Tower Bridge

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hallo,

Vandaag mbv NIK HDR Efex Pro (demo) eerste poging tot HDR beeld. Ik begreep al uit comments op Facebook, er zit ruis in..maar goed, afgezien daarvan, what about it?

Afbeelding

Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

sorry, maar dit is het echt niet. Veel te veel ruis en veel te blauw.
Ik had de brug ook wat meer ruimte aan de bovenzijde gegeven.

gr Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Hehe we gaan zeker nog minimaal 1 x terug, het is onze favo city trip stad. De ruis is een uitdaging, ik zoek daar een oplossing voor, met de ruisonderdrukkingsoftware die ik heb voorkom ik het nog niet. Waarschijnlijk ook niet in de volgende??

Afbeelding

Enne...ben beginner op dit bewerkingsmatige gebied...dus aan verbetering probeer ik te werken uiteraard!
Gr.

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
viking_in_shorts
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 780
GeregistreerdCOLON 06 Okt 2005 16:47
WoonplaatsCOLON Zweden (Göteborg)

Nee, jammer maar dit gaat mij te ver. Ik ben zelf bezig met de gratis versie van FDRTools (zie http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 72&t=99204" onclick="window.open(this.href);return false; en fdrtools.com ) waar ik mijns inziens wel mooie resultaten boek.
60D + 10-22 + 70-200 F4 IS USM + 24-105 F4 IS + 100 F2,8 Macro + 40 F2,8 STM
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

Misschien als je iets meer verteld over hoe je te werk bent gegaan (1 foto, 3 foto's , 6 foto's ) en welke instellingen je hebt gebruikt, dat anderen op dit forum je praktische tips e.d. kunnen even. Wellicht moet je een een foto met een aantal downloads plaatsen bij WIP.

Zelf heb ik geen kaas gegeten van hdr en kan je dus ook geen adviezen geven. Ik kan je alleen mijn mening geven of ik iets mooi of niet mooi vind. Ook de laatste foto die je hebt geplaatst vind ik over de top. Maar dat is mijn mening. Er kunnen anderen zijn die dit wel heel mooi vinden. De belangrijkste vraag is: Wat vind je er zelf van? Zou jij deze foto thuis aan de muur willen hebben? Als dat zo is. Dan is hij mooi.

gr peter
ps. :Ik vind de de foto wel goed genomen. Dat maakt mij wel nieuwsgierig naar het origineel.
Kijk ook eens op mijn Flickr
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

Dit zijn resultaten vanuit een foto. Ik heb geprobeerd met drie te werken, waarschijnlijk op een foutieve manier, wat er via de software in beeld kwam vond ik lelijk, met het werken vanuit een foto sprak het me behoorlijk aan...de resultaatjes daarvan staan dus hier..
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

vanuit 1 foto een hdr proberen te maken is in mijn ogen zowiezo al not done...

hdr staat niet voor niets voor high dynamic, dat red je neit met 1 foto en dus 1 belichting.

hdr moet je minimaal 3 foto's nemen met verschillende belichtingen, sommigen hier nemen zelfs tot 9 foto's...

ja, dat kost erg veel tijd om een mooie foto te krijgen dan, maar dat moet je er maar voor over hebben.

Mijn advies, lees je eens goed in in hdr en tonemappen en ga veel oefenen, ook met de software, want het zal vaak niet aan de foto's liggen, maar aan de persoon voor de pc ;)

succes
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar