Mijn eerste foto met mijn eos d7

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rico-photography
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011 14:49
WoonplaatsCOLON zwijndrecht
CONTACTCOLON

Goede middag,

Ik ben afgelopen zondag naar Amsterdam geweest waar ik geboren en getogen ben maar helaas niet meer woon. Ik wou graag deze foto met jullie delen en graag willen weten wat jullie ervan vinden, het is de eerste keer dat ik op stap ben geweest met mijn nieuwe camera een Eos 7d met standaard 18-135mm lens.
Ik wou graag een canvas doek in mijn huiskamer ophangen en hopelijk is dit een leuk idee;

Afbeelding
Liever spijt van de dingen die ik wel gedaan heb, dan spijt hebben van de dingen die ik graag had willen doen maar nooit heb gedaan.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Leuke foto, maar al direct in je huiskamer ophangen? Ik zal eerst oefenen en dan een keer kijken naar een mooie foto.
Gebruikers-avatar
Rico-photography
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011 14:49
WoonplaatsCOLON zwijndrecht
CONTACTCOLON

@sprokeq Waarom niet in mijn huiskamer? Is de foto niet scherp zal hij bij vegroting op canvas niet mooi worden? Ik fotografeer nu zo'n 2 jaar en heb al een tijdje dit idee om te fotograferen voor in mijn huiskamer en kwam deze situatie zondag toevallig tegen, en vindt t best leuk geworden.
Liever spijt van de dingen die ik wel gedaan heb, dan spijt hebben van de dingen die ik graag had willen doen maar nooit heb gedaan.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Het idee is leuk, Maar kan nog niet zeggen dat ik er kapot van ben. Vind de felle lucht niks, En ook dat hij daardoor die felle gloed in het water geeft vind ik minder. ik weet niet hoe de foto er in vol detail uitziet. Maar zo vind ik het een beetje tegenvallen.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
linda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 14:55
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

Ik vind het een leuke foto, en mooi bewerkt (knap vind ik als leek)!
Denk alleen dat ie in landscapestand misschien mooier uitgekomen was maar dat is een kwestie van smaak.
Groetjes Lin
EOS 7D/ 350D en wat lenzen.
Gebruikers-avatar
Rico-photography
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 12 Aug 2011 14:49
WoonplaatsCOLON zwijndrecht
CONTACTCOLON

@bossA Ik vond idd ook de lucht erg licht, het water had ik niet eens zo lang naar gekeken maar kan ik bijvoorbeeld de lucht bewerken los van de rest van de plaat , heb je advies of tips& trucs? Ben nog niet zo heel veel thuis in het bewerken, ik werk btw op een mac met PS CS5.
Liever spijt van de dingen die ik wel gedaan heb, dan spijt hebben van de dingen die ik graag had willen doen maar nooit heb gedaan.
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

De lucht is eigenlijk al overbelicht(alle informatie is eruit) Dat krijg je niet zomaar meer goed. Ik weet niet hoe je de foto hebt. in jpeg of heb je hem in raw formaat gemaakt.
Als je in Raw kun je mischien nog wat met je wit balans. Maar denk niet dat dat nog veel zal helpen.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Tja... Zoals de anderen ook al zeggen, het is niet een super foto. Als zie wat anderen voor (eigen) foto's laten drukken op Canvas, ja, sorry, daar is dit niet zo heel veel bij.
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Canvas is niet superwit, misschien is dat dan wel de redding van deze foto.

Maar ik zou deze foto niet gebruiken om een andere reden. Als je goed kijkt, zie je een mannen hoofd onder je fiets.

Iets waar ik ook zo baalde van toen ik jaren geleden foto's had gemaakt in Auschwitz. Ik had een foto, waarop in eerste instantie geen mens op stond, uitvergroot. Toen stond er een buslading vol mensen in de uiterste hoek.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik ken de rest van je huiskamer niet, dus ik kan niets zinnigs zeggen over of en hoe hij in je woonkamer zal staan :D
Persoonlijk vind ik hem niet vertellend genoeg. Een fiets tegen een brug in Amsterdam. Maar echt sfeervol is de foto niet. Probeer eens bij een mooier lich op pad te gaan. Op de vroege ochtend, of een paar uurtjes voor het donker. Dan heb je misschien mooier licht dan op zo'n overbewolkte dag
En ik had de bel net als de rest van de achtergrond ook zwart/wit gemaakt. ;)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
r.muusers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2009 10:39
WoonplaatsCOLON Haarlem

Erg IKEA. Daar hebben ze ook al enkele jaren een grote foto fan een fiets tegen een brug in amsterdam te koop. Daar betreft het echter een rode fiets.
50D | 10-22 | 17-55 | 50 1.8 II | 100-400
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

nou ja, beter goed gejat dan slecht bedacht toch? En je zou ze de kost moeten geven die een ikea inrichting hebben. Dus dat vind ik nogal smaakgevoelig, maar de uitwerking vd foto kan wat mij betreft ook beter. Tips staan hierboven al, zou nog willen toevoegen dat de fiets door de compositie wel heel krap is ingekaderd. Hij mag wat meer ruimte hebben, bv door de foto inderdaad liggend te maken en de fiets niet centraal id foto te zetten.
[size=84]onderschrift[/size]
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Kan aan mij liggen maar ik begrijp werkelijk niets van dit topic, waarom heb je zelf geen smaak?
Als je de foto mooi genoeg vindt voor in je huiskamer dan hang je hem daar toch op, daar hoeft een forum toch niet over te beslissen?
Ik wil een nieuwe auto kopen, denk erover om een zwarte te nemen, vinden jullie dat wel mooi? :wink:
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

xammy schreefCOLONAls je de foto mooi genoeg vindt voor in je huiskamer dan hang je hem daar toch op, daar hoeft een forum toch niet over te beslissen?
Dat klopt, daar kan/ga ik dus ook niet over oordelen.
Maar ik kan wel naar de foto kijken....
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

r.muusers schreefCOLONErg IKEA. Daar hebben ze ook al enkele jaren een grote foto fan een fiets tegen een brug in amsterdam te koop. Daar betreft het echter een rode fiets.
Dat is het eerste waar ik aan dacht.
Maar dat maakt niet uit want ik doe ook wel dingen na met fotografie wat ik bij iemand anders heb gezien.

Ik vind het een mooie foto en als jij er trots op bent moet je hem gewoon boven de bank hangen :D
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

En aan de muur ziet het er toch anders uit.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik vind dat gekleur in een ZW foto niks, maar dat is persoonlijk. Wat me verder stoort aan de foto is dat ik hem erg krap vind. De verhoudingen, de ruimte rond de fiets kloppen niet. Naar mijn gevoel zou je moeten proberen een beeld te maken waarbij het onderwerp sowieso alle aandacht krijgt, zonder dat je moet gaan kleuren enzo.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar