock:
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Mag ik vragen wat je wil laten zien hier?

Je gaat er op uit om te fotograferen en je komt met maar 1 foto thuis wat de moeite waard is van het posten? Als al je andere foto´s niet de moeite waard zijn, waardoor komt het dat deze wel interessant genoeg is?

Sorry dat ik jou gebruik om de knuppel in het hoenderhok te gooien hoor, maar deze discussie mag ook wel eens gevoerd worden.

Bob
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONMag ik vragen wat je wil laten zien hier?
Dit is wielrennen, Bob.
Afgelopen 3 dagen stond half Nederland in het teken van de Giro.
Misschien voor jou een beetje een 'ver van jouw bed show' :lol:

Daarnaast mag deze foto gezien worden.
Vooral omdat deze met een macro objectief is geschoten.

Jammer dat je geen oordeel over de foto geeft, Bob.

Grt Caspar
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Gelijk heb je Caspar, ik had ook best kunnen reageren, maar dit schoot me gelijk te binnen.

Kijk, deze foto is prima, hij is scherp op de juiste plaatsen, contrastrijk, prima standpunt, te snelle sluitertijd want er zit verder geen actie in de foto. Maar als 1 foto uit een hele dag fotograferen op zo een speciaal evenement maar 1 goede foto komt, is het dan geen toevalstreffer?

Bob

ps, de Breestraat ligt er nog mooi bij :wink:
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Edwin M.
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 445
GeregistreerdCOLON 07 Jan 2007 09:42
WoonplaatsCOLON Naarden
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONMaar als 1 foto uit een hele dag fotograferen op zo een speciaal evenement maar 1 goede foto komt, is het dan geen toevalstreffer?
Misschien heeft de TS er gewoon een lekker happy gevoel bij en denkt dat er alles klopt aan deze plaat?
Het geeft in alles de sfeer van dat moment weer. De wielrenners, de volgwagen, de toeschouwers, de emotie en de reclames?
[color=red]Ca-non[/color] (de ~ (m.))
[color=red]EOS[/color] (de ~ (v.)) Griekse godin van de dageraad
[color=red]Ple-zier[/color] (het ~) gevoel van welbehagen, veroorzaakt door iets wat men aangenaam vindt
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

bobvanduin schreefCOLONMaar als 1 foto uit een hele dag fotograferen op zo een speciaal evenement maar 1 goede foto komt, is het dan geen toevalstreffer?
Dat zou best kunnen zijn.
Ik laat ook wel eens, één vogel zien en vertel er niet bij, dat ik er iets meer heb gemaakt :lol:

Maar nu weer over bovenstaande foto verder :wink:
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Gebruikers-avatar
dr_la
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 361
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 00:13
WoonplaatsCOLON Leiden

Dank voor alle opmerkingen 8)

Allereerst, over het gebruikte objectief: Het is het enige USM objectief welke ik heb: dus een lekker fijne snelle focus. Mijn 17-50mm Tamron is een fijne lens maar wat trager in autofocus, dus koos ik voor de 100mm.

Bovendien had ik eerder al ervaren dat hij heel goed als lichte telelens kan fungeren (walvissen fotograferen bij Vancouver).

@ Bobvanduin: ik ben geen sportfotograaf. Normaal fotografeer ik insecten, landschappen en stadsgezichten. Maar deze hele kermis kwam vandaag op nog geen 200 meter van mijn huis langs, dus ja: dan pak je de camera en kijk of je er iets van vast kan leggen :) En dit plaatje viel mij heel erg mee.

Het gaat ook allemaal heel snel, dus veel tijd om veel foto's te maken heb je niet (en dan heb ik het ook niet om al die andere mensen die half de weg op stappen pal voor je snufferd, om óók foto's te maken). Dit was een gewone etappe, geen tijdrit.

Dit was een soort kopgroepje: ik heb ook een foto van het peleton (die ik zelf wat minder vind) die ik zometeen als update zal posten.
Canon EOS 60D + Tamron Di II AF 17-50/2.8 + EF 100/2.8 Macro USM + EF 70-300mm F/4-5.6 IS USM + EF 24/2.8 + EF 2.0/35mm + EF 50/2.5 Macro + Samyang 1.4/85 Aspherical IF + Samyang 3.5/8mm + Carl Zeiss Jena Sonnar MC 2.8/180 + Celestron C6
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar