Nieuwbouw probeersel

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
michagijsbers
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 18:08
WoonplaatsCOLON Midden Limburg, Roermond
CONTACTCOLON

Hierbij een probeersel van mij met een onderwerp waar ik me nu wel bezig mee moet houden, en gelukkig best aardig bevalt. Ik sta open voor commentaar :-)

25175

Canon EOS 450 + 50mm | f/4| 1/1000 | iso 200| -1 EV |
Canon EOS 450D + BG-E5 | Canon 50mm F1/8 II | Canon 18-55mm F3.5/5.6 IS II | Kenko DG C-AF 2x MC7 converter | Metz 36 AF-4C flitser
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Het is een leuk probeersel. Ik zou een ietsiepietsie naar links zijn gestapt om de vertikale lijn in het midden ook werkelijk vertikaal te krijgen. Maar een mooie poging hoor!
michagijsbers
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 18:08
WoonplaatsCOLON Midden Limburg, Roermond
CONTACTCOLON

@ RPGraphix: ik zou dit graag doen als de verzekering schade door eigen toedoen vergoed :wink: Ik stond nu al zover als mogelijk is naar links, nog een stapje verder leverde een duik in de Maashaven op...helaas!

Dankje voor je commentaar!
Canon EOS 450D + BG-E5 | Canon 50mm F1/8 II | Canon 18-55mm F3.5/5.6 IS II | Kenko DG C-AF 2x MC7 converter | Metz 36 AF-4C flitser
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Aaahhh, dat kon ik niet zien natuurlijk :oops: Dat moet je maar niet doen dan! Wel jammer want het beeld is daarmee wel minder krachtig geworden.

Groet,
Ruud
michagijsbers
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 18:08
WoonplaatsCOLON Midden Limburg, Roermond
CONTACTCOLON

Ruud, dat is inderdaad ook erg lastig te zien op de foto ja :wink:

Is er een mogelijkheid met croppen om het geheel recht te krijgen, of verlies je dan zoveel van de breedte dat het niet meer uitziet?

groet,Micha
Canon EOS 450D + BG-E5 | Canon 50mm F1/8 II | Canon 18-55mm F3.5/5.6 IS II | Kenko DG C-AF 2x MC7 converter | Metz 36 AF-4C flitser
Gebruikers-avatar
RuBo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 836
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2008 21:35
WoonplaatsCOLON Barendrecht

Je krijgt 'm met croppen nooit meer symetrisch, mischien wel de lucht links en rechts gelijk, maar geen mooie middellijn.
Een stapje naar rechts was dan volgens mij beter geweest, lucht symetrisch en dan de glaspanelen als middellijn ipv de ijzeren steunen.
Ruud.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Ik heb het even voor je geprobeerd. Misschien is het wat?

25183

Laatst gewijzigd door 1 op Beasar, in totaal 19 keer gewijzigd.
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
michagijsbers
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 14 Nov 2011 18:08
WoonplaatsCOLON Midden Limburg, Roermond
CONTACTCOLON

Beasar: ziet er goed uit! Mag ik vragen wat je precies hebt gedaan, en waarmee?

Ik zal binnenkort eens terug proberen te gaan als de steiger er nog ligt (werk steiger) en dan nog eens gaan experimenteren. In ieder geval bedankt voor de commentaren tot zo ver!

Micha
Canon EOS 450D + BG-E5 | Canon 50mm F1/8 II | Canon 18-55mm F3.5/5.6 IS II | Kenko DG C-AF 2x MC7 converter | Metz 36 AF-4C flitser
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Photoshop > free transform "Ctrl t" > draaien tot het midden recht staan. Iets uitrekken zodat het plaatje weer bijna past. De lucht rechtsboven en de plaat linksonder met clonetool weer opvullen. Uiteraard heb ik van jouw border eerst een layer gemaakt.

Groet, Bas
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar