Strijp R

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Hugo81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2010 10:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Hoi,
Vorige week ben ik voor het eerst bezig geweest met HDR op Strijp R in Eindhoven.
Alle tips zijn welkom!
Afb.1

8998

Afb. 2

8999

Afb. 3

9000

Gr, Hugo
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Misschien even beginnen door de tag "photoid" te gebruiken i.p.v. "album" bij de foto's.

Kijkt iets makkelijker :wink:
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Hugo81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2010 10:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Sorry, hier de foto's nog een keer met photoid...

[modbreak JvdH] Met de 'wijzig'-knop kan je jou geposte berichten wijzigen. Ik heb het even gedaan voor je en deze leeg gemaakt voor de overzichtelijkheid.
FrozenTimes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2010 09:57

Mooie resultaten.
Wel heb ik bij F2 het idee dat het gebouw achterover gaat vallen.
Misschien dat je die nog even recht kunt zetten.

Is dit trouwens redelijk toegankelijk?
Dan wil ik er binnenkort ook eens langs gaan ;)
Gebruikers-avatar
Googempie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2009 19:53
WoonplaatsCOLON Omg Eindhoven

He Hugo,

Leuke locatie om eens wat te fotograferen, ik kom er regelmatig langs en heb nog niet de tijd genomen om het terrein op te lopen. Wat overigens een bouwlocatie is waar je niet dient te zijn. maar dat terzijde

Over je foto's:

Ik vind ze zelf een beetje soft over komen. Ik neem aan dat je alles vanaf een statief hebt geschoten en aeb hebt gebruikt?
De eerste is voor mij het mooist, mede door de lucht die het natuurlijkst over komt. De compositie van 3 spreekt mee ook aan maar ik vind de lucht hier te donker.
Gebruikers-avatar
Hugo81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2010 10:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik ben met de auto gewoon het terrein opgereden en heb daar een half uurtje rondgelopen zonder dat iemand commentaar gaf.
Alle hekken stonden open, dus...
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Alle platen komen nogal soft op mij over. Alsof ze nergens scherp zijn. Wellicht is er iets mis gegaan met de overlay van de platen? Verder voind ik het jammer dat de belichting erg egaal is, hierdoor neem je een hoop spanning uit de platen weg en worden ze ook een zoekplaatje.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Hugo81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2010 10:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Wat bedoel je met de overlay? Misschien dat ik het contrast wat hoger moet zetten?
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Platen lijken niet scherp. Omdat je met hdr platen overlelkaar heen legt, moet dat wel precies passen (overlay dus). Nu kan photoshop wel een beetje corrigeren voor afwijkingen in de uitlijning, maar nooit genoeg. Kijkend naar je platen bekruipt mij sterk het gevoel dat je originelen niet exact hetzelfde zijn (qua plek en uitsnede).

Kun je me eens vertellen hoe je deze plaaten gemaakt hebt?
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Hugo81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2010 10:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik heb ze op mijn tripod gemaakt met de aeb functie. Dus het lijkt me niet dat het daar aan kan liggen. Daarna de originele raw bestanden in photomatix gegooid en daarna pas bijgesneden. Misschien dat het bij het tone mapping 'fout' is gegaan...
Ik zal straks de originele raw bestanden nog even nakijken.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Bij de mapping zal het niet fout gaan, dat bepaald alleen maar welke kleuren/helderheden uit welke van de gebrackette foto's genomen worden.

Dan even wat andere mogelijkherden:
Zijn de originelen scherp?
Heb je naverscherpt?
Heb je gewerkt met een draadontspanner?
Wat waren de sluitertijden? Heb je met opgeklapte spiegel gewerkt
Had je een stevige driepoot? Eventueel verzwaard?

Ik blijf namelijk het gevoel houden dat de handel bewogen is. Gewone onscherpte lijkt het niet, maar kan het wel zijn natuurlijk
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Hugo81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 28
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2010 10:27
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Originele heb ik hier niet bij de hand, dus die zal ik straks thuis even na moeten kijken.
De rest van je vragen moet ik denk ik allemaal met nee beantwoorden....
De driepoot die ik heb is niet de aller zwaarste, en een draadontspanner heb ik nog niet.
Opgeklapte spiegel had ik inderdaad kunnen proberen.
Ach zo leren we elke dag wat bij he.. :?
mgmaik
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2011 21:34

Dat is heel mooi! ik ben van plan daar een filmpje te maken. Maar ik wist niet zeker of dat wel mocht, ik ben blij dat ik jouw reactie vond.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar