ROC hengelo

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

Gisteren was ik toevallig bij het ROC gebouw in Hengelo (Ov), met daarvoor een parkeerplaats die huist in het stalen frame van 2 oude industrie gebouwen.

heb uiteraard even de camera ter hand genomen en enkele foto's geschoten.

Nog nooit bezig gehouden met architectuur oid, maar lijkt me wel leuk om daar de basis van onder de knie te krijgen.
Dit is dus puur op gevoel geschoten met mijn 24-105.

Tijdstip was verre van ideaal (4u smiddags, volle zon) maar dmv hdr en tonemappen heb ik toch nog wat platen gemaakt waar ik best tevreden mee ben.

Is het wat?
1;
Afbeelding

2;
Afbeelding

3;
Afbeelding

4;
Afbeelding

5;
Afbeelding

Ik ga er in ieder geval zeker nog een keer vaker heen om het nogmaals te proberen en eventueel wat uitgebreider alles op de foto te zetten.

Bedankt voor het kijken.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
AramEOS
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 20:43

Ik kom zelf uit hengelo, en ken de plek vrij goed. Op deze manier lijkt het in één keer een compleet ander gebouw (positief bedoelt)

1. Persoonlijk vindt ik de laatste foto het mooist!

2. Bij foto 1 was het af geweest als de achtergrond gebouw wazig was, hierdoor zou het roc gebouw er veel meer uitspringen.

3. Bij foto 4 vindt ik dat er erg mooi gespeeld is met scherpte!

Nou heb ik zelf niet heel veel ervaring, dus voor het zelfde geldt zeg ik iets helemaal verkeerd hehe.



Maar ik vind het wel leuk om op andere foto's te reageren.


Met vriendelijke groet,

Aram
Canon EOS 600D, 18-200 F3.5-6.3, Canon Speedlite 430 EX II, Canon BGE8-GRIP, Canon LPE8 ACCU 3x, Vanguard statief.
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

Aram, bedankt voor je reactie.

Foto 1 wordt een onscherpe achtergrond vrij lastig, gezien je op relatief korte brandpunt schiet, en je diafragma getal vrij hoog is, omdat je toch het hele gebouw wat je op de foto zet, wel scherp wilt hebben.

Maar ik kan de volgende keer altijd eens ermee gaan experimenteren, of andere brandpuntafstanden en diafragmastanden nog wat moois kunnen brengen.
Eigenlijk is wellicht vanuit een andere hoek fotograferen mooier en brengt dat het gebouw meer los van de omgeving, daar had ik even niet de tijd voor genomen denk ik om dat te bedenken :)

Ik werk hier vlakbij, en woon ook niet ver hier vandaan dus genoeg mogelijkheden om het nog eens te proberen :)
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

foto 5 spreekt me het meeste aan (goed gezien, een toppertje).
foto 1 en 2 zou ik het groothoekeffect corrigeren.
bij foto 3 mis ik de onderkant van het gebouw
Bij foto 4 trekt de onscherpe deel op de voorgrond alle aandacht naar zich toe.
groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

Dank je wel voor de reactie Peter,

foto's rechttrekken had ik niet aan gedacht eerlijk gezegd, zoals gezegd, nooit echt met architectuur bezig geweest en vond het er zelfs wel grappig uit zien zo :)

foto3 mist de onderkant aangezine het een parkeerterrein is, en er wat auto's stonden die ik er eigenlijk niet op wou hebben, vandaar de keuze om de onderkant eraf te snijden.

foto4 hoopte ik juist dat de voorgrond een leuke toevoeging was, soort van speelse doorkijk. Wellicht iets minder van de voorgrond zichtbaar laten?

grt Frank
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar