Kasteel Eijsden

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

Vandaag bij kasteel Eijsden iets uitgeprobeerd. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Opzet: iets anders dan een bloot kasteel...... De roos schreeuwde me toe dat hij geplaat wilden worden :D

1. Kasteel Eijsden, maar dan anders

46691

Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

Het feit dat er half oktober nog rozen bloeien is wellicht bijzonder. De foto doet mij persoonlijk weinig, ik zou of de roos of het kasteel genomen hebben. Wel aardig met de scherptediepte gespeeld :D

Gr,

Michiel.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Misschien had de BG nog vager gemogen..........
Maar ik vind m zeker geslaagd!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Ook ik vind hem zeker geslaagd. Achtergrond hoeft voor mij niet vager. Zo kun je wel nog onderscheiden in welke omgeving je bent.
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

@ Mike: dan krijg je een foto van een roos, en een foto van een kasteel. Ik heb juist geprobeerd om er "een prettige mix" van te maken....

@ Jo: ik heb ook opnames met een nog groter diafragma, dan dan herken je er zelfs geen gebouw meer in => dan zou het ook een doos kunnen zijn....

@ Peter: dank, dat was inderdaad precies de bedoeling!
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Was het geen optie om de roos in zijn context (= rozenbed oid?) te laten zien? Nu is het net alsof je een foto van een kasteel hebt gemaakt en een roos voor je objectief hebt gehouden. Het vormt voor mij niet één geheel, maar twee losse onderwerpen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

MarcoEOS550D schreefCOLONWas het geen optie om de roos in zijn context (= rozenbed oid?) te laten zien? Nu is het net alsof je een foto van een kasteel hebt gemaakt en een roos voor je objectief hebt gehouden. Het vormt voor mij niet één geheel, maar twee losse onderwerpen.
Zoals eerder toegelicht: dan krijg je een foto van een roos, en een foto van een kasteel. Ik heb juist geprobeerd om er "een prettige mix" van te maken.... Dat is kennelijk niet gelukt.
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Ik snap de bedoeling maar een iets rustigere achtergrond had wellicht mooi geweest. Ik vind deze persoonlijk iets te druk nu.

De lijnen van het pad zijn wel heel leuk wellicht kan je deze nog meer laten spreken ?
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik ben niet duidelijk genoeg geweest, zie ik.

Ik bedoel één foto, met hetzelfde idee als je nu gedaan hebt, maar met aan de onderkant van de foto meer beeld (waardoor het perk waar de roos waarschijnlijk deel van uitmaakte, meer in beeld komt, en wellicht ook het pad van de roos naar het kasteel.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Jaap Koole
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1308
GeregistreerdCOLON 27 Dec 2013 13:18
WoonplaatsCOLON Bleiswijk

MarcoEOS550D schreefCOLONIk ben niet duidelijk genoeg geweest, zie ik.

Ik bedoel één foto, met hetzelfde idee als je nu gedaan hebt, maar met aan de onderkant van de foto meer beeld (waardoor het perk waar de roos waarschijnlijk deel van uitmaakte, meer in beeld komt, en wellicht ook het pad van de roos naar het kasteel.
Ahh, daar heb je gelijk in!! De lokale omstandigheden lieten dat helaas niet toe.

En bovendien; ik was al heel gelukkig dat er überhaupt halverwege oktober nog een roos bloeide, buiten dan..... :D
Groeten, Jaap
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Haha ja, soms is het ook gewoon "tel je zegeningen" ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Bean77
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2013 17:46

Ik vind de gedachte positief, maar ik vind het kasteel te schreeuwerig overkomen, waardoor de aandacht van de Roos afleidt.
Heb je deze foto uit de hand genomen? Ik vermoed dat een foto vanaf statief ervoor gezorgd zou hebben dat het kasteel minder schreeuwerig geweest zou zijn.
Maar altijd leuk om een net andere benadering te zien :)
Sony: A7R met metabones adapter canon mount
Zeiss: 21mm 2.8, 55mm 1.4 Otus, 85mm 1.4, 135mm APO Sonnar 2.0
Canon: EF 40mm 2.8 STM / Samyang: 14mm 2.8 / Sigma: 35mm 1.4
Flickr
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Het idee spreekt me aan, maar na wat vaker kijken concludeer ik dat mijn oog geen rust vindt..
De achtergrond concureert met de roos... Die verdient dat niet...
Had ook liever de roos meer in de kelk gezien... Snap wel trouwens dat dat er niet in zat...
Apple fan, Canon volger...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar