Station vathorst en Stater gebouw

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jeroendb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 12:02
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Hoi,

bij deze mijn eerste serieuze poging om wat interessants neer te zetten. Ik ben op pad geweest in mijn woonwijk met mijn 600D met 15-85 objectief, statief en draadontspanner.

Beide foto's zijn opgebouwd uit meerdere opnames vanwege de invloed van felle lichtpunten en heb ze als volgt bewerkt met in ogenschouw de kleuren zo realistisch mogelijk te houden:
in Photomatix de HDR gegenereert
in lightroom bijgesneden en rechtgetrokken
in photoshop wat vlekken verwijderd en ruis gereduceerd

Er zit nog wat vervorming in van de lens wat lightroom kan bewerken alleen had ik dit denk ik moeten voordat ik de HDR maakte.

Ik sta open voor alle soorten kritiek en hoor graag wat ik kan verbeteren.

Groet
Jeroen

36618

36619

Groet, Jeroen
---------------------
Canon 600D, Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM+zonnekap, Speedlight 430 EX II, (Be)draad(loos) afstandbediening, Pola filter, beginners statief...
Gebruikers-avatar
Gorrog
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 112
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 10:24
WoonplaatsCOLON Hoorn

Ik vind ze wel natuurlijk overkomen qua kleur, goed gedaan. Je kan de eerste foto alsnog rechttrekken in Photoshop, bijvoorbeeld via alles selecteren, bewerken, transformatie, schuintrekken. Rechts zal het wel krap worden.
Gebruikers-avatar
Mister Cramer
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 08 Jan 2013 23:21
WoonplaatsCOLON Hillegom

Sorry, even off-topic...Zie ik daar een Honda SS50 op je profielfoto?
Canon60D, Canon EF-S 18-85mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 50mm f/1.4 USM, Canon EF 70-200 f4 L IS USM, Canon Speedlite 430 EX II,
Gebruikers-avatar
jeroendb
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 36
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2010 12:02
WoonplaatsCOLON Amersfoort

Yep, van '77. Eigenhandig recentelijk gerestaureerd. Jeugddroom gemist zeg maar:)
Groet, Jeroen
---------------------
Canon 600D, Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM+zonnekap, Speedlight 430 EX II, (Be)draad(loos) afstandbediening, Pola filter, beginners statief...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar