Vijver Slangenbeek HDR

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
jocola

Gisteren 31-1 een aantal HDR foto's gemaakt in mijn wijk.
Na wat bewerkingen is deze HDR foto overgebleven.

Het was stervenskoud met die snijdende wind een mijn vingers waren helemaal verkleumd en pijnlijk
want met dikke handschoenen fotograferen gaat een beetje moeilijk
Ik ben dan ook slechts 10 minuten aan het fotograferen geweest.
Ik ga vandaag dan ook speciale dunne thermo handschoenen halen.

Afbeelding
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

tegen de koude handen heb ik handschoenen die de wielrenners gebruiken als het kouder wordt en ik kan het daarmee wel een pooosje uitzingen, het is een mooie kleurijke plaat geworden
Gebruikers-avatar
AramEOS
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 20:43

Fototechnisch is het wel in orde, ik zou alleen de scène anders weergeven.

De foto zegt niet heel veel (dit is natuurlijk persoonlijk), de rust die er te vinden is wordt niet
op de juiste manier weergegeven zo. Ik zou persoonlijk meer naar rechts staan zodat je er veel schuiner tegen aan kijkt. Ik ken de Kopenhagenstraat
als mijn broekzak aangezien ik er zelf een straat van af woon. Ik zou voor deze foto een plek meer naar rechts gekozen hebben (richting de bankjes).
Zo krijg je de huizen (vanuit een schuin perspectief) op een veel strakkere rij, en komen de huizen en de vijver ook beter tot hun recht.

Je kunt er natuurlijk niks aan doen maar de reflectie is vrij storend. Verder heeft de foto mooie kleuren en is het strak geschoten.



PS. Ik heb net de site ff bekeken en daar staan zeker mooie foto's op!

Ik ben nog maar een beginner dus trek er niet te veel van aan, maar misschien zijn dit kleine aandachtspuntjes.



Mvg,

Aram
Canon EOS 600D, 18-200 F3.5-6.3, Canon Speedlite 430 EX II, Canon BGE8-GRIP, Canon LPE8 ACCU 3x, Vanguard statief.
jocola

Bedankt, Aram

Net als mij een enthousiaste beginner met dezelfde camera en nog buurtgenoot ook.
Misschien komen we elkaar nog wel een keer tegen rond de vijver.
Ik gebruik de wijk en vijver meestal een beetje als test omgeving.

Mvg. John
Gebruikers-avatar
AramEOS
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 31
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2012 20:43

Hey John,

Inderdaad grappig ik ben er zo nu en dan nog wel te vinden als ik inderdaad de camera aan het instellen ben.
Ik ben er de laatste tijd niet meer zo veel (met name door de lagere temperaturen, maar we zullen elkaar vast nog wel een
keertje tegen komen.


Mvg,

Aram
Canon EOS 600D, 18-200 F3.5-6.3, Canon Speedlite 430 EX II, Canon BGE8-GRIP, Canon LPE8 ACCU 3x, Vanguard statief.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar