mijn eerste macro's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
walker
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2012 21:35
WoonplaatsCOLON Gemert

Hallo ik ben Peter en nieuw op dit forum. Graag zou ik wat reactie's van jullie krijgen om mijn foto's te verbeteren.
De foto's zijn gemaakt met een canon 600d met een 60mm tamron lens.

1.

31193

2.

31194

3.

31195

Groeten Peter
Gebruikers-avatar
jojoelsprao
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 189
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2012 12:01
WoonplaatsCOLON Meppel
CONTACTCOLON

Ik vind ze goed gelukt!
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Wowzers, knap dat je zo dichtbij kon komen met je 60mm, al is't met een uitsluiping! Mooi scherp! 1 en 2 vind ik de beste, 3 vind ik niet zo interessant daar stoort de schaduw/onscherpe poot een beetje.
Het licht is misschien wat hard, maar ik vind't niet storen (welk moment vd dag was dit?)
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik vind ze alledrie prima in beeld gebracht....

Rob,
walker
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2012 21:35
WoonplaatsCOLON Gemert

Dank jullie voor je reactie. De foto's zijn alle drie 's morgens rond 9.00 gemaakt. Doordat de libel aan het ontpoppen was kon ik met mijn lens er zo dicht bij komen en bleef deze rustig zitten. Achteraf heb ik ook wat spijt van deze aankoop, maar iedere beginneling maakt denk ik wel deze fouten.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Allen mooie scherp in beeld gebracht.

En vwb de lens, met de 60mm gaat het je nog prima af. Kun je iig sparen voor een evt 100mm of meer :wink:
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Jumper
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3895
GeregistreerdCOLON 13 Dec 2006 22:45
WoonplaatsCOLON Gemert

Je eerste post maar gelijk toch al een mooie serie :)
Foto 1 vind ik persoonlijk de beste en mooiste. Twijfelde over die sprietjes linksonder, maar bij nader inzien storen ze niet echt. Misschien dat de compositie nog wel wat zou verbeteren door er boven wat af te halen. De bg vind ik erg mooi.
Bij foto 2 heb je een mooi moment vastgelegd. Had misschien iets meer scherptediepte mogen hebben.
Je laatste foto is goed van compositie en kleur maar jammer dat de scherpte net niet helemaal op de juiste plaats ligt.

Jan
Canon materiaal
walker
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2012 21:35
WoonplaatsCOLON Gemert

De foto's zijn uit de hand gemaakt, volgende keer zeker met statief maken voor meer scherpte. Al doende leer ik en zeker van jullie opbouwende reacties. Dank je wel.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar