Bloeiende paardenbloem (bewerkt)

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Harm Schinkel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2005 22:04
WoonplaatsCOLON Rijswijk
CONTACTCOLON

31794

In juni ben ik op Landgoed Clingendaal deze solitaire paardenbloem tegengekomen. Hij stond tegen een wat donkere achtergrond. De achtergrond heb ik in photoshop geheel weg gewerkt en vervolgens in meerdere lagen met een verschillende transparantie deze compositie gemaakt.

Exif: Canon 60d met EF-S 17-55 mm op 55 mm, Tv 1/160, Av 4, bel. compensatie 0, Iso 100.
Canon EOSD 60d + EF-S 17-55/2.8 IS USM; EF 70-300/1:4-5.6 IS USM; Dat moet het (voorlopig) doen.............
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Leuke foto en nog leukere bewerking. Mooi gedaan.

-------
Henk.
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Sorry voor de negatieve kritiek, maar deze bewerking kan mij totaal niet bekoren. Het 1,2 camera'tje onderin nog minder. En de paardebloem zelf straalt ook niet qua detail of frisheid. Dit is niet vervelend bedoelt, slecht mijn 2 ct. Als je de achtergrond anders had gemaakt (dus niet zwart met de paardebloem x 5, maar gewoon 1 x paardebloem met een bewerkte achtergrond zonder dit logo) dan had het mij al beter gesmaakt, of anders ècht een frisse scherpe moderne bewerkte (stock)foto van een paardebloem.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
Gebruikers-avatar
Harm Schinkel
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 54
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2005 22:04
WoonplaatsCOLON Rijswijk
CONTACTCOLON

Negatieve kritiek kan ook opbouwend zijn.
Voor wat betreft de scherpte, ja die had iets beter kunnen zijn.
Het vervijfvoudigen en een zwarte achtergrond.... kwestie van smaak of gevoel van de fotograaf.
Camera rechtonder: is wel nodig tegenwoordig anders kom je je foto wel eens ongevraagd ergens anders tegen.....
Canon EOSD 60d + EF-S 17-55/2.8 IS USM; EF 70-300/1:4-5.6 IS USM; Dat moet het (voorlopig) doen.............
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ik ga met Apist0 mee.

De bloem oogt nogal grauw en mist net de scherpte. De bewerking, tja, dat is ieder zijn smaak.

Vwb het logo, dit is makkelijk te verwijderen met bv. Photoshop, dus het heeft iig geen xtra functie hier.
Dan kun je beter nog je naam onderin zetten, zo zien mensen iig wie deze foto gemaakt heeft.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar