Eerste foto's van mijn Canon 60D!

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
TwanPeeters
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2011 16:38

Hallo allemaal!

De afgelopen tijd heb ik meerdere topics geplaatst op EOSDigitaal waarin ik vroeg naar advies voor accesoires, lenzen en tips. Eindelijk is het zo ver, ik heb een Canon 60D aangeschaft met een 18-55mm IS II kitlens! Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het leren te begrijpen van de functies van mijn camera en hoe ik deze het best kan gebruiken.

Afgelopen vrijdag was het erg mooi weer, waardoor ik besloten heb 's avonds een paar mooie plaatjes proberen te schieten van Nijmegen! Ik hoop dat jullie het wat vinden, ik ben benieuwd naar feedback, tips en tricks! Beide foto's zijn nabewerkt in Lightroom.

1# 18mm - f/3.5 - 10" - ISO 100
Afbeelding

#2 18mm - f/3.5 - 10" - ISO 100
Afbeelding

Groetjes,
Twan
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

een goed begin , als ik naar je instellingen kijk dan valt mij je diafragma direct op ! F3,5 zorgt voor een klein scherptediepte gebied , voor nacht/avond fotografie kan is het vaak mooier om F11 of hoger te nemen, er is dan meer scherp in je foto en de lichtpunten veranderen in sterretjes.

bij de 2e foto had ik wat meer naar voren gaan staan zodat er aan de linker kant alleen water was te zien nu zit er nog een groot zwart vlak.
TwanPeeters
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 17 Aug 2011 16:38

Bedankt voor de tip. Ik zal het de volgende keer met een hogere f-waarde proberen!

Je hebt gelijk over die zwarte vlek in beeld, maar als ik een stuk verder naar voren was gaan staan had ik de kerk van Nijmegen er niet op kunnen krijgen, en dat draagt naar mijn gevoel wel veel bij aan de herkenbaarheid van deze foto :) Misschien maar is met een betere groothoeklens proberen!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar