HDR Poging Burg Bentheim

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jon_205
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2008 12:35
WoonplaatsCOLON Achterhøk
CONTACTCOLON

Een weekje naar Bentheim met de familie, dan schiet het fotograferen er al gauw bij in. Toch heb ik een poging gedaan het kasteel er op te zetten. Zoals vaker zie ik dan achteraf dat ik wat meer de tijd had moeten nemen. Ook miste ik m'n groothoek, die paste niet in de tas. :-)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

En weer naar de auto:
10.
Afbeelding

Ik heb nog niet vaak een serie in HDR gemaakt. Je moet er van houden en het pakt lang niet altijd goed uit, dus ik ben benieuwd naar reacties.

Groet, Jon.
5DmkII+grip|Speedlite 580EXII|Canon 24-70 F2.8 L|Canon 70-200 F2.8 L|Canon 50mm F1.4|Sigma 15-30mm
Gebruikers-avatar
eMKay
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1948
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:30

Ik vind het mooi hoor!
Gebruikers-avatar
RReuser
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 548
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2013 11:35
WoonplaatsCOLON Land van Maas&Waal
CONTACTCOLON

Ik vind het een geslaagde serie, het heeft wel wat 'sprookjesachtig' :)
Groet, Richard



Life is like a camera.
Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don't turn out – take another shot.

http://www.flickr.com/photos/totallybananas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
DavevdrH
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3648
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2013 18:50
WoonplaatsCOLON Den Bosch
CONTACTCOLON

Niet vaak gedaan?
Nou erg knap hoor!

Meestal ben ik niet van HDR, maar als ik dit zie dan is het toch wel erg mooi hoor!
Groet,

Dave

| Sony a77 |
| Sigma 17-35 f/2.8-4 DG EX ASP | Tamron AF70-300 f/4-5.6 di Macro | Tamron SP 90mm F/2.8 Di Macro 1:1 USD |
| Metz 48 AF-1 |
Zie ook:
flickr
OYPO
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Yep, je moet er van houden.... doe ik niet.
Foto 5 vind ik niet sterk en foto 7 staat scheef. Maar de rest is goed en de HDR is goed gedaan. Jij kunt er ook niets aan doen dat HDR lelijk is ;)
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

addy101 schreefCOLONJij kunt er ook niets aan doen dat HDR lelijk is ;)
Je bedoeld dat TS er niets aan kan doen dat JIJ HDR lelijk vindt....
Afijn, ik ben er ook geen fan van, tenminste niet zoals het hier is uitgevoerd (je hebt wel pech dat je nu net een paar nonbelievers aan de haak slaat). Maar, er zijn wel degelijk een aantal dingen die me aanspreken.

Over het algemeen spreken de composities me wel aan. Het nadeel van HDR op deze manier is wel dat je nergens een echt mooie lichtval overhoudt. Plaat 2 en 4 hebben er in geval wel een hint van. #6 vind ik goed gelukt, en ook een mooie foto (note dat dit de rustigste van het stel is, en het zou me niet verbazen dat dat nu juist de reden is dat deze er uit springt)
Bij #7 vind ik het jammer dat het kanon er niet helemaal op staat, ik vind hem wat raar afgesneden zo

Ik hoop dat je hier iets mee kunt
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
edufotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 144
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2013 16:34
WoonplaatsCOLON Hoogeveen
CONTACTCOLON

Mooie serie, foto 3 is mijn favo foto 10 is ook mooi alleen jammer van de auto's
Gebruikers-avatar
jon_205
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2008 12:35
WoonplaatsCOLON Achterhøk
CONTACTCOLON

Ja, smaken verschillen. Als je per definitie niet van HDR houdt, waarom kijk je dan ;-) ? Leuk om alle verschillende meningen te zien. 7 Staat inderdaad wat scheef, ik had hem verticaal rechtgezet ipv horizontaal. En die vreemde uitsnede, ik had gehoopt dat de as en de wielen een soort kader zouden vormen.
6 Vind ik ook een van de meest geslaagde die er tussen zitten. Het blijft toch lastig om rustig foto's te maken terwijl de familie doorloopt en maar steeds achterom kijkt waar je blijft. :-) Ook moest alles uit de hand en dat geeft ook weer een extra uitdaging.

En nummer 10, ja, dat is onze eigen auto, daarom vond ik het niet erg. Alleen staat er nog eentje voor, dat is wel jammer ja.

Bedankt voor de reacties.

Groet, Jon.
5DmkII+grip|Speedlite 580EXII|Canon 24-70 F2.8 L|Canon 70-200 F2.8 L|Canon 50mm F1.4|Sigma 15-30mm
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Mooie serie; ik houd hier wel van (inmiddels).

Bij 1 en 2 zou je de optische vervorming nog een beetje kunnen corrigeren.
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Geslaagde poging! Wel zie ik bij 1,3 en 7 stof op de sensor zitten (mooie reden om 14 maart mee te gaan naar Tech Repair :wink: )

Weer een discussie over HDR.... De "over the top" bewerkingen vind ik ook niet mooi, maar soms zie je heel subtiele HDR's voorbijkomen die met een enkelvoudige belichting niet gemaakt hadden kunnen worden. En daarmee vind ik HDR een hele mooie techniek.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
Koos2
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2014 17:14
WoonplaatsCOLON Delft

Mooie serie!
Canon 70D, 50mm f1.4 USM, 18-55mm f3,5-5,6 IS STM, 10-18mm f4,5-5,6 IS STM, 70-200mm f4 L USM, 430EX II
jocola

Ik als liefhebber van HDR vind het een prachtige serie.
Binnenkort ook maar een keer die kant oprijden, want het is voor mij vrij dichtbij.
Gebruikers-avatar
Harm Schinkel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2005 22:04
WoonplaatsCOLON Rijswijk
CONTACTCOLON

Mooie serie hoor, 8 en 9 favoriet!!
Canon EOSD 60d + EF-S 17-55/2.8 IS USM; EF 70-300/1:4-5.6 IS USM; Dat moet het (voorlopig) doen.............
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Bij de eerste dacht ik: "meh" maar verder kijkend vind ik ze steeds beter worden. Mooie serie! Ik ben meteen gaan kijken waar Bentheim ligt. Bijna 2 uur rijden. :cry:
Misschien iets voor in de zomervakantie.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik vind het mooi. Hoewel de wolken op foto 1 voor mij net ff te veel hdr zijn, is de rest heel aansprekend. #4en#10 zijn mijn favorieten. Er is daar weinig veranderd sinds 1974 toen ik daar s vakantie had ;-)
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
jon_205
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2008 12:35
WoonplaatsCOLON Achterhøk
CONTACTCOLON

Bedankt voor de reacties. Erg leuk dat de foto's nog steeds bekeken worden.

Groet, Jon.
5DmkII+grip|Speedlite 580EXII|Canon 24-70 F2.8 L|Canon 70-200 F2.8 L|Canon 50mm F1.4|Sigma 15-30mm
Gebruikers-avatar
Promise
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 22:41
WoonplaatsCOLON Bergentheim
CONTACTCOLON

Ik vind ze schitterend,stuk voor stuk
EOS 70D en 700D - Canon 24-105mm L 1:4 - Canon EF 28-80mm L 1:2.8 - Canon 40mm 1:2.8 Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM -Tamron 90mm macro - LowePro Slingshot 300AW
ronhui

Mooie serie. De eerste is wat mijn smaak betreft iets te ver doorgeschoten, maar er zitten ook een aantal platen tussen (met name die op de trappen) die uitnodigen om nog langer te kijken! :)
Gebruikers-avatar
mark.beniers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 723
GeregistreerdCOLON 19 Jul 2011 08:32
WoonplaatsCOLON Nistelrode

foto 6 is voor mij wel de topper.
ik denk voor mij persoonlijk dat je niet echt de tonemapping ziet zoals bij die andere.
En dat is voor iedereen persoonlijk of ze het wel of niet mooi vinden.
voor mij is het teveel aangezet. waarbij je bij sommige halo's ziet.
gr Mark
Canon 550D | Canon EF-S 15-85 | Canon EF 50 | Canon EF 100-400 L | Canon Speedlite 430EXII |
Gebruikers-avatar
jon_205
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2008 12:35
WoonplaatsCOLON Achterhøk
CONTACTCOLON

Achteraf gezien is de eerste foto inderdaad wat doorgeschoten. Ik probeer altijd halo's te voorkomen, of tenminste zoveel mogelijk te reduceren. Bij foto 5 is dat wat minder gelukt. Maar, ik leer elke dag bij :-)

Groet, Jon.
5DmkII+grip|Speedlite 580EXII|Canon 24-70 F2.8 L|Canon 70-200 F2.8 L|Canon 50mm F1.4|Sigma 15-30mm
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar