Pancratius Basliek Tubbergen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
AlbertVos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2011 18:51
WoonplaatsCOLON Bergentheim

Vanmorgen ben ik in Tubbergen geweest in de basiliek om enkele foto's te maken voor een cursusopdracht.
Het was net na een uitvaart, vandaar dat de lampen ook nog aanwaren in het begin.
Later heeft de koster ze voor me uitgedaan waardoor de ramen er veel mooier uitkwamen.

Foto's zijn gemaakt met de 18-55 en de 55-250 lens op statief en zonder flits.

Afbeelding
IMG_0001 by Banthum, on Flickr

Afbeelding
IMG_0005 by Banthum, on Flickr

Afbeelding
IMG_0032 by Banthum, on Flickr

Afbeelding
IMG_0013 by Banthum, on Flickr

Afbeelding
IMG_0026 by Banthum, on Flickr

Afbeelding
IMG_0016 by Banthum, on Flickr

Afbeelding
IMG_0022 by Banthum, on Flickr
Canon EOS1100D, EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS, EF-S 55-250mm f4-5,6 IS, EF 50mm f/1.8 II, Velbon Sherpa 200R, Speedlite 430exII
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Het is een prachtig onderwerp om zeker nog een paar keer naar toe te gaan.

Niet negatief bedoeld, meer om bij een andere keer in gedachten te houden: Jammer dat enkele foto's scheef staan. Wellicht heb je ruimte om rechter voor het onderwerp te kunnen staan?
Ik vind het licht ook vrij geel. Had je de camera op automatische kleurbalans staan? Met een aangepaste witbalans had je de kleuren wellicht minder geel kunnen krijgen.
Bij 0032 had je de camera wellicht op zijn kant kunnen zetten en kijken of je het gehele gewelf er op had kunnen krijgen.

Succes!
Gerard
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
AlbertVos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2011 18:51
WoonplaatsCOLON Bergentheim

Ja, helaas kwam ik daar dus achter toen ik thuiskwam. Het eerste wat ik zei toen ik de foto's bekeek: De witbalans vergeten.
En ik had op de cursus nog wel zo'n mooi ezelsbruggetje geleerd DISWAM.

Kortom, inderdaad nog maar een keer weer misschien.
De ramen komen er overigens in een donkere kerk, zelfs bij donker weer zoals nu, prachtig uit.

Voor meer info over de betreffende kerk: http://www.pancratiustubbergen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Canon EOS1100D, EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS, EF-S 55-250mm f4-5,6 IS, EF 50mm f/1.8 II, Velbon Sherpa 200R, Speedlite 430exII
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

DISWAM? Die heb ik op de cursus niet gehad. Waar staat het voor?
Gok: diafragma, sluitertijd, witbalans, a.... en m......

Ik ben overigens pas ook de mist ingegaan met de witbalans: handmatig ingesteld met een foto van een wit A4'tje en daarna toch maar geflitst :oops: . Geeft wel weer een heeeel ander soort foto :?
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
AlbertVos
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 101
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2011 18:51
WoonplaatsCOLON Bergentheim

A = Afdruksnelheid, en M = Meetmethoden.
Canon EOS1100D, EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS, EF-S 55-250mm f4-5,6 IS, EF 50mm f/1.8 II, Velbon Sherpa 200R, Speedlite 430exII
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

De foto's zijn inderdaad een beetje gelig
Waarom heb je niet in raw geschoten. Dan kun je achteraf altijd nog de witbalans aanpassen!

gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar