Giro over de Stormvloedkering (Zld)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Marcel400
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 02:49

Hallo allemaal, gisteren ben ik nog even naar de Giro wezen kijken!
En leuk onderwerp voor wat foto's te maken, ik had nog geen enkele ervaring met voort bewegende onderwerpen, dus het was een leuke uitdaging!
Ik vond het lastig om te bepalen wat voor sluitertijd ik moest gebruiken om de boel niet te bevriezen en wat beweging in de plaatjes te houden!
Achteraf gezien mischien toch een te snelle sluitertijd gebruikt... De plaatjes zijn toch wat statisch!

Toch ben ik wel tevreden voor een eerste keer!

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

Bedankt voor het kijken, en je eventuele reactie!
Groeten Marcel
Laatst gewijzigd door 2 op Marcel400, in totaal 21 keer gewijzigd.
400D . EF 24-70mm f/2.8L USM . 18-55mm f3.5-5,6 . EF 50mm f1.8 II . Speedlite 430EX . Statief. Kata 3N1-20 . Lr3 .
S e m
Mich.
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 15:26
WoonplaatsCOLON Geleen

Hoi Marcel,

Nou je hoeft je in ieder geval niet te schamen met deze serie. Ik vind m over het algemeen best goed. Bij foto 3 vind ik alleen dat rechts iets meer ruimte over had mogen blijven. Foto 6 vind ik zelfs komisch!
De rest ziet er qua compositie, scherpte en kleur goed uit i.m.o. Alleen zoals je zelf al aangeeft mis je de snelheid in het beeld. Maar dat is gewoon een kwestie van goed oefenen.

Groetjes,

Mich.
Gebruikers-avatar
Xtro
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2009 13:26

Ik vind het een hele mooie serie....
De snelheid zie ik terug in de houding van de renners...

Met bijvoorbeeld autosport zie je dat niet in een auto.. dan moet je de snelheid echt laten zien in wazige achtergrond of wielen..
Een Canon camera en een aantal objectieven.. net zoals jullie ;-)
Gebruikers-avatar
EOSKOP
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3273
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2006 19:00
WoonplaatsCOLON Dordrecht

Mooie reeks zo hoor :D ik weet niet of je in het bezit bent van Lightroom daar mee kan je de luchten wat meer door tekening geven :?

Gr Johan
Adobe CS 5 - Lightroom 4
Gebruikers-avatar
C@sp@r
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 5708
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2006 09:45
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Het is werkelijk een prachtige serie met 6 als de mooiste.

Wat ik met de titel dacht , iets meer van de Deltawerken te gaan zien, mis ik een beetje.
Dit is dan ook mijn enige opmerking :wink:

Grt Caspar
Laatst gewijzigd door 1 op C@sp@r, in totaal 11 keer gewijzigd.
"Je moet schieten anders kun je niet scoren." Johan Cruijff

CasparHuurdeman.nl
Haroldvdb
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2692
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2007 18:41
CONTACTCOLON

Vind hem ook erg fraai hoor met ook foto 6 als uitschieter.

Doordat je steeds voorbij het eind van het groepje kan kijken geef je ook mooi weer dat de boel goed uit mekaar is gereden.

Gr. Harold
Gebruikers-avatar
Teranique
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1304
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2010 16:52
WoonplaatsCOLON Daar waar ik het liefste ben ...

Gisteren zelf in Spijkenisse gefotografeerd en vond het niet meevallen, ik vind dit een knappe reeks.
Groetjes, Mo

~ Ochtendhumeur? Zet eens een theemuts op! ~
Gebruikers-avatar
Dennis-010-
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1126
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2008 19:28
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel

Je zet hier een geweldige serie neer. Je standpunt ten opzicht van de renners vind ik echt top, heerlijk laag bij de grond.
Aan de foto's te zien was het niet zo druk met het publiek...lucky u! Ik moest met mn tele nog net geen mensen om slaan om een foto te kunnen maken :(.
- Canon spul -
Gebruikers-avatar
FRegouin
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2010 23:25

Ik heb het zaterdag in Amsterdam geprobeerd, maar het viel mij nog vies tegen. Je hebt erg mooi werk afgeleverd als ik het zo zie :)
5D mark II, 24-105mm/4.0 IS L USM, 50mm/1.4 USM, 100mm/2.8 IS L USM Macro, 70-300/4.0-5.6 IS USM, 430 EXII
rickbuddingh
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 200
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2009 16:59
WoonplaatsCOLON Montfoort
CONTACTCOLON

Mooie foto's zeg! Gaaf standpunt en 6 is voor mij ook favoriet. Ik zou er trots op zijn!
De fletse lucht is wel wat aan te doen, mocht je dat willen. Met Photoshop of Lightroom kun je best nog veel voor elkaar krijgen. Storend vind ik het niet. Het gaat immers om de renners en die zijn mooi kleurrijk en springen er echt uit.

Gr. Rick
EOS 40D, 24-105 F4 L IS USM, 70-200 F4 L USM, 580 EX II
Gebruikers-avatar
Marcel400
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 02:49

@iedereen
Middels deze reactie wil ik jullie hartelijk bedanken voor de reactie's!
Ik vind het erg leuk dat mijn foto's door jullie positief zijn ontvangen, en dat jullie hier en daar nog wat verbeterpuntjes aandragen!
Ik kan terug kijken op een geslaagde fotomiddag...
Wat ik wel jammer vind is dat ik werkelijk geen idee heb wie er op de foto's staan.
Dus als er nog iemand wat namen paraat heeft, zou ik het heel leuk vinden als je ze even doorgeeft.
Nogmaals dank!
Marcel


@Mich
Foto 3 heb ik bijgesneden, het klopt dat er aan de voorkant wat weinig ruimte is overgebleven!
Voor de blauwe renner fietst nog een renner, deze kon ik er nog net afsnijden...

@Xtro
Ik heb nog even getwijfeld of ik het pannen zou oefenen, maar ik was bang dat ik dan met helemaal niets zou thuiskomen.
En omdat het de Giro betrof en ik geen herkansing zou krijgen, heb ik op safe gespeeld...
Wel had ik de wielen wat waziger willen hebben!

@EOSKOP
Ik heb inderdaad Lightroom, de luchten verdienen inderdaad nog aandacht!
Tijdens het bewerken heb ik me teveel op de renners geconcentreerd.

@C@sp@r
Je hebt een goed punt, deze serie zou overal geschoten kunnen zijn!
Ik heb een punt gezocht waar ik:
A: De zon achter me had, en min of meer in het gezicht van de renners
B: Het niet erg druk was
C: Ik mijn mannetje van 2jr oud een goed plekje kon geven in zijn buggy
D: De renners op mij afkwamen rijden, zodat ik een langzamere sluitertijd kon gebruiken
Ik heb me eigenlijk helemaal niet druk gemaakt over het totaal plaatje, dat is achteraf gezien wel jammer...

@Haroldvdb
Foto 6 is ook mijn favoriet!
Ik had zeker geluk met het feit dat het goed uit elkaar gereden was, zodoende kon ik nog wat leuke compo's snijden!

@Teranique
Ook ik vond het niet meevallen, ze zijn voorbij voor je het weet....

@Dennis-010-
Het was op dit punt zeker niet druk, alleen 100 meter achter mij stond nog iemand met een statief...
Veel foto's zijn zittend in het gras genomen, bij het laatste busje lag ik plat op mijn buik!

@FRegouin
In Amsterdam zal het wel heel druk zijn geweest, wat het gelijk een stuk moeilijker maakt!
Wel krijgen je foto's automatisch wat meer sfeer, denk ik!

@rickbuddingh
Ik ben ook best wel een beetje trots, zeker nr 6 vind ik erg geslaagd!
Naar de luchten ga ik zeker nog eens kijken!
400D . EF 24-70mm f/2.8L USM . 18-55mm f3.5-5,6 . EF 50mm f1.8 II . Speedlite 430EX . Statief. Kata 3N1-20 . Lr3 .
S e m
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Op zich zijn de foto's wel aardig.
Maar ik klikte op het topic ivm de titel. Ik verwachtte wielrenners over de Stormvloedkering. Dit kan op ieder willekeurig dijkje zijn.

Ik snap alleen die foto's met die auto's nooit. Het gaat om de wielrenners, waarom dan die auto's? Dat zijn denk ik meer momenten die je voor jezelf moet houden. Ze voegen helemaal niets toe aan je serie. Ook zonder die auto's zie ik aan de andere foto's ook wel dat het om wielrennen gaat. Op foto 5 is dat iets anders, daar staan ze erop samen met de wielrenners, maar op de eerste en de laatste zegt het 0,0,0,0,0,0 (en da's dus heel weinig :wink: )
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
jan1977
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2008 17:33
WoonplaatsCOLON Delft

Mooie foto's en ook mijn voorkeur gaat naar nr 6. Het is vaak lastig om de wielrenners er scherp op te hebben, dus complimenten.
EOS 7D, Tokina 11-16 f2.8, Canon 17-55 f2.8 IS, Canon 70-200 f2.8 IS, Canon 100-400 f/4.5-5.6 L IS USM, een flitser, Canon convertors 1.4x en 2.0x
Gebruikers-avatar
Marcel400
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2008 02:49

@fotojeroen
Leuk dat je reageerde op mijn foto's!
Inderdaad zie je vrij weinig van de Stormvloedkering terug in mijn foto's, dat is achteraf gezien erg jammer!
Jij hebt wel eens geschreven dat het bij sportfotografie erop aankomt dat je feeling hebt met de sport en dat je min of meer al vantevoren weet wat er gaat gebeuren....
Nou, ik heb helemaal geen feeling met wielrennen of sport in het algemeen!
Als ik dat wel had gehad dan zou ik aan de andere kant van de weg zijn gaan zitten, om de eenvoudige reden dat wielrenners altijd de binnenbocht nemen! :oops:
Daar had ik totaal geen rekening mee gehouden, het is triest maar waar! :shock:
Ik had dan automatisch ook wat meer Stormvloedkering-achtergrond in mijn foto's gekregen, en had ik ook nog wat close-ups kunnen schieten met de 24-70! Daarvoor kwam ik nu toch wel een aantal millimeters tekort!

De foto's van de auto's vond ik een leuke manier om de serie te beginnen en te eindigen!
Vanwege de aankondigingsborden op de auto's vind ik ze dan wel weer iets toevoegen...
Hierover verschillen we van mening!
Maar het feit dat jij mijn foto's wel aardig vind stemt mij tevreden, bedankt voor je reactie!

jan1977
Het is altijd leuk om reactie's te krijgen, dus ook jij bedankt!
Nr 6 is ook mijn favoriet!

Groeten Marcel
400D . EF 24-70mm f/2.8L USM . 18-55mm f3.5-5,6 . EF 50mm f1.8 II . Speedlite 430EX . Statief. Kata 3N1-20 . Lr3 .
S e m
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Marcel400 schreefCOLON Jij hebt wel eens geschreven dat het bij sportfotografie erop aankomt dat je feeling hebt met de sport en dat je min of meer al vantevoren weet wat er gaat gebeuren....
Ik heb inmiddels volgens mij al heel veel geschreven :lol:
Maar ook al heb je geen feeling met de sport, dan kun je nog vooraf een beetje huiswerk maken (ook dat heb ik ooit geschreven)
Je kunt op zoek gaan naar foto's van anderen om te kijken hoe zij dat hebben gedaan. Je kunt vaak een paar dagen van tevoren het parcours al zien en dat bijvoorbeeld eens naast google-maps leggen om zo te bepalen waar je ongeveer moet gaan staan om er ook stormvloedkering in te hebben. Je reist immers niet voor niets naar juist die plek.

Betreft de auto's, ja verschillen van mening en smaak kan natuurlijk altijd
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

tja kan ik zeggen. Ben jaloers :lol: Stukke beter dan die van mij. Maar ook ik klikte vanwege de titel eigenlijk :oops: Verder vind ik het leuk om te zien hoe allerlei mensen (waaronder ik) die zich normaal met een totaal andere tak van fotografie bezig houden, in eens met de Giro bezig gaan. En er dan achter komen dat wat ze aan lenzen etc hebben niet echt klopt 8) voor hetgeen wat ze doen.
klik
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Norge schreefCOLONEn er dan achter komen dat wat ze aan lenzen etc hebben niet echt klopt 8) voor hetgeen wat ze doen.
Ik weet niet wat je aan glaswerk hebt, maar hier is toch niet iets bijzonders voor nodig. Je kan dit ook prima met een 18-55 en een 55-250 of zo. Heb je echt geen dure L-dingetjes voor nodig. Tuurlijk maken die het misschien wel makkelijker (zou niet weten hoe) en is de kwaliteit misschien net ietsjes beter wanneer de beelden rechtstreeks uit de camera komen, maar ik zou niet bang zijn om dit met 'standaard' spullen te moeten doen.
Het gaat om kennis en kunde, niet om spullen. Maar wijzen naar spullen is iets wat vaak gebeurd door onervarenheid of vrees voor 'het nieuwe'.
Kwestie van doorbijten en je kennis en ervaring blijven vergroten, dan komt het allemaal wel op zijn pootjes terecht.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Norge
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 197
GeregistreerdCOLON 15 Sep 2007 22:29
WoonplaatsCOLON nieuwegein
CONTACTCOLON

fotojeroen schreefCOLON
Norge schreefCOLONEn er dan achter komen dat wat ze aan lenzen etc hebben niet echt klopt 8) voor hetgeen wat ze doen.
Ik weet niet wat je aan glaswerk hebt, maar hier is toch niet iets bijzonders voor nodig. Je kan dit ook prima met een 18-55 en een 55-250 of zo. Heb je echt geen dure L-dingetjes voor nodig. Tuurlijk maken die het misschien wel makkelijker (zou niet weten hoe) en is de kwaliteit misschien net ietsjes beter wanneer de beelden rechtstreeks uit de camera komen, maar ik zou niet bang zijn om dit met 'standaard' spullen te moeten doen.
Het gaat om kennis en kunde, niet om spullen. Maar wijzen naar spullen is iets wat vaak gebeurd door onervarenheid of vrees voor 'het nieuwe'.
Kwestie van doorbijten en je kennis en ervaring blijven vergroten, dan komt het allemaal wel op zijn pootjes terecht.
Spullen helpen een boel. Tuurlijk kennis-kunde is het belangrijkste. Maar als jij met je 18-55 ergens gaat staan waar blijkt dat je misschien net ff wat meer moet hebben kom je toch wat te kort. ANders zou mn met een kit lens alles maar kunnen schieten en zou dat hele gezeur met andere lenzen/objectieven. Overbodig zijn denk je niet? Er is een reden voor. Soms kun je er niet buitenom. De situatie laat het niet toe etc. Dat weet je zelf denk ik ook wel. Je hebt gewoon voor een bepaald doel een bepaalde lens. Dat je die lens later in een andere situatie ook kan toepassen is mooi. Ik bijvoorbeeld maak graag natuur foto's. Gebergten etc. Dan heb ik niet echt 300mm zoom nodig. Maar voor de rally fotografie kan het weer uitkomst geven. Het is maar net waar je in gespecialliseerd bent. Daar heb je je spullen op gekocht. Je kan neit goed zijn in alles. Er was bijv al iemand die met een macro lens de giro op de foto had gezet. Mooi voorbeeld dus..
klik
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik noem ook twee objectieven; van 18 tot 250mm. als je het daar niet mee kunt, dan zal het met een 70-200 van zoveel keer meer geld ook niet kunnen hoor :wink:
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar