mijn eerste poging HDR vuurtoren van egmond

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

gister met die enorme wind eens op stap geweest met me statief.
en zo kwam ik dus op t punt bij de vuurtoren van egmond en vond het wel eens grappig om eens een poging te doen tot HDR fotografie.
Dit omdat ik al zoveel mooie en gave platen voorbij heb zien komen.
Ik heb tot -3 en +3 gefotografeerd en die samengevoegd en wat geklooit met tonemapping.

T enige wat ik dus heb met mijn gedownloade programmaatje is dat als ik de foto op wil slaan er dus grote letters doorstaan van photomatix heel iritant en geen idee hoe ik dat weg krijg.
of iemand een idee voor een ander programma?

Afbeelding
hierbij mijn eerste hdr en ben er iets in doorgeslagen maar vind het wel wat hebben.
Gebruikers-avatar
premiumblue
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 769
GeregistreerdCOLON 11 Mei 2005 06:50
WoonplaatsCOLON Tijnje, Fryslân
CONTACTCOLON

Het heeft wel wat.
Alleen vindt ik het er storend dat er geen horizon is.
EOS 7D + grip, EOS 50D +grip ,Canon 70-200 F2.8L; Canon 100-400L, Canon 17-40 F4 L, Tamron 90mm 2.8 Macro, 2x Speedlite 430EX... en dat alles in een Vanguard Oregon 58 rugzak.
Anoniem 4

Zo’n onderwerp vraagt eigenlijk om de portretstand. Uit je beschrijving maak ik op dat er eigenlijk meer beschikbaar is, maar dat daar die grote letters door heen staan.
Dat maakt de foto moeilijk te beoordelen. Deze uitsnede is niet spannend.
In ieder geval moet de vuurtoren wel recht staan.
Ik weet niet hoe je de verschillende foto’s hebt gemaakt. Het lijkt erop dat het handmatig met tussenposen is gedaan. De lucht lijkt een effect van langesluitertijd te hebben.
Ook de vuurtoren is niet helemaal scherp. Heb je wel anti-ghosting gebruikt.
Welk(e) beeldbewerkingsprogramma(‘s) heb je naast Photomatix?
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

naast photomatix heb ik niks gebruikt omdat dit de eerste keer was dat ik uberhaupt ermee had gewerkt en gewoon eens wou zien wat je ermee kon.
anti ghosting niet gebruikt bij t programmaatje wat ik gebruikt heb.
foto is wel gemaakt met statief maar met extreem veel wind en heb ook geen bracketing gebruikt of 2 sec timer. dit omdat er best veel mensen op het uitkijk bergje stonden en daardoor telkens voor me beeld dus ik moest iedere keer netjes vragen of de mensen aan de kant wouden gaan verder heb ik de camera niet verschoven of iets.

wel heb ik handmatig ingesteld en heb ik 7 foto's gemaakt van -3 tot +3 en had ik een lange sluitertijd gebruikt.
had de stand op natuur staan want had daarvoor wat strand foto's genomen.
Anoniem 4

Ik denk dat je hier wel had kunnen volstaan met 3 foto's. Als je dan de ingebouwde bracketing had gebruikt, zou je minder bewegingsonscherpte/ghosting hebben gehad.Sluitertijd kan dan ook korter.
Met de portret-stand bedoelde ik hier een staande, dus niet liggende foto.
Mijn vraag over beeldbewerkingsprogramma's was ingegeven door jou vraag naar een ander programma voor HDR. Als je bijv. Photoshop bezit, zit daar best een goede HDR-functie in. Vooral de anti-ghosting daarvan is erg goed.
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

aha ok.
ik ben nog alles aan het uitproberen qua programma's en foto's want ik vind echt een hele hoop leuk en krijg hier door het forum ook een hele hoop inspiratie.
ik ga het met beter weer nog eens proberen maar dan met andere objecten

is t beter om bij alle gebouwen portret stand te gebruiken??
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Het is nu net alsof hij in het water ligt. Watertoren. :D

Het lijkt wel alsof hij getekend is.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar