leiden, schelpenkade en sterrenwacht

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

een avondje foto's gemaakt in Leiden. tips en kritiek altijd welkom dan kan ik hier de volgende keer weer mee verder. groetjes krista

de sterrenwacht

24463

de schelpenkade

24461

de schelpenkade met verlichting

24467

gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Bij de laatste foto heb je mooi kleuren te pakken!
Ik ben erg benieuwd hoe de sterrenwacht er uitziet bij deze lucht.
groet,
Barend
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

hoi barend,

dank je wel voor je reactie, ik heb de sterrenwacht geprobeerd met de donkere lucht, maar hij had weinig licht en werd heel erg donker, maar ik ga het zeker nog een keer proberen. nogmaals erg bedankt voor je reactie. krista :D :D :D :D
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi druifje45,
Leuke foto's zet je hier neer. De eerste zou misschien net iets lichter kunnen.
Jammer vind ik alleen, dat ze erg traditioneel zijn. Daarom ben je er eigenlijk snel op uitgekeken.

Probeer een volgende keer eens om de sterrenwacht te fotograferen vanuit wat minder "standaard" posities.
Maak eens wat detail foto's waarbij je bijvoorbeeld het lijnenspel van de koepels in beeld brengt.

Gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Wel eens met de vorige spreker. Met wat verbeteringen her en der denk ik dat er wel meer in zit!
1e lijkt wat wat vaal, misschien te weinig contrast? Misschien wordt'ie al een stuk beter als je wat speelt met de curven in PS of lightroom.
2e is al beter, maar had nog mooier geweest met een lager standpunt (in een bootje met een doorkijk). Compositie is wat doorsnee, daarom geen superspanning in de plaat.
3e is natuurlijk leuk met die lange sluiter en blauwe gloed, dus je had een goed moment te pakken. Maar het ontbreken van een duidelijk onderwerp waar je ogen op kunnen rusten maken het imho een standaardplaat. Niet verkeerd, ook niet heel sensationeel.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar