nogmaals, foto's met voorzetlens

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

In navolging op mijn vorige post heb ik, bij andere lichtomstandigheden en andere instellingen deze plaatjes geschoten. Weer uit de hand moeten schieten i.v.m. het beweeglijke karakter van deze beestjes.
Ben ook benieuwd naar de determinatie van de soorten. Volgens google zou de eerste een soort boorvlieg moeten zijn, maar er is beslist iemand die de exacte soortnaam kent :lol:
Heb nog geen enkele bewerking gedaan, ook niet bijgesneden.
Ik hoop op reakties natuurlijk!

1

31234

2

31235

Groetjes en alvast bedankt,

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
niels81
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 41
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2012 20:18

nog geen enkele reactie?
nou hier mijn reactie dan, ik vind het erg mooie foto's!
alleen een beetje....tja..hoe zeg ik dat mooi... lafjes zeg maar, ze knallen niet van het scherm af, je huiskamer in.

een bewerking zou in mijn ogen geen overbodige luze zijn in deze :)
body; 500D, lensjes; kitlens 18-55 + 50mm 1.8, filtser; metz 44 af-1
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

De eerste doe mij niets. Veel te druk in mijn ogen en het onderwerp waar het om gaat springt daardoor niet echt uit.

De 2e vindt ik op zich wel aardig gelukt. Alleen zou ik deze wat meer croppen (maar dat is personlijk)en verscherpen want naar mijn idee mis ik toch iets scherpte.

Uit de 2e kan je dus naar mijn idee meer halen dan dat je nu doet.

Groetjes Marcel
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Dank voor jullie reacties!
Ik heb ze ter harte genomen en de foto's bewerkt m.b.v. ps elements, vanuit de RAW versie.

Foto 1 vind ik er zelf een stuk beter uitzien, terwijl ik bij 2 het idee heb dat ik een beetje ben doorgeschoten in de bewerking. Vind het niet gemakkelijk te zien waar ik moet stoppen met verscherpen en contrasteren, dus, als iemand hieromtrent tips heeft: graag!

1

31386

2

31387

Dus nogmaals: heel graag tips wat betreft croppen, verscherpen, ruis verminderen e.d.. Ik weet niet goed welke kant ik ermee op moet...
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

De update's zijn vele malen beter, doordat je nu het onderwerp meer geisoleerd hebt.

Nr1 was mooier geweest als je het onderwerp recht van voren had gepakt. Wel mooie scherp, drukke compositie.
Nr2 is de beste, mooie achtergrond, mooi scherp op de ogen. Alleen had de bij ietsjes lichter gemogen

Ik vind iig niet dat je te ver bent doorgeslagen mbt croppen, verscherpen, ruis verminderen.

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Marcel174
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 268
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2010 10:31
WoonplaatsCOLON Apeldoorn

Die bewerking is stukken beter...

Vooral de 2e vindt ik erg geslaagd en je bent zeker nie tever gegaan met bewerken.

Precis goed zo.

Gr Marcel
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Zijn dat dezelfde foto's? Ik zal me eens wat meer moeten gaan verdiepen in het bewerken van foto's.
(en de foto's voortaan ook in RAW maken)
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Anoniem 3

Waarom heb je niet meteen de tweede serie als eerste geplaatst?
Veel beter.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

gvasseldonk schreefCOLONWaarom heb je niet meteen de tweede serie als eerste geplaatst?
Veel beter.
Dan had ik niet besloten dat ik me meer zou moeten verdiepen in het bewerken van foto's en dan zou ik nogsteeds in JPEG schieten. :wink:
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
T82
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 10 Aug 2012 10:56

steven l schreefCOLONZijn dat dezelfde foto's? Ik zal me eens wat meer moeten gaan verdiepen in het bewerken van foto's.
(en de foto's voortaan ook in RAW maken)
Whaha, wat jij zegt dacht ik meteen ook. Wow, wat een vrschil zeg.
fred6
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 297
GeregistreerdCOLON 18 Mrt 2012 21:05

Dank jullie,

Tja, ook ik ben maar een beginner die nooit kennis heeft gehad van RAW-bewerkingen...
Dankzij de tips hier heb ik me er toch aan gewaagd met het bovenstaande resultaat. Niets dan lof voor de mensen hier, die zich de moeite getroosten anderen beter te maken.
Nooit te oud om te leren blijkbaar en niet te snel tevreden zijn is wat ik tot dusver hier heb opgestoken! :roll:

Fred
canon 70d met wat stm en macroglas, allemaal samen in een tas!

"ergens ben ik nergens ben ik ergens anders"
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar