Aztac Maiden update plus gevallen bewijs :-)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Hierbij mijn deel van de Aztac Maiden.
Ik zet ze hier neer omdat ik er zelf geen vrede mee heb.
Maar wil ze toch graag laten zien Exif kan je in mijn album vinden ;-)

Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding

Foto 5
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 1 op Claudia007, in totaal 21 keer gewijzigd.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Road8
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3186
GeregistreerdCOLON 08 Feb 2008 18:25
CONTACTCOLON

Claudia
waar ben je zelf niet tevreden mee ?
zit het 'm in de belichting/compositie of de nabewerking ?
gr.
Roland
vr.gr. Roland

flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik denk dat ik je snap Claudia,
Het zijn mooie plaatjes, dat zonder meer!
Maar misschien had je ze spannender gewild?
Had denk ik wel heel mooi geweest als je een hele lange sluitertijd had! :)
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik vind ze flets, futloos qua kleur en ook al zijn dergelijke luchten weinig inspirerend in een foto, qua belichting is het het beste licht wat je kunt hebben. Maar dan moet je wel nog ff wat doen met contrast en saturatie achter. Of je moet vroeger op of later naar huis. Langer belichten lijkt me niet zinvol en zeker niet ivm het tijdstip van de dag, dan moet je een ND100 gaan gebruiken en vraag me verder af of een gladde zee bijdraagt aan een schip welke in de storm is vast komen te zitten.

Maar goed ieder zijn idee natuurlijk. Maar ik ben het eens met Roland dat als je zelf ergens niet tevreden over bent wat dat dan is :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Nou ik vind de kleur dus alles behalven spannend en dat gladde vind ik mooi bij andere maar is niet mijn soort van foto's maken.
Het is de zee en de zee heeft golven dus die moeten er op. Maar spannend nee vind ze eerlijk gezegt saai er zit geen leven in.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Ik denk dat het vooral komt omdat er eigenlijk niet goed te zien is wat er nou aan de hand is.
Foto 2 vind ik de beste, daar is het dramatische van de situatie goed te zien doordat je het schip, de zee en het strand in beeld hebt waarbij de kabels nog versterkend werken.
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Heb je CS? probeer dan eens eerst iets met level en curven doen, en gooi de saturatie omhoog
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

inderdaad, kleuren en contrast e.d iets aanpassen in fotosoep en hier is toch echt nog wel wat moois van te brouwen.

vind de foto's op zich namelijk helemaal zo slecht niet.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
fotograafmarcel1972
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2011 20:26
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Leuke fotos jammer dat de boot nu op zee vaart want hij is los getrokken.
Anders had ik paar fotos kunnen maken.
Canon 550 D met lens 17-85 MM en Sigma 120-400 MM
Bezoek eens mijn vernieuwde website www.natuurfotograafmarcel.nl
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Vooral de eerste en de laatste vind ik niet slecht qua compositie. Inderdaad wat aan levels trekken zal zeker helpen.
Vooral doorgaan zo!
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

xammy schreefCOLONIk denk dat het vooral komt omdat er eigenlijk niet goed te zien is wat er nou aan de hand is.
Foto 2 vind ik de beste, daar is het dramatische van de situatie goed te zien doordat je het schip, de zee en het strand in beeld hebt waarbij de kabels nog versterkend werken.
Ik heb nog meer foto’s maar vind veel het zelfde :? ……..zal eens kijken of er nog een drama foto tussen zit :D
Oja ik heb wel een drama foto.......daar lig ik namelijk onderste boven in het zand :roll: maar zal mijn map nog eens doorlopen.
jvanarkel schreefCOLONHeb je CS? probeer dan eens eerst iets met level en curven doen, en gooi de saturatie omhoog
Ik heb Paint shop pro x3 en een proef photoshop Elements en nog meer van dat soort dingen. Ik zal eens zoeken of ik wat kan vinden in de programma’s die ik heb. CS snap ik namelijk niks van :| . Ik heb wel een heel dik boek van CS maar die gooi ik altijd in de hoek want wordt er knetter van........ik denk dat ik maar eens een cursus ga doen.
Snip schreefCOLONinderdaad, kleuren en contrast e.d iets aanpassen in fotosoep en hier is toch echt nog wel wat moois van te brouwen.

vind de foto's op zich namelijk helemaal zo slecht niet.
Dank je wel. Ik merk aan me zelf dat ik steeds meer een knies oor wordt en dat ik niet snel meer een foto oke vind. Ik zal eens kijken of dat ik een soepje kan maken :wink: .
fotograafmarcel1972 schreefCOLONLeuke fotos jammer dat de boot nu op zee vaart want hij is los getrokken.
Anders had ik paar fotos kunnen maken.
Tja nooit wachten gelijk actie haha wij waren er vannacht ook en vanochtend weer :shock: .
RPGraphix schreefCOLONVooral de eerste en de laatste vind ik niet slecht qua compositie. Inderdaad wat aan levels trekken zal zeker helpen.
Vooral doorgaan zo!
Dank je wel. Ik probeer nu echt op te letten met mijn compositie voorheen wist ik niet beter of dat je onderwerp in het midden moest dus ik moet iets heel nieuws leren maar doe mijn best :wink:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Claudia007 schreefCOLON Ik heb nog meer foto’s maar vind veel het zelfde :? ……..zal eens kijken of er nog een drama foto tussen zit :D
Oja ik heb wel een drama foto.......daar lig ik namelijk onderste boven in het zand :roll: maar zal mijn map nog eens doorlopen.
Kijk, nu begint het spannend te worden, kom maar op met die plaat. :wink:
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Ja je bedoelt die van het drama schip he??? ben druk bezig met bewerken :wink: ......voor zo ver dit blondje het snap :roll:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
xammy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 439
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2011 19:52

Nee blondje :wink: moet ik nou echt ALLES uitleggen? :mrgreen:
Canon EOS5D MK2 met BG, Canon 50mm F1,8, Canon EF 16-35L F2,8, Canon EF 24-70L F2,8, Canon 70-200L F2.8 IS USM, Metz 58 AF2, div. filters, een Kata slingshot/rugzak.
Gebruikers-avatar
Beasar
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3443
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2010 15:35
WoonplaatsCOLON Utrechtse Heuvelrug

Sommige vrouwen die onderste boven liggen, kunnen een spannend bekijks zijn. (Verf die haren toch eens...) :)
"Het is nooit te laat om te worden wat je had kunnen zijn" George Eliot
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

xammy schreefCOLONNee blondje :wink: moet ik nou echt ALLES uitleggen? :mrgreen:
Zo als gevraagd dikke drama. Mijn man stond alleen met een tele dus ik viel te dicht bij :mrgreen:

Afbeelding

Bij deze was het echt een drama geweest als ik naar achter was gevallen :shock: …… het water is ook nog hoger geweest toen moest ik wel hard lopen :roll: .

Afbeelding
Beasar schreefCOLONSommige vrouwen die onderste boven liggen, kunnen een spannend bekijks zijn. (Verf die haren toch eens...) :)
Oeps moet ik nog toe gaan geven dat ik donker blond tegen bruin aan ben :lol:

Maare ik heb geprobeerd wat aan te passen en heb twee nieuwe foto’s 1 dikke drama ahum of het echte soep is geen idee :wink: maar heb de dingen gezocht die hier genoemd werden.
& liter Italiaanse tomaten soep gaat me beter af :mrgreen:

Nieuwe update nummer 1
Afbeelding
Nieuwe update nummer 2
Afbeelding

Eerder geplaatste foto bewerkt nr 4
Afbeelding

Eerder geplaatste foto bewerkt nr 1
Afbeelding
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Welnu, wat een beetje, standaard benodigd werk :), al niet kan doen. Zo zien ze er in eens veel aantrekkelijker uit. Toch? :)

Je kunt misschien nog iets met de kanalen doen. Misschien de lucht wat los maken en daarin het blauwe kanaal wat optrekken.

Of wat nog zou kunnen Pseudo HDR. Tenminste ik dacht dat dat de term was als je een HDR gaat maken met 1 foto ipv 3 of meer echte losse opnames. Let wel niet dat achterlijke Tonemappen, maar gewoon wat meer detail in de lucht die je daarmee kunt krijgen.

Maar ik vind dit al beter.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Dank je :wink:
Maar wat je beschrijf snap ik niks van :lol: Tonemappen kan best oke zijn maar de meeste mensen verzieken het door het door te laten slaan.
In mijn eerste bericht staan er ook twee waar ik dat mee gedaan heb :roll: :wink:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6618
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2006 15:27
CONTACTCOLON

Ik bedoel dat je de luchten in een lasso of iets selecteerd en van dat gebied het blauwe kanaal apart iets op hoogt. Zodat je daar saturatie krijgt zonder de rest van de foto een blauwe waas te geven. Lekker experimenteren kan geen kwaad :)

Lijken de kleuren nu trouwens meer op de echte kleuren zoals je die zag met je ogen als je even je ogen sluit? Als je dat voor ogen houdt of zoals je dat wilt, dan heb je jouw wens. Wij kunnen niet bepalen voor jou wat mooi is, hooguit of we het met jouw keuze achteraf eens zijn :)
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Hahahaha het was muis grijs :mrgreen:
Maare snap nu wat je bedoel ik ga eens kijken of ik het voor elkaar krijg.
Wat kan CS meer dan Elements? ik ben daar niet echt thuis in.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar