voor het eerst Urban fotografie gedaan

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Promise
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 159
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2007 22:41
WoonplaatsCOLON Bergentheim
CONTACTCOLON

Nu heb ik 3 weken geleden voor het eerst Urban fotografie gedaan, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik ze wel zou moeten plaatsen omdat de foto's niet bewerkt zijn omdat ik geen verstand heb van hdr. Maar ga toch een poging wagen.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
EOS 70D en 700D - Canon 24-105mm L 1:4 - Canon EF 28-80mm L 1:2.8 - Canon 40mm 1:2.8 Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM -Tamron 90mm macro - LowePro Slingshot 300AW
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Mooie serie. HDR is niet altijd nodig, maar kan bij deze foto's wel een leuk effect geven.
De tonnen, bout en krat zijn goed gevonden. Ik vind wel dat de foto's over het algemeen krap gekaderd zijn.

foto 1 mocht dat karretje op de voorgrond onderaan zijn wielen laten zien.
Foto 2 heeft mooie kaarsrechte muren.
foto 3 heb je goed vastgelegd. De schuine lijn van de bout komt weer terug in de baksteen op de achtergrond en de tegel op de voorgrond. De scherpte ligt net iets te ver voor het onderwerp.
bij foto 4 vind ik de balken rechts en onder goed gevonden. Een natuurlijke omkadering. Maar het mocht wel een beetje meer aanwezig zijn.
foto 5 is weer een goed gevonden voorwerp. Voorwerpen brengen een verhaal aan het gebouw. Zonder voorwerpen is een gebouw gewoon een gebouw.
foto 6 vind ik de weerspiegeling van het water goed gevonden. Over het algemeen mis ik scherpte in de foto's. Het zou kunnen zijn door het verkleinen van de foto's.
bij foto 7 zou ik wat meer van de elektriciteitskastjes links in beeld willen zien.
Foto 8 bestaat niet. :wink: Misschien vergeten te plaatsen of te ver doorgenummerd.

Ik ben niet zo'n fan van digitale kaders. Ik vind ze ook niets toevoegen aan de foto's.
Mijn favoriet is foto 3!
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Chucky
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 13
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2014 21:47
WoonplaatsCOLON Heerhugowaard

Deze foto,s heb ik op een ander forum met heel ander onderwerp ook langs zien komen het zal ongetwijfeld van de zelfde persoon zijn. Foto,s maken op dit soort locaties is erg leuk.
Gebruikers-avatar
Ericszn
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1400
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2010 22:28

Je hebt een boeiende serie neergezet.
De kaders vind ik persoonlijk minder storend bij dit onderwerp.

Goed gedaan, en dat voor een eerste keer!
[o] = Canon 60D en 400D, Canon 17-85mm, Canon 55-250mm, Tamron 17-50mm, Canon EF 50mm 1:1.8 II
http://donfotografie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar