Een trap in natuur

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
AramEOS
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 20:43

Ik ben een beginnende fotograaf dus verwacht er niet te veel van (HDR is misschien te hoog gegrepen voor mij), ik wil mijn foto's graag kunnen verbeteren...graag hulp dus!

Bij deze:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us




1. Ben niet te tevreden over de witte vlekken op de trap.
2. En de kleuren zijn niet helemaal geworden zoals ik het wou.


MVG,

Aram
Canon EOS 600D, 18-200 F3.5-6.3, Canon Speedlite 430 EX II, Canon BGE8-GRIP, Canon LPE8 ACCU 3x, Vanguard statief.
Gebruikers-avatar
petuut
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4837
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2007 23:11
WoonplaatsCOLON Ergens in Limburg

Hallo Aram

Ik heb zelf weinig verstandig van HDR, maar het gras lijkt me wel wat 'overdone'.
Ik bedoel daarmee dat het gras mij iets te groen is..
Verder zie ik (met dit standpunt) bijna geen trap meer.
Misschien kun je aan de andere kant gaan staan, zodat je 'de trap op' fotografeerd.
Hiermee krijg je ook de voorkant van de traptredes te zien en daardoor wordt het geheel van de trap duidelijker.
De witte vlekken zitten in het metaal van de trap, dus daar kun je weinig aan doen. Of je had er even met de hogedrukreiniger over moeten gaan. :lol:
Succes ermee !

Groet, Ruud
De mooiste shoots maak je in Limburg
Gebruikers-avatar
AramEOS
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 20:43

Hallo Petuut,

Daar heb je inderdaad een punt, helaas heb ik geen foto van de trap op (dit was een beetje een geluksmoment waar ik mijn camera bij had).

Maar ik heb wel weer wat inspiratie voor de volgende keer 8)

Bedankt voor de tip!



en ik had helaas de kärcher hogedrukreiniger (die ik overigens altijd bij me heb :lol: ) niet bij me hehe.


MVG,

Aram
Canon EOS 600D, 18-200 F3.5-6.3, Canon Speedlite 430 EX II, Canon BGE8-GRIP, Canon LPE8 ACCU 3x, Vanguard statief.
Gebruikers-avatar
Matglas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 291
GeregistreerdCOLON 16 Mei 2009 21:56
WoonplaatsCOLON Etten-Leur

De bewerking vind ik wat mij betreft niet slecht! Ik heb er meer moeite mee dat de trap nergens heen gaat. De trap zelf kan wat mij betreft het onderwerp niet dragen.
Canon 5D, wat glas, wat licht en een voetstuk om het op te plaatsen..
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ik zit ook een beetje met dat groene gras. Het is bij de buren altijd groener, maar deze buurman gaat wel erg ver :)
En ik vraag me af hoe het er uit gezien zou hebben als je de trap van beneden naar boven had gepakt..
Nu gebeurt er naar mijn smaak niet genoeg in de foto. Met hdr kun je gemakkelijk doorschieten; als je er van houdt dan kun je je lol op, maar je kunt ook proberen om de kleuren ietwat natuurlijker te laten.
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
AramEOS
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 20:43

bedankt voor de racties, inderdaad slaat je fantasie op hol tijdens HDR, ik had er op de forum wat over gelezen en het leek me wel leuk om te proberen. Wat betreft het feit dat de trap niet spannend genoeg is daar ben ik het wel over eens (zo heb ik er eerlijk gezegd helemaal niet tegen aan gekeken).

Ik denk dat met HDR de foto inderdaad niet te videogameachtig moet worden en dat loopt al snel uit de hand :lol: !

Ik ga eens een keer proberen om dezelfde shot te verkrijgen en dan van beneden naar boven, eens kijken hoe dat zal uitpakken.


Zo zie je maar weer; een hoop geleerd en ben nog maar net actief op de forum :lol: .


MVG,

Aram
Canon EOS 600D, 18-200 F3.5-6.3, Canon Speedlite 430 EX II, Canon BGE8-GRIP, Canon LPE8 ACCU 3x, Vanguard statief.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar