West Cord hotel Delft

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Mijn tik is een beetje trappen en architectuur vind ik eigenlijk ook heel leuk om te doen. Op zoek gaan naar mooie lijnen.
Via architectenweb.nl kwam ik een mooie locatie in de buurt tegen dus vandaag maar eens de stoute schoenen aan gedaan en er heen gegaan.
Als er iemand is die nog tips heeft voor mooie gebouwen (en trappen :wink: ), ik hou mij aanbevolen.

Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die tips hebben ter verbetering, dus schroom niet (mits het niet op een botte manier is :roll: )

1.
Afbeelding

2. Hier heb ik de verzadiging een stuk teruggeschroefd en ik vond het eigenlijk wel een stuk mooier.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Snellius85
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2009 07:57
WoonplaatsCOLON Zeist

Hoi Thabita,

Ze komen bij mij wat flets over, een beetje contrast hier en daar zou niet misstaan imo.

Qua compositie is het ook niet helemaal juf en het, ik weet dat je dat niet altijd in eigen hand hebt. Biij trappen vind ik het persoonlijk mooi als je naar beneden de diepte in kan kijken zodat je een mooi idee krijgt hoe hoog het is (dat je erin gezogen wordt). Het lijkt bij de meeste foto's of er gewoon een stuk afgehakt is, zo komt het tenminste bij mij over.

Hoop dat het niet te bot is, dat is absoluut niet mijn bedoeling!
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Ik heb ze juist iets soberder gehouden omdat het hout dan een soort van whitewash look krijgt, ik vond het wel mooi.
Er is in deze foto's eigenlijk niks gecropped. Helaas hadden ze nou niet echt een mooi "doorkijkje" naar beneden want dat is
idd heel mooi.
Enne, nee hoor niet bot, juist helemaal niet maar je hebt er tussen, hahahaha
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hey Thabita,

ik ga niet iedere foto zeggen wat goed en niet goed was..
maar ik zag bijv. bij foto 1 al dat je niet precies in het midden staat.. wat wel jammer is.. probeer het zo symmetrisch mogelijk te maken en misschien had je beter 'n beetje naar onder kunnen richten zodat de trappen helemaal erop stonden en boven anders evt minder gebouw of lucht.. (vandaar dat ik foto 2 ook absoluut beter vind)
bij foto 4 kon je dan niet iets meer je camera naar het midden houden evt? deze is wel mooi gezien! ;)
foto 5 vind ik ook echt mooi gedaan.. alleen had ik iets meer in het midden gaan staan en dus ook recht genomen..

al met al mooie plaatjes en goed gezien maar toch wat schoonheids foutjes.. om het zo maar te zeggen! :mrgreen:
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

nr 6 :D :D :D
en nr 1
vind ik de mooiste uit je serie
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

Billie en Peter allebei bedankt voor jullie reactie.
En Peter ik vond dat juist de 2 minste, ach zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
En Billie het is kennelijk mijn "manco" dat ik nooit ergens recht voor ga staan, ik weet niet wat voor tik dat is maar
daar moet ik echt om denken.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Hoi Thabita,

ik zal proberen toe te lichte waarom juist deze 2 mij zo aanspreken.

Nr 1 spreekt mij aan omdat er een mooie dieptewerking in zit. Lucht is een minpuntje en dat hij niet helemaal symmetrisch is ook. Bovendie proberen om de volgende keer met een groter diafragma te fotograferen waardoor de achtergrond wat vager en dus minder druk wordt. Maar toch .. :P in potentie vind ik het een mooie foto.
Nr 6 spreekt me aan van wegen het lijnenspel tussen horizontale (de verdiepingen) en diagonale lijnen (de trappen) en de diepte werking in het gebouw. Lucht is een - puntje en dat hij net niet helemaal symmetrisch is ook. Maar toch .. :P. in potentie vind ik het een mooie foto. Wellicht de volgende keer een pola gebruiken om de reflectie te verminderen.

Ze staan in testcase. Dus gewoon een keer teruggaan en opnieuw proberen. Dan kom je thuis met showcase :P

gr Peter

p.s succes in Rotterdamse haven vanavond. Ik vind het erg jammer dat ik niet mee kon.
Kijk ook eens op mijn Flickr
carla333
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 239
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2010 15:08

Ik ga mee met m'n voorgangers. Zeker een gebouw om nog eens te fotograferen.
Als je veel lijnen en ijzer in je foto hebt is de volgende verscherpingstechniek wellicht wat voor jou;
Maak een duplicaat van de eerste laag. Pas het filter "overig"-"hoogdoorlaat" toe. Schuif de slider tot je de randen ziet verschijnen en klik op ok.
Zet daarna de modus van de laag op "fel licht". Eventueel de dekking van de laag verminderen. Een superstrakke foto is het resultaat.
WestCord Hotels
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2011 16:08

Hi Thabita,

Wat leuk om te zien dat onze hotels een inspiratiebron kunnen zijn voor jouw hobby! Gezien de foto's in WestCord Hotel Delft.

Wellicht kun je eens een van onze andere 12 hotels bezichtigen en creatieve ideen opdoen :)

Succes verder!

MVG,
WestCord Hotels
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar