Parijs - Louvre, Notre Dame en Champs Elysees

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Hallo allemaal,

Hierbij enkele foto's van een weekendje Parijs, ik ben erg benieuwd naar jullie tips/verbeterpunten :)

Foto 1

36907

Foto 2

36902

Foto 3

36901

Foto 4

36904

Foto 5

36905

Foto 6

36906

Foto 5 vind ik zelf wat minder, omdat hij niet echt scherp is, maar ik vond het wel wat hebben dat de mensen zo wegvallen en het onderwerp daardoor mooi naar voren komt..
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Mooie serie, waarbij je zelf al aan geeft dat nr. 5 niet scherp is. Ik had hem persoonlijk ook weg gelaten. Ik vind nr. 1 eigenlijk wel hel mooi, ondanks deze wel heel erg contrastrijk is, maar was misschien nog mooier geweest als de bovenkant van het stoplicht erop had gestaan.

Gr. Leo
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

ik vind de belichting en de composities over het algemeen in orde. foto 1 vind ik veruit de mooiste door de zwart/wit omzetting en het mooie Franse straatbeeld en de dieptewerking.
voor de rest van de foto's lijkt mij de scherpte wat te ontbreken om echt lekker weg te kijken.
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Als impressie smaken ze me prima.
Maar ik ga wel mee met mijnvoorganger dat het niet alleen bij 5 aan basis scherpte ontbreekt.

Ik weet niet of de originelen beter zijn? Zo ja misschien wat aandacht voor het verscherpen bij het verkleinen van de foto,s en de wijze waarop je ze hier plaatst.

De compositie van 1 was met de paal een stuk uit het midden een stuk beter geweest.
Z/w doet het wel goed hier. Maar 2 en 5 voor mij de beste vanwege het totaalbeeld.

Had ik je al welkom geheten op dit forum trouwens?
Zo niet, bij deze... Hihi
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
romybroekkamp
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2013 21:04

Road8 schreefCOLONik vind de belichting en de composities over het algemeen in orde. foto 1 vind ik veruit de mooiste door de zwart/wit omzetting en het mooie Franse straatbeeld en de dieptewerking.
voor de rest van de foto's lijkt mij de scherpte wat te ontbreken om echt lekker weg te kijken.
gr.
Roland
Wat is je advies voor meer scherpte? :) ik heb ze gefotografeerd op iso 100, 17 mm, f/22 en 30 sec. sluitertijd.
Wellicht de iso omhoog en sluitertijd omlaag?
Ik vind het zelf alleen wel mooi dat de lucht mooi dromerig wordt van de lange sluitertijd. :D
Frank64 schreefCOLONAls impressie smaken ze me prima.
Maar ik ga wel mee met mijnvoorganger dat het niet alleen bij 5 aan basis scherpte ontbreekt.

Ik weet niet of de originelen beter zijn? Zo ja misschien wat aandacht voor het verscherpen bij het verkleinen van de foto,s en de wijze waarop je ze hier plaatst.

De compositie van 1 was met de paal een stuk uit het midden een stuk beter geweest.
Z/w doet het wel goed hier. Maar 2 en 5 voor mij de beste vanwege het totaalbeeld.

Had ik je al welkom geheten op dit forum trouwens?
Zo niet, bij deze... Hihi
Volgens mij niet, maar houden jullie echt bij wie er telkens nieuw is? :)
Foto 1 was een lucky shot moet ik zeggen, het was érg druk op het zebrapad waardoor ik geen tijd had om na te denken over de compositie, anders had ik het stoplicht er inderdaad helemaal opgezet :D Vinden jullie het niet storen dat foto 1 bovenaan nogal licht is? Dit vond ik zelf jammer, omdat je daardoor het reuzenrad nauwelijks ziet (als jullie deze al gezien hebben :P)

Bedankt voor de tips :D
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Nee, we houden niet alles bij, heel lastig, maar we doen wel ons best.. Hhihi...
We hebben trouwens ook een afzonderlijke voorsteltopic; http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewforum.php?f=2

Wat de scherpte betreft, bij kleine diafragma,s krijg je boven gemiddels zeg maar F16 last van vervormingen van je objectief. Wat idd ten koste gaat van scherpte.
Hier kun je wat (engelstalige) info vinden; http://www.luminous-landscape.com/tutor ... tion.shtml

Met voldoende afstand is een dermate klein diafragma ook niet nodig om veel scherptediepte te krijgen, werkt dus vaak zelfs averechts.
Zolang als de lichte delen in je foto niet overbelicht raakt en je niet perse zover hoeft "te knijpen" met je diafragma is een sluitertijd van 1/30 niets mis mee.
En iso 100 is een prima basis voor avondfotografie, juist voor langere belichtingen. Tenzij je sterren wilt fotograferen, dan mag je iso best omhoog.

Verder is het bij verkleinen van een foto dus zaak even na te verscherpen bij het verkleinen.

De omzetting van de z/w is vrij hard/contrastrijk. Met een wat zachtere omzetting zou de lucht (en reuzenrad) vermoedelijk iets beter uitkomen. Als je in raw hebt gefotografeerd kun je er nog eens mee spelen misschien.

Overigens, bedoelde het stoplicht niet meer in de hoogte, maar bijvoorbeeld 1/3 van links op de foto.
(Regel van derden) zodat je er meer langs kijkt dan tegenaan zeg maar.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar