Probeerseltjes

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Sinds enige tijd gebruik ik Lightroom en hoewel ik meestal niet veel meer bewerk dan uitsnijden, wat meer of minder contrast en dat soort eenvoudige dingen, ben ik nu eens wat verder gegaan. Moet je niet met al je foto's doen natuurlijk. Wat vinden jullie?

1

25565

2

25566

3

25567

4

25568

5

25569

Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

De omzetting is denk ik een kwestie van smaak. Veel mensen zullen dit niets vinden. Persoonlijk kan ik wel begrijpen dat je dit een leuk effect vind. Ik vind de onnatuurlijk blauwe luchten een beetje storend.
Wat mij vooral stoort is de vignetering die je hebt toegepast. Hierdoor komt het geheel nogal overdone over.

Als je de vignetering achterwegen zou laten en bijvoorbeeld bij foto 1 de bewerking selectief (gehele afbeelding m.u.v. de lucht) zou toepassen voegt het effect iets toe aan de afbeelding.

Verder zijn het leuke foto's die volgens mij met veel zorg zijn gemaakt.

gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Ik vind het persoonlijk wel geslaagd. Je kunt zeker zien dat het bewerkt is maar ook weer niet te overdone in mijn ogen. Het wekt wel een beetje een trieste sfeer op in mijn ogen maar ga er ook vanuit dat dit de bedoeling is.

Veder heb ik het idee dat sommigen een beetje scheef staan als ik zo naar de kerktorens kijk op bijvoorbeeld foto 1 en 2.
Verder zou ik op foto 1 dat stukje vlaggemast (lijkt het op) er nog even af halen. Dit leidt een beetje af in mijn ogen.

Ik zou zeggen. Ga zo door met je probeerseltjes. Mij bevallen ze in iedergeval wel.

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
a.tijssen83
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2011 13:00
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Persoonlijk vind ik je bewerkingen wel mooi. Anders dan Marcel vind ik het wel echt naar de "art" kant gaan. Hier kan je voor kiezen. Voor mij had die vignetering niet gehoeven.

De composities vind ik over het algemeen wel goed. Bij foto 3 had ik wel geprobeerd om het echt symetrisch te maken, daar neigt het nu wel naar volgens mij.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar